Om de een of andere reden wilde een van de hoogteroeren niet blijven zitten. Na drie keer lijmen gaf het roer het op en heb ik gewonnen. Daarna kon ik beginnen met het aanbrengen van de 11(!) stuurkabels.
Hier zitten de drie eerste in de romp gelijmd (2 x hoogteroer en 1 x richtingsroer). Later bleek dat er een paar niet goed vast zaten. Geen nood: gaatje uitboren en opniew plakken (heel klein druppie lijm aan een metaaldraadje tegen vislijn en gaatje houden).
De zes kabels voor de staartvlakken zitten in de romp gelijmd en twee voor de rolroeren in de bovenkant van de vleugel.
De andere twee rolroerkabels zitten vast in de onderkant van de vleugel en zijn aangespannen aan de control horns. Ook de kabels voor het richtingsroer zijn aangespannen (er was een onwillige, die steeds losging, reden onduidelijk; ook die heeft het uiteindelijk opgegeven).
De onderste rolroerkabels en de richtingroer kabels zijn afgewerkt (afgesneden met een nieuw scalpel mesje, eigenlijk moet je geen kracht hoeven uitoefenen, het gewicht van het mesje moet voldoende zijn om de vislijn af te snijden). Ook het efde kabeltje (van de onderkant van de stuurknuppel die uit de romp onderkant steekt schuin omhoog naar de romponderkant er vlak achter) zit op zijn plek. De zwarte draadjes zijn slecht te zien tegen het donkere groen. Misschien kleur ik ze nog bij met zilver. Als dit droog is, de andere kant van de hoogteroeren.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.