Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 2:07 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 06 jun, 2012 12:52 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Die heb ik ook nog liggen eventueel ter overname wegens dubbel op voorraad....

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 jun, 2012 14:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
Goed idee, Rene :mrgreen: Had het zelf ook al geprobeerd, maar helaas: de constructieverschillen zijn misschien nog op te lossen maar vorm en afmetingen lopen te veel uiteen. MPM en Amodel denken blijkbaar niet helemaal hetzelfde over wat 1/72 is. Inmiddels heb ik wel veel 'how to'gevonden over oppoesten van glaswerk dus dat gaan we eerst maar eens proberen.
@Dave: sympathiek aanbod, maar ik hoef hem ook niet dubbel :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 jun, 2012 21:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
dave the doctor schreef:
Die heb ik ook nog liggen eventueel ter overname wegens dubbel op voorraad....

Dave


Ik heb de MPM ook dubbel. Als ik wilde had ik er 10 kunnen hebben. Ik heb ze ooit eens gescoord bij LHS tijdens de nog echte 'schuurverkoop'. Je moest zorgen dat je om 10:00 voor de schuur stond, deuren gingen open en de modellen / restanten waren roversgoed voor de bouwers. Dat wil zeggen, de 'liners' dan. Naar heli's werd eigenlijk niet gekeken. Ik ging weg met 8 modellen voor 20 gulden (ca. 8 euro). Deze MPM Mi-1 tjes mankeerde niks aan, alleen de doos was door water een beetje beschadigd. Al het plastic was verpakt in zakjes, dus geen probleem.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 jun, 2012 15:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
Eerste korte update:

Afbeelding

Interieurtje is bijna klaar, opzettelijk wat zwaar aangezet vanwege de dikke glazen waar je straks doorheen moet kijken. Vraagstuk is nog het instrumentenpaneel. Hoe het er in moet is niet duidelijk maar op geen enkele manier lijkt het op hoe het zou moeten zijn. Een ander probleem is dit:

Afbeelding

De kap is een tikkie :wink: te breed op de overgang naar de romp. Het scheelt zoveel dat bij afschuren van het glas de vorm wat vreemd zal worden en bij verbreden van de neus ontstaan er allerlei nieuwe issues bij het neusvenster en zo. Een beetje van beide zal het dan maar moeten worden, vrees ik. Als eerbetoon aan Plakhandjes nog een geanimeerd afscheid voor nu:

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Jan de Vries op di 26 jun, 2012 16:28 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 jun, 2012 15:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Geniaal, dat boertje in de cockpit. Blijft die erin? En hoe kom je er aan?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 jun, 2012 15:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
Ik denk dat het wel een blijvertje wordt. Koptelefoon op en hij kan zo doorgaan voor een Zuid-Amerikaanse helipiloot. Voor zijn verbouwing was het mannetje de chauffeur van een Hasegawa 1/72 GMC 6x6 tankwagen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 jun, 2012 19:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 26 dec, 2011 10:28 am
Berichten: 480
Nice! Kijk wel of ie past, die Hasegawa-figuren kunnen soms wat groot uitvallen (en das zonde van al je aanpassingswerk als je op 't laatst erachter komt)

Daan

_________________
Op het werktafeltje:1/72 HH-60G Block 152
Klaar: 1/72 Mi-17 CIA / Maverick Aviation | 1/72 CIA SOG Afghanistan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 jun, 2012 19:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Die canopy-aanpassing zal inderdaad lastig worden. Ook ik vind het 'boertje' wat aan de grote kant ten opzichte van het model.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 jun, 2012 22:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
hoi, voor de cockpitkap, is deze enkel op de uiteinden te breed? eventueel kan je de truck met het warm water uitproberen dan?

water warmen, stukje erin onderdompelen en lichtjes bijplooien. Microgolf werkt ook, maar dan moet je goed opletten

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 jun, 2012 0:55 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
Ah, da's een idee. Hij mag best wat hoger, dat is minder erg dan te breed. Die truc ga ik proberen, Silenoz. En ja, het mannetje lijkt te groot maar het is echt een klein toestelletje en als je deze foto ziet:

Afbeelding

of deze:

Afbeelding

en je bedenkt dat deze Hase-man ruimschoots binnen de erg dikke kap past als hij gewoon rechtop zit scheelt het weinig. Minder dan toen ik een Eduard-piloot in een 109 van Hasegawa probeerde te zetten, om maar een voorbeeld te noemen. Van hieruit lijken de proporties aardig te kloppen maar als het me uiteindelijk niet aanstaat mag het boertje gewoon elders zijn heil zoeken. Hij is geen halszaak, in tegenstelling tot het glaswerk waarvan je (merk ik net) mooi ziet hoe het moet.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement