Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:15 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 30 mei, 2012 22:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 19 jun, 2005 13:45 pm
Berichten: 393
Woonplaats: Leerdam
Hallo allemaal,

Nu mijn watervliegtuig staat te drogen kan ik mijn wentelwiek ook wel even voorstellen.
In mijn geval gaat het om een Kamov Ka-25 Hormone

aircrafts.nl schreef:
De Ka-25 is een verder ontwikkelde versie van de Ka-15, de Ka-18 en de Ka-20. Net als alle andere Kamov helikopter werd ook de Hormone met twee rotors uitgerust die boven elkaar zijn gemonteerd en tegen elkaar in draaien. Hierdoor wordt de draaiing opgeheven en is er dus geen staartrotor nodig.

Doordat er geen staartrotor nodig is, kan het toestel een grotere romp krijgen. De Ka-25 onderscheidt zich van haar voorganger door de ingebouwde radar, aan de voorkant onderaan de helikopter. Naast de militaire versie, waarvan ongeveer 450 toestellen van zijn gebouwd, was er ook een civiele versie die als vliegende kraan werd gebruikt. Ook dit toestel werd een succes maar kon het niet opnemen tegen de nieuwere Ka-27 die op dat moment werd gebouwd.

Technische gegevens:
Lengte: 9,75 m.
Breedte: 15,74 m.
Hoogte: 5,37 m.
Max. snelheid: 210 km/u
Vliegbereik: 400 - 650 km.


Plaatje van airliners.net:
Afbeelding

Tot zover de korte inleiding, nu over naar de bouwdoos

De bouwdoos is van Sky-High, een voor mij totaal onbekende fabrikant. Volgens mij uit Rusland:
Afbeelding

Wanneer je de doos opent zitten daar de volgende gietraampjes, met wat overtollig plastic, in:
Afbeelding

En natuurlijk ook een, zeer duidelijke :lol: , handleiding. (De teksten zijn alleen in het Russisch en handgeschreven lijkt het):
Afbeelding

Dit wordt dus mijn uitdaging voor wanneer het eind van mijn BV 222 project nadert.

Groetjes,

Oenckie


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 mei, 2012 23:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Hallo

Ik ken het merk ook niet, kon ook niks vinden over dit bedrijf. Gezien de Russische teksten is de kans vrij groot dat het Russisch is. Maar goed, wat een leuke sprues zijn dat, veel succes. Doet me enigszins aan de modellen van Mach2 denken.

De bouwtekening lijkt dan weer wat op VEB plasticart (of Nubee of gelijkwaardig), alleen is dat maar één plaatje. Van het gereede model, met allemaal pijlen er omheen met de nummers van de onderdelen.

Veel succes met deze beauty.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 nov, 2012 18:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 19 jun, 2005 13:45 pm
Berichten: 393
Woonplaats: Leerdam
Hallo heren (en dames) modelbrouwers,

Zoals jullie hebben kunnen merken is er weinig voortgang bij mij op het gebied van de Ka-25.
Dit heeft meerdere oorzaken:

1. Mijn privé omstandigheden hebben ervoor gezorgd dat ik wat minder aan modelbouwen toekom.
2. De kit is van dermate kwaliteit dat deze heel lastig vordert.

Dit heeft me dan ook doen besluiten om uit de groupsbuild te stappen.
Ik weet dat we nog een maand hebben, maar in december kom ik ook niet echt aan modelbouwen toe.

Ooit zal de Ka-25 wel als bouwverslag in het forum verschijnen, dat beloof ik bij deze.

Ik wens jullie allemaal succes voor de laatste maand van de build (voor zover jullie je model nog niet afgemaakt hebben)

Met vriendelijke groet,

Marco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 nov, 2012 18:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Erg jammer, maar goed dat je het hier even hebt doorgegeven.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Robbin en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement