Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:11 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 16 dec, 2012 20:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ook daar lijkt een rooster (Heras hekwerk :D ) voor te zitten.

Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 dec, 2012 21:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
Ligt al klaar :mrgreen: . Overigens niet op alle toestellen te vinden, maar ik ben er inmiddels wel achter dat er een grote verscheidenheid aan versies, uitvoeringen, aanpassingen enzovoort is bij de Mi-1.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 dec, 2012 2:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Daar ben ik inderdaad met de bouw van mijn 'geschonken' Mi-2 ook achter gekomen. Ben met de externe fuel-tanks bezig geweest en heb wel 3 verschillende ondersteuningen gezien. Maar ik maak die ondersteuning na van mijn referentiefoto.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 dec, 2012 15:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
Laatste stand van zaken:

Afbeelding

Afbeelding

In de 'kijken-of-er-nog-ernstige-oneffenheden-zijn' primer (uit een Tamiya spuitbus). Het valt me mee. Oppoetsen en dan frutsels plakken: antennes, landingsgestel, opstapbeugels, enzovoort, dan kleur spuiten of kwasten, dat weet ik nog niet. Misschien redden we het ook nog, mijn haasje en ik :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 dec, 2012 14:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
Geen kerstvakantie maar extra werk (dank u, meneer de baas) en wat uitrukjes met de plaatselijke brandweer hebben voor zoveel vertraging gezorgd dat ik moet capituleren: deze haas komt niet klaar voor 24:00. Sorry Rene, ik had het graag anders gezien. Onderstaand de laatste daglichtfoto's van dit jaar met de huidige stand van zaken. De laatste laag groen moet er nog op (voor de oplettende lezertjes: dan wordt ook de vorm van de ruit gecorrigeerd) plus een redelijke waslijst aan andere klusjes. Grootste struikelblok wat mij betreft bij deze Amodel: de kwaliteit en pasvorm van de kap en de deuren. Zeker die laatste hebben me heel wat hoofdbrekens gekost en ik denk erover ze weer te verwijderen: echt mooi passen doen ze nog steeds niet en ik heb de rechter ruit beschadigd. Uiteraard ga ik hem wel afmaken, al was het alleen maar omdat mijn enige andere afgemaakte model staat te schreeuwen om gezelschap in de vitrine :D . Plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 dec, 2012 15:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Jan, van jou kan ik ieder geval zeggen dat je tot op het laatst geprobeerd hebt om hem af te krijgen voor middernacht vandaag. Jammer, maar het is niet anders, het normale leven en gezondheid gaan uiteraard voor.

Je bent er nog niet: laagje groen, glanslaag, decals, aflakken etc. Neem de tijd, een goed uiteinde en een goed begin.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 dec, 2012 16:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
Dank je, en voor jou en de jouwen ook "folle lok en seine". Er zit inderdaad nog wel wat werk aan deze Mi-1, maar inmiddels zit de tweede en laatste laag groen erop. Glanslaag doe ik niet aan: er zit 30% hoogglans door die laatste laag en ik hoop dat dat voldoende gaat zijn om de decals netjes er op te krijgen. Omdat ik kwast wil ik het aantal lagen zo klein mogelijk houden en ik moet als laatste nog wel een afwerklaag aanbrengen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jan, 2013 15:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
Even snel de huidige stand van zaken. Alleen de antenne en bijbehorende masten moeten er nog op. Dat ding loopt van naast het portier naar onder de rotor en dan helemaal langs de staart, dus ik ben nog aan het puzzelen hoe ik dat het handigst aanpak. Eerst nog wat diepte aanbrengen in de paneellijnen en wat viezigheid smeren. Ik moet nodig wat aan mijn fotoskills doen, maar toch maar een paar plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De zwarte vegen achter de 'roundel' is zwarte inkt: Microset verzacht niet alleen het materiaal...

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jan, 2013 15:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 maart, 2010 22:32 pm
Berichten: 261
Dat is echt een hele bijzondere uitvoering hoor... Die zie je niet vaak... Ik ben niet echt van de what-if uitvoeringen, maar ik vind deze heel leuk... Het komt uit een bekend verhaal natuurlijk hè...
Zoveel scheelt het niet en je zou hem binnen de tijd afhebben.... zonde hoor, het is een mooie aanwinst... :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jan, 2013 15:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
Dank je, en de complimenten voor jouw Hind. Erg mooi geworden! Het scheelde inderdaad maar weinig of ik had de deadline nog gehaald :x . Uiteraard baal ik daar zelf van, maar ik kan me zo voorstellen dat ook tsjopperbob er niet blij mee is. Als deze echt af is heb ik het wel even gehad met Amodel en soortgenoten: ik ga lekker een Tamiya in elkaar plakken :D .


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement