Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 22:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 09 nov, 2012 13:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 19 aug, 2007 0:43 am
Berichten: 1676
Woonplaats: Almere
Ik ben al een tijdje met deze bezig geweest, maar heb besloten het verslag hier ook te plaatsen.

De vorderingen tot nu toe in een vogelvlucht van foto's:

De doos met inhoud beginnen we dan maar mee.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens het bouwen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier even naast een Dragon 1:144 F-16AM
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij het staartstuk moest een stukje versmald worden. hier te zien als lapje plamuur.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dit is na het werk wat ik er gisteren in heb gestopt.
Afbeelding

Afbeelding

Binnekort vervolg.

_________________
Greetz, Daniël
To design a flying machine is nothing. To build one is something. But to fly is everything.
(By Ferdinand Ferber dedicated to Otto Lilienthal 1898)


Laatst bijgewerkt door racedees op za 29 dec, 2012 16:33 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 nov, 2012 14:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
racedees schreef:
Bij het staartstuk moest een stukje versmald worden. hier te zien als lapje plamuur.


Als je iets moet versmallen, moet je er dan iets op smeren? Dan wordt het toch dikker en verbreed je het deel toch?

Maar dit is een flink bericht, met flink veel plaatjes. Ziet er goed uit volgens mij.
Ben je niet bang dat al die kleine staafjes op de vleugels afbreken?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 nov, 2012 19:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 19 aug, 2007 0:43 am
Berichten: 1676
Woonplaats: Almere
Door het naar binnen forseren van de helften was de klem in het plastic gaan staan. Middels een beetje plamuur is dat weggewerkt.
Die staafjes breken makkelijk. Is ook een paar keer gebeurd. Meestal bescherm ik ze tijdens werkzaamheden met een stukje karton.

_________________
Greetz, Daniël
To design a flying machine is nothing. To build one is something. But to fly is everything.
(By Ferdinand Ferber dedicated to Otto Lilienthal 1898)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 nov, 2012 8:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 19 aug, 2007 0:43 am
Berichten: 1676
Woonplaats: Almere
Weer eens wat voortgang op it toestel nu de Wimpy klaar is.

Ik heb de smokepods zwart geschilderd en wel 5 decals met een hoop set en sol geplaatst.
Op de volgende foto's is de set en sol nog aan het werk, dus niet helemaal glad.

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Greetz, Daniël
To design a flying machine is nothing. To build one is something. But to fly is everything.
(By Ferdinand Ferber dedicated to Otto Lilienthal 1898)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 nov, 2012 9:53 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 24 mei, 2009 14:40 pm
Berichten: 58
Ziet er tot nu toe goed uit al zijn wat je nu aan de wingtips hebt hangen niet echt smoke-pods maar gewoon sidewinders zonder de voorste vleugels. Echte smoke-pods zijn veel dikker en hebben een andere achterkant. Je kunt het een beetje zien op mijn tekening van de Single Ship Demo F-16;

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 nov, 2012 14:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 26 maart, 2009 17:55 pm
Berichten: 1869
Woonplaats: Hilversum
Ik ben van plan om de nieuwe Belgische demo te gaan bouwen, en ik heb al heel wat researchwerk gedaan, ik kan je wel wat doorsturen, als je dat wil. Er zitten ook goede foto's van de smokepods bij.

_________________
Groeten, Lars
Op de bank:
F-4F Phantom II in 1/32


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 nov, 2012 1:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 19 aug, 2007 0:43 am
Berichten: 1676
Woonplaats: Almere
Vorderingen Van vanavond.
Alle Grote decals van De bovenzijde zijn geplaatst.

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Greetz, Daniël
To design a flying machine is nothing. To build one is something. But to fly is everything.
(By Ferdinand Ferber dedicated to Otto Lilienthal 1898)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 nov, 2012 1:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Die decals heb je er strak opgekregen hoor, maar voor de rest oogt het een beetje slordig. Dat puntje dat is afgebroken aan de voorkant van de staart, de raketten op de tips en de canopy. Het kan aan je foto's liggen, maar het lijkt wel of je die canopy met schuurpapier hebt behandeld. Voor het mooi is je basiskleur ook net even te licht gekozen, maar dan ga ik wel erg zeuren.

Probeer de afwerking nog even wat strakker te krijgen en dan komt het echt nog wel goed.

Nog even ter inspiratie.
Afbeelding
http://www.overshoot.nl

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 nov, 2012 13:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 19 aug, 2007 0:43 am
Berichten: 1676
Woonplaats: Almere
Sebooo schreef:
Die decals heb je er strak opgekregen hoor, maar voor de rest oogt het een beetje slordig. Dat puntje dat is afgebroken aan de voorkant van de staart Dit was mij gisteren ook opgevallen.

-Vraag me alleen niet waarom gisteren pas, want ik zag op de eerdere foto's dat hij al die tijd al mist.

de raketten op de tips

- het enige wat daar nog aan wordt gedaan is het schilderen van het voorste deel. Is er nog meer dan?

en de canopy. Het kan aan je foto's liggen, maar het lijkt wel of je die canopy met schuurpapier hebt behandeld.

-Deze is op de gietnaad gescheurd. Verder zit daar momenteel nog een dun laagje liquid mask over en dat geeft dan dat bobbel effect.

Voor het mooi is je basiskleur ook net even te licht gekozen, maar dan ga ik wel erg zeuren.

-De basiskleur is de kleur die Kinetic hiervoor opgeeft, die in real life donkerder is dan op de foto. Als ik het model naast de foto hou die jij hebt geplaatst komt het heel dichtbij.

Probeer de afwerking nog even wat strakker te krijgen en dan komt het echt nog wel goed.

-In ieder geval bedankt voor de hints en commentaren, daar hebben we wat aan om te groeien en beter te worden.
Al is dit wel het niveau wat ik momenteel bezit. Zelf heb ik niet zo heel veel met straaljagers, maar vond deze wel gaaf.... al ben ik hierdoor wel wat makkelijker als dat ik zou zijn met mijn "normale" bouwonderwerp (props WWII)

Nog even ter inspiratie.

Mooie foto!

_________________
Greetz, Daniël
To design a flying machine is nothing. To build one is something. But to fly is everything.
(By Ferdinand Ferber dedicated to Otto Lilienthal 1898)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 nov, 2012 15:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 20 feb, 2008 13:29 pm
Berichten: 1003
Citaat:
- het enige wat daar nog aan wordt gedaan is het schilderen van het voorste deel. Is er nog meer dan?


De gehele buis lijkt op de foto helemaal glad, bij jouw model zie je de opstaande randen nog, die trouwens overdreven groot zijn gemaakt door Kinetic.

Moet zeggen dat de decals er prachtig uit zien, lijkt net of het erop gespoten is met een airbrush ipv decals.

Ben benieuwd naar het eindresultaat.

PS: het is beter om de quotes te splitsen, zien we jouw antwoorden beter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement