Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 11:52 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 117 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 05 jun, 2012 23:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec, 2009 11:09 am
Berichten: 898
Woonplaats: Liwadden
Ik weet toevallig dat het glaswerk bij deze kit een aardig vervelende en ingewikkelde klus is waarbij houtlijm of iets dergelijks niet voor de benodigde stevigheid kan zorgen. secondlijm is bij deze 410 wel noodzakelijk, en het is daarom wel aan te bevelen om die grote glasbak in de P+ te hengelen. Glaswerk mag dan van goede kwaliteit zijn, de manier waarop het vastgezet moet worden maakt het nemen van bepaalde voorzorgsmaatregelen niet tot een overbodige luxe.

Denk er vooral ook om dat je die glasplaat voorin de neus niet kraakt bij het installeren.

Misschien dat je DIT topic ook wel eens kunt bekijken. Daar wordt de bouw van deze kit tot in detail in beeld gebracht. Die gast gaat erg ver in termen van details e.d. , maar misschien dat je er wat aandachtspuntjes uit kunt halen....een gewaarschuwd mens telt voor twee ;)

_________________
"live like I'll die tomorrow, dream like I'll live forever"[/i]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 jun, 2012 8:36 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Die verslagen van Chuk zijn inderdaad geweldig, het verslag waar je naar linkt had ik op een ander forum gelezen, en hebben ervoor gezorgd dat ik de mijne in huis heb, met de nodige extra's.
@ Harry, toen ik de fel groene knoppen in de cockpit zat werd ik wat zenuwachtig, maar ik moet zeggen dat je goed bezig bent! :brouw: De boel zit voor zover ik kan zien strak in elkaar! :)

Succes verder!


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 jun, 2012 9:44 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec, 2009 11:09 am
Berichten: 898
Woonplaats: Liwadden
@ Danny,
Zo is het bij mij ook gegaan (minus de extra's dan)

_________________
"live like I'll die tomorrow, dream like I'll live forever"[/i]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 jun, 2012 9:47 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 feb, 2012 12:15 pm
Berichten: 820
Woonplaats: veldhoven
bedankt sorrowman en jugernaut

waar kun je aan die parket plus komen. ga dat toch eens proberen.

gr harry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 jun, 2012 10:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 feb, 2010 15:40 pm
Berichten: 1140
hayke55 schreef:
ik heb mijn cockpitglas bekeken en het lijkt wel glas moet ik er dan iets aan doen.
want ik heb het idee dat het dan alleen verslechterd.

gr harry


Even je een beetje bijpraten over het een en ander. We gaan in ons enthousiasme wat te hard met onze tips.

P+ (oftewel Parket Plus) is een product wat je gewoon in de supermarkt kan vinden. Het is een product wat een doorzichtige, glanzende beschermlaag op het parket brengt. Ooit heeft een modelbrouwerslicht besloten dat je dat ook mooi in de modelbouw kan gebruiken. en sindsdien doen we het hem allemaal braaf na. :mrgreen:

Je gebruikt P+ voor 3 dingen.
Als eerste dus voor bescherming van je canopy (Ook bekend als "glasbak of aquarium". Dit in tegenstelling tot de cockpit..Het meterstandendeel zeg maar... Wat weer bekend staat als "badkuip" of "het kantoor")
Het voorkomt dat je Canopy krassen krijgt. Vette vingers gaan er makkelijk vanaf en het beschermt dus tegen de dampen van lijm. Het wit uitslaan daardoor.

Het tweede is dat P+ in de krasjes van een doffere canopy kruipt en die laat verdwijnen. waardoor hij weer helder eruit ziet. Probeer maar eens. Is echt wonderlijk wat daar kan. Mocht je ooit een canopy hebben die geschuurd moet worden. Dan is P+ de laatste fase in dat schuurproces. Ik heb even een linkje hier naar mijn eerste schuurprobleem, waar ik het allemaal zelf uitprobeer. (Even naar beneden scrollen.)
viewtopic.php?f=1&t=27057&start=130

P+ wordt ook gebruikt als beschermlaag voor je lak. Veel vliegtuiglakjes zijn mat. Op zich mooi, maar mat wil zeggen dat er minuscule gaatjes zitten in je laklaag die het licht verstrooiien. Plak je daar dan een decal over dan blijft die lucht onder de decal gevangen en dat ga je zien. Wij noemen dat "silvering".
Door nou eerst je model een dun laagje P+ te geven (...In de glim te zetten..) Voorkom je dat. Als de decals eenmaal zitten werk je de zaak af met een laklaag naar keuze.
OOk modelbouwers die gaan verweren gebruiken P+. Dan is de P+ een beschermlaag voor de lak en decals die eronder zitten. Gaat het fout met verweren dan halen ze het weg tot de P+ laag..Maar de lak daaronder blijft goed.

P+ is van zichzelf een nogal dunnig goedje. En druipt dus snel. Waar het te dik is geeft het eerst een beetje grijzige zweem en het kan zelfs wit worden als het een dikke druppel is. Vooral dun aanbrengen dus. Canopy even dippen, uitdruipen en daarna op dat keukenpapier zodat druipers opgezogen worden.
Mocht je laag toch te dik zijn geworden. Geen probleem. Even en dagje weken in de glassex of ammoniak en je kan het er met een tandenborstel weer afpoetsen.

Tot zover de wondere wereld van de P+. De volgende keer gaan we het hebben over de andere supermarkt modelbouwattributen zoals daar zijn...De silverpolish en tandpasta (voor het polijsten), glassex en ammoniak...(voor het schoonmaken), spiritus en wasbenzine (verfverdunners), Nagellakremover-ZONDER- aceton (Verdunner/verwijderaar autoplamuur), wasknijpers en wattenstaafjes..(altijd makkelijk), bleekmiddel..(voor het ontchromen van onderdelen)..En MrMuscle ovenreiniger. (Voor het verwijderen van verf van je model)
Je gaat nog dikke vrienden worden met de kassiere :mrgreen:

_________________
Wouldn't it be great if there was a war....and nobody came......!


Laatst bijgewerkt door cliff op wo 06 jun, 2012 19:59 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 jun, 2012 11:50 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 feb, 2012 12:15 pm
Berichten: 820
Woonplaats: veldhoven
laat dat de vrouw maar niet horen. ik woon hier in veldhoven op 20 meter van de ah. ben er net geweest.
nee meneer dat hebben wij in de andere filialen.
moeten we nog door de regen maar ja dat komt wel goed.
wederom bedankt voor de info.
weet jij trouwens wanneer de arado 196 a3 1:32 van revel is uitgebracht.
ik heb deze samen met de mess gekocht op konninginnedag
de arado koste 5euro.
ik zie op internet dezelfde doos voor dertig euro.
de inhoud van deze doos was nog als nieuw.
alle plastic builen nog dicht dus ik denk dat dat vrouwtje niet echt wist wat ze verkocht.
maar ja geluk moet je hebben of niet.

gr harry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 jun, 2012 12:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec, 2009 11:09 am
Berichten: 898
Woonplaats: Liwadden
Die arado doos is volgens mij eind 2010 begin 2011 door revell uitgeven. Nog een hele nieuwe kit eigenlijk

_________________
"live like I'll die tomorrow, dream like I'll live forever"[/i]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 jun, 2012 15:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 feb, 2012 12:15 pm
Berichten: 820
Woonplaats: veldhoven
weer een beetje geplakt.
de achterkant voorzien van stabilos.

Afbeelding

Afbeelding

een ding snap ik niet.bij de stabilos zit op de rechterstabilo de bediening van de rolroer boven bij de linker zit hij onder rara hoe zit dat.

Afbeelding

is dit nou die beroemde parket plus of mag dat niet in spraybus uitvoering zijn?

gr harry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 jun, 2012 16:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 feb, 2010 15:40 pm
Berichten: 1140
:shock:

Nooit gebruikt eigenlijk in spuitbus..hmmm..laat ik even aan de anderen. (Maar het feit dat ik hem in twee jaar nog nooit langs heb zien komen geeft me te denken.)
Maarre het moest dus eigenlijk deze zijn..

Afbeelding

de linker staat in de supermarkt. De rechter komt uit het buitenland..en zou beter zijn nog.

_________________
Wouldn't it be great if there was a war....and nobody came......!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 jun, 2012 18:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 feb, 2012 12:15 pm
Berichten: 820
Woonplaats: veldhoven
verkeerde bus dus.
zoals ik al zij woon 20 meter van de ah dus omgeruild. geen probleem.
alle spulen opgeruimd morgen weer werken.
zes dagen in de lappenmand dus weer rustig aan de gang.
vanavond even kijken naar d-day der langsten tag.
maar dat gold voor beide kanten.

gr harry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 117 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 55 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement