Citaat:
Benieuwd hoe dat heeft geklonken, die motor met dat schoepenwiel ervoor.
Zal wel lawaaierig zijn geweest, in ieder geval meer dan van een propeller. Het is jammer dat in de boeken geen prestaties te vinden zijn, daaruit had je kunnen afleiden wat de fan aan vermogen gekost heeft.
De naad tussen het bovendek en de romp is geschuurd en in de groeven van het romp achterstuk zijn stukjes draad van 0,25 mm gelijmd om het buizenframe te simuleren. De uiteinden van het metaaldraad heb ik geschuurd met watervast schuurpapier anders prikken ze door de decals heen.
Ik ben benieuwd wat het effect is als er straks lozenge decals op zitten. Valt het tegen, dan is het er zo weer afgesloopt, en ik heb decals genoeg.
De rolroeren zijn losgesneden uit de vleugel. Daarbij bleek dat de gravering aan de bovenkant niet klopte; de vleugeltips waren kleiner dan aan de onderkant en de koorde van de rolroeren ook. Maar dat is eenvoudig te herstellen met wat plamuur en het graveren van nieuwe lijnen. Dat was toch nodig, want sommige paneellijnen waren erg vaag.
Nu zit ik alleen nog te twijfelen of ik in het vleugelmiddenstuk, dat een constante koorde heeft, nog twee "pluggen" van 4,9 mm moet zetten om op de schaalspanwijdte van 146,5 mm te komen. Als de V.37 inderdaad een "verbouwde" V.27 was, ligt het voor de hand dat ook het origineel die wijziging ondergaan had i.p.v. een hele nieuwe vleugel te bouwen.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.