Hallo allemaal,
Nu mijn watervliegtuig staat te drogen kan ik mijn wentelwiek ook wel even voorstellen.
In mijn geval gaat het om een
Kamov Ka-25 Hormoneaircrafts.nl schreef:
De Ka-25 is een verder ontwikkelde versie van de Ka-15, de Ka-18 en de Ka-20. Net als alle andere Kamov helikopter werd ook de Hormone met twee rotors uitgerust die boven elkaar zijn gemonteerd en tegen elkaar in draaien. Hierdoor wordt de draaiing opgeheven en is er dus geen staartrotor nodig.
Doordat er geen staartrotor nodig is, kan het toestel een grotere romp krijgen. De Ka-25 onderscheidt zich van haar voorganger door de ingebouwde radar, aan de voorkant onderaan de helikopter. Naast de militaire versie, waarvan ongeveer 450 toestellen van zijn gebouwd, was er ook een civiele versie die als vliegende kraan werd gebruikt. Ook dit toestel werd een succes maar kon het niet opnemen tegen de nieuwere Ka-27 die op dat moment werd gebouwd.
Technische gegevens:
Lengte: 9,75 m.
Breedte: 15,74 m.
Hoogte: 5,37 m.
Max. snelheid: 210 km/u
Vliegbereik: 400 - 650 km.
Plaatje van airliners.net:
Tot zover de korte inleiding, nu over naar de bouwdoosDe bouwdoos is van Sky-High, een voor mij totaal onbekende fabrikant. Volgens mij uit Rusland:
Wanneer je de doos opent zitten daar de volgende gietraampjes, met wat overtollig plastic, in:
En natuurlijk ook een, zeer duidelijke
, handleiding. (De teksten zijn alleen in het Russisch en handgeschreven lijkt het):
Dit wordt dus mijn uitdaging voor wanneer het eind van mijn BV 222 project nadert.
Groetjes,
Oenckie