Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 6:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 15 aug, 2012 20:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
De rigging is zwart gelakte (Marabu lak stift) 0.06 mm vislijn (enkele draad). Makkelijk te spannen (hoeft niet verhit te worden) en maakt scherpe hoeken. De gaatjes zijn 0,3 mm (kleinere diameter heb ik niet, en de draadjes er in krijgen is zo al moeilijk genoeg :evil: ). Lijmen met een heel klein druppeltje dunne secondenlijm (aanbrengen met een metaaldraadje). Eigenlijk had ik de rigging en stuurkabels voor dit model zilver moeten maken (steekt beter af bij de donkere verf).

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 aug, 2012 21:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
Eigenlijk wel gaaf zo heh? :brouw:

_________________
1:48 Fokker C.I 100 jaar KLu GB
1:48 Nieuport 17 LVA
1:48 Fairey Firefly Mk.I MLD groepsbouw
1:350 B-25 Mitchell 18th squadron NEIAF

Groeten, Pieter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 aug, 2012 21:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Ondanks z'n lompe neus, ziet ie er eigenlijk best elegant uit. Ik vind het nog steeds jammer, dat er geen prestaties van bekend zijn.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 aug, 2012 22:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Hij is mooi geworden - of beter gezegd, mooi van lelijkheid! :brouw:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 aug, 2012 10:48 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Kijk, je komt terug van vakantie en er staat weer een fraai bouwwerk van Rob.
Je geeft aan open te staan voor opbouwende kritiek. Tja, da's een beetje lastig naar iemand toe die zo productief is met dit soort modellen op deze schaal.
Het viel mij in eerste instantie op dat de vleugel zelf niet recht oogt, waardoor deze wat lijkt te hangen.
Dit zie je wel vaker bij resinmodellen en bij de vleugel van de Fokker wordt dit door de tapse vorm nog verder benadrukt.
Misschien is het ook leuk om voor de afwisseling de banden eens een andere kleur te geven.
Zwart is voor 1:72 eigenlijk sowieso te donker maar voor banden uit deze periode kun je variëren van donkergrijs tot wit rubber.
Over Humbrol 135 ben ik ook niet zo te spreken.Het is kritisch om te kwasten, je moet het echt in zo min mogelijk streken opzetten om oprullen en strepen te voor komen.
Iets verdunnen kan nog helpen. Maar wat ik persoonlijk nog vervelender vind, is dat het vergeelt. Op een lichte ondergrond ga je dat echt zien, is mijn ervaring.
Als je niet wilt spuiten zou je een mix kunnen maken van 50% Revell 1 en 50% Revell 2. Dit heb ik toegepast op de SeaOtter.
Ook dit is kritisch met aanbrengen maar met een beetje terpentine erbij, zal het iets beter vloeien.

Groeten,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 aug, 2012 11:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
@Paul: Dank voor je tips; ik ga Revell eens proberen. T.a.v. de vleugel: terecht, maar door de dikte van het onderdeel nauwelijks te corrigeren in heet water. De hangende vleugel is ook niet uitsluitend een resin probleem; veel kit producenten gaan er kennelijk vanuit, dat de onderkant van de vleugel vlak was, terwijl de vleugels van Fokkers uit die tijd juist meestal omgekeerd gebouwd werden, d.w.z. de bovenkant was vlak. Dat is doorgezet tot aan de F.VII aan toe (en misschien nog wel later). De grijze banden komen ook nog wel; wat dat aangaat ben ik nogal lui; het zwarte potje staat altijd klaar. Voor de volgende kit, de FK.31, geen probleem: Daar ztten rubber bandjes bij, en die zijn slecht te schilderen. :wink:

Rob

PS Heb het net nog even nagemeten. De onderkant van de vleugel is vlak, de bovenkant loopt dus af naar de tips. Dat had ik kunnen corrigeren toen ik de twee vleugelpluggen er in lijmde. Niet gedaan, stom dus. :(

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement