Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 23:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 117 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 04 jun, 2012 13:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 mei, 2009 12:19 pm
Berichten: 564
Harry,

Ik zou gewoon eens wat foto's van duitse toestellen opzoeken op internet.
Dan zul je zien dat de meeste cockpits ofwel donkergroen(RLM02), ofwel donkergrijs(RLM66) van kleur zullen zijn.
Indien je deze kleuren niet tot je beschikking hebt, zou ik een benadering gebruiken, want dit is wel wat erg aan de lichte kant.

Een snelle zoektocht op internet levert al snel deze plaat op

Afbeelding
bron: www.ww2aircraft.net

Ik snap heel goed dat je niet de exacte kleuren wilt / hoeft te gebruiken, maar deze foto geeft wel aan dat felgroen niet helemaal op zijn plaats is.
Kijk maar wat je er mee doet :)

Succes!!

_________________
Take a look to sky, just before you die. It's the last time you will!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 jun, 2012 13:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 feb, 2012 12:15 pm
Berichten: 820
Woonplaats: veldhoven
volgens de bouwbeschrijving is de cockpit van binnen revell muisgrijs mat47 deze is een tintje donkerder maar dat scheelt zo weinig dat ik toch voor deze opstelling ga.
evengoed toch bedankt voor de foto

gr harry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 jun, 2012 14:34 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Een tintje donkerder?
Deze kleur zou het bij benadering moeten zijn:
Afbeelding
Dat is toch een behoorlijk verschil. :wink:
Maar zoals Dalce al schreef; de keuze is aan jou.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 jun, 2012 21:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 feb, 2012 12:15 pm
Berichten: 820
Woonplaats: veldhoven
dan klopt de beschrijving van revell niet.
alles al gelijmd maar ja.
toch bedankt voor de adviezen.
volgende probeer ik wel te luisteren

gr harry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 jun, 2012 22:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec, 2009 11:09 am
Berichten: 898
Woonplaats: Liwadden
Misschien dat DEZE site een handig hulpmiddeltje kan zijn bij het bepalen van de juiste kleuren. Van de belangrijkste landen de meest gebruikte kleuren en kleurcombinaties, inclusief 'vertaling' naar een aantal bekende merkjes modelbouwverf.

_________________
"live like I'll die tomorrow, dream like I'll live forever"[/i]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 jun, 2012 9:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 feb, 2010 15:40 pm
Berichten: 1140
sorrowman schreef:
Kan zowel met enamel verf, olieverf, acryl verf of plakkaatverf. Wegens ik lees zo'n beetje tussen de regels door dat je nog niet al teveel ervaring met die technieken hebt, dan is het misschien het overwegen waard om eerst gewoon een strak en netjes gebouwd model proberen neer te zetten zonder al teveel toeters en bellen.

Mocht je met alle geweld aan washes e.d. willen beginnen, dan is het misschien verstandig om met plakkaatverf (bijvoorbeeld de kleuren VanDyke Brown en/of Burned Umber oid) te beginnen, omdat met de juiste voorbereiding je dat bij mislukking zo weer met een vochtige tissue of onder de kraan kunt wegspoelen c.q. poetsen. De juiste voorbereiding in deze wil zeggen een onderliggende verflaag beschermen en afsluiten met een laagje parket plus of iets vergelijkbaars, en dan vanaf die beschermende laklaag uit verder gaan met beviezerikken en weet ik wat.


Ben het hier met Sorrowman eens. Ik ben nu mijn eerste stappen in het verouderen aan het zetten. En het is goed eerst de basis goed te krijgen. Dat wil zeggen een goede strakke bouw en de basiskleuren er netjes op krijgen.
Een wash ziet er hel mooi uit. En haalt inderdaad alle mooie details uit je kit.Maar ook alle foutjes.. :roll: .

Als je gaat wassen pak dan vooral de tip van de beschermlaag van Sorrowman op. Die beschermlaag zorgt ervoor dat de wash zich minder goed hecht en hij dus makkellijk weg te vegen is als het niet lukt. Zorg er wel voor dat die beschermlaaf GLANZEND is. In een matte laag blijven altijd washrestjes achter.

_________________
Wouldn't it be great if there was a war....and nobody came......!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 jun, 2012 9:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 feb, 2010 15:40 pm
Berichten: 1140
Kleuren van de cockpit zijn benoemd..Je gaf aan dat je je fanatasie liet gaan dus voor mij daardoor even niet relevant.

Wel zie ik wat doorlopen in het groen. links boven bijv. Ja ik weet dat het klein is allemaal..maar toch. Zonder geeft toch een strakker beeld.
Voordat ik met een tip ga strooien waar je niets aan hebt. Spuit je al of kwast je nog.

_________________
Wouldn't it be great if there was a war....and nobody came......!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 jun, 2012 14:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 feb, 2012 12:15 pm
Berichten: 820
Woonplaats: veldhoven
sorrowman en cliff bedankt voor de reactie heb inderdaad nog weinig erv met het kleine prielwerk en schilderen dus eerst alles lekker simpel. en cliff.
ik heb tot nu toe alles geschilderd met een naald en dat ging al moeilijk genoeg.maar de romp wil ik wel gaan spuiten.
dat ga met deze doen.


Afbeelding

gekocht in 1986 nooit gebruikt tot een maand geleden.
hij werkt nog dus er is hoop :lol:

ook weer een beetje gewerkt aan de cockpit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tot zover. gr harry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 jun, 2012 16:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 feb, 2010 15:40 pm
Berichten: 1140
aha spuit dus.

In dat geval is de truuk als volgt. Spuit de cockpit in de basiskleur. Laten drogen alvast.
Dan neem je het drap van de humbroll kleurtjes. Of je laat druppelt de verf even op een papiertje. *In beide gevallen haal je de olie weg waardoor ie niet meer echt vloeit.*

Doop hier het topje van je penseel in. Daarna weer afstrijken tot je bijna geen verf meer hebt.
en daarmee dan over de knopjes en metertjes strijken. Dry brushen. Daarmee zal je de verf beter kunnen controleren. En theoretisch voorkomt dat druipers zoals in het groen linksboven.

Maar voor een eerste poging zekers niet slecht.
Verf ligt er ook niet te dik op. Mag je best tevreden mee zijn met dat resultaat.

_________________
Wouldn't it be great if there was a war....and nobody came......!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 jun, 2012 16:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 feb, 2012 12:15 pm
Berichten: 820
Woonplaats: veldhoven
bedankt cliff.

als ik de romp ga spuiten kan ik dan het beste eerst alles(romp en vleugels) vast lijmen en dan de cockpit afplakkenvoor het spuiten? hoe pakken jullie dat aan

gr harry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 117 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement