Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 27 nov, 2012 14:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
Dank u. Ik zat al te denken over mallen, kokend water of een fohn maar een simpele balpen is blijkbaar voldoende...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 nov, 2012 19:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
En niet te veel kromming in één keer willen maken. Liever een aantal keer herhalen dan in één of twee keer de kromming erin te willen forceren.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 dec, 2012 14:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
Een mini-update. Eerste vensters zitten op hun plek en ik kon het toch niet laten iets van de zijconsoles erin te plakken:

Afbeelding

Afbeelding

Originele stuurknuppel is helaas slachtoffer geworden van het tapijtmonster (ook al heb ik een laminaatvloertje liggen), deze komt uit de Gran-kit.

Heb de warmwatermethode geprobeer om de kap smaller te maken met als resultaat twee halve kappen :cry: . Nu zit ik vast aan het origineel van Amodel, met behalve de eerder genoemde nadelen van dik, insluitingen en nogal troebel ook het ontbreken van relief zodat ik enigszins op de gok moet gaan maskeren om het frame juist weer te geven.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 dec, 2012 19:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
Tussendoor probeer ik de hoofdrotor in elkaar te zetten. "Bob's Buigtechniek" werkt prima bij deze dunne blaadjes en een paar halen is genoeg om aardig in de buurt te komen. Vooraan een voorgekromd blad van Gran, in het midden de voormalig rechte van Amodel die erop komt en achteraan een voorgekromde van MPM:

Afbeelding

Ik gebruik de Amodel bladen omdat die iets beter gedetailleerd zijn aan de wortel en anders moest ook de rotorkop weer aangepast worden. Buigen leek en bleek makkelijker. Ze moeten er uiteindelijk ook een beetje recht op komen dus daarom had ik dit bedacht:

Afbeelding

De leidingen tussen krans en bladen blijken bij de ijsvrijmaak-installatie te horen en lopen langs de verbinding tussen kop en blad. Als ik ze er nog op zet kan dat dus pas als de rotor helemaal in elkaar zit. Ze horen wel bij dit model blad, jammer genoeg :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 dec, 2012 20:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Jan de Vries schreef:
Heb de warmwatermethode geprobeer om de kap smaller te maken met als resultaat twee halve kappen :cry: .


Dat had ik ook met mijn canopy van de Mi-2. Wellicht niet handig dus om clear-parts proberen te buigen in heet water. Resin is eenvoudig vervombaar bij water van 70 á 80 graden. Clear-parts dus minder makkelijk. Zal hem wellicht zitten in de verschillende samenstelling van het plastic/kunststof.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 dec, 2012 13:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
Pannenbier: ik heb de kap zo goed en kwaad als het ging op zijn plek geforceerd. Het snijden van de maskers blijkt nog een tijdrovend klusje omdat voor die ene die ik dan uiteindelijk acceptabel vind en vier of vijf pogingen de prullenbak ingaan. Sommige zijn nog steeds niet goed genoeg. Hier zijaanzicht met een deur uit de Gran-kit:

Afbeelding

en hier met de originele deur die toch iets beter lijkt te passen:

Afbeelding

Plaatje met voor het gezicht de rotor op zijn plek:

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 dec, 2012 19:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ziet er al leuk uit. Een kleine heli met een 'wipneusje'.

Mijn voorkeur gaat naar de eerste deur (Gran) omdat daar wat profiel op zit. De extra ruimte zou je op kunnen vullen door een stripje styreen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 dec, 2012 17:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
Progress is steady but very, very slow. Tch maar even een mini-update om Bob gerust te stellen, zij het met nogal crappy foto's. Die Gran-deuren gaan hem overigens niet worden, want de kromming is te verschillend. De hoofdrotor is klaar op de kabels voor de ontijzing na, verder wat geknoeid met in-en uitlaten. Lamellen in de inlaat onder de rotor, roostertje in de inlaat aan bakboord (alsof je dat nog terugziet, maar hij zit er toch maar mooi wel) en een klep in de uitlaat aan stuurboord:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 dec, 2012 19:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Juist zo'n klein roostertje voegt gewoon wat toe. Zet hem nog even op.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 dec, 2012 20:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
Twee weken? No worries :D . Ik zie nu wel dat op de foto die lamellen niet helemaal goed schijnen te zitten, IRL lijken ze wel goed dus ik moet daar nog even naar kijken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement