Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:47 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 12 maart, 2012 19:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 maart, 2012 20:41 pm
Berichten: 51
Woonplaats: Mechelen
hier volgt mijn bouwverslag.
enige verbeteringen zijn altijd welkom.

Afbeelding
de bouwdoos
Afbeelding
Hier heb ik nog gekozen om alles met de hand te schilderen zoals je kan zien.
Afbeelding
heb hier even alles op zijn zij gelegd, om het instrumenten paneel beter te kunnen trekken, hier kan ik misschien altijd wat tips gebruiken voor in het vervolg.
Afbeelding
Hier nog steeds alles met de hand geschilderd.
Afbeelding
Hier had ik ontdekt dat de paneel lijnen niet goed uitkwamen.
Afbeelding
en Hier had ik eerst het bovenste luik verkeerd gestoken, maar heb het verbetert en heb het luik naar binnen gedraaid, anders zou er nooit in werkelijkheid een jeep kunnen inrijden.
Afbeelding
Hier heb ik alles afgeplakt om te airbrushen.
Afbeelding
hier staat hij klaar om te gespoten te worden.
Afbeelding
Hier heb ik de wielen lichtjes verwarmd boven een kaars en dan zachtjes aangedrukt op de tafel om het gewicht op de banden na te bootsen.
Afbeelding
Hier is hij volledig gespoten met oker. bedoeling is om de camouflage na te bootsen van de heli zoals op de doos.
Afbeelding
Ik weet niet wat me hier bezielde maar ik wou mijn Heli af zien dus had het onderstel al geplakt, misschien had ik hiet nog beter mee gewacht, maar uiteindelijk geen probleem.
Afbeelding
Hier kan je al zien dat ik al extra stukken heb aangebracht, heb wel op de plaatsen waar ze gehecht worden de verf beetje weggeschuurd.
Afbeelding
Hier monteer ik de schroeven al. ter voorbereiding en omdat de andere rest moest uit harden.
Afbeelding
Hier staat het volledig in elkaar.
Afbeelding
Hier ben ik de schroeven in Dark grey aan het spuiten.
Afbeelding
Hier heb ik alweer enkele stukken zoals de motoren en airintakes gemonteerd.
Afbeelding
Hier ben ik aan het afplakken voor camouflage te spuiten.
[imghttp://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/396196_2396023911096_1565928857_31706330_1259310426_n.jpg][/img]
Hier ben ik de camouflage aan het spuiten.
Afbeelding
Hier heb ik er enkele lagen over gezet.
Afbeelding
Hier was ikzelf niet zo blij met het resultaat, vond de camougflage te gemaakt. Dus zocht ik voor een oplossing.
Afbeelding
Heb alles opnieuw afgeplakt en nog eens over geweest had wel men plakband opgerold geplaats zodat ik een waziger effect had, hier ben ik wel een foto vergete van te trekken hoe ik het afgeplakt had.
Afbeelding
Nu ben ik alles aan het detailleren.
Afbeelding
hier nog wat detaillering.
Afbeelding
bij dit ding heb ik mij laten wijsmaken dat het ook in het belgische leger gebruikt word voor lage droppingen, maar ik dacht eerder een extra steunpunt bij het landen.
Afbeelding
Hier staat hij klaar voor met parket plus over te spuiten voor de lak een extra bescherm laag te geven.
Afbeelding
hier een close up, enkel de turrets in de opening links moet ik nog plaatsen.
Afbeelding
Hier nog een close up.
Afbeelding
Hier staat hij al op zijn voetstuk.

Nu moet ik de decals nog verder doen en nog wat hier en daar bijwerken.

Ik hoop dat ik al niet overdreven heb met de foto's ik heb er eigenlijk nog meer, ik heb bijna van elke stap een foto. heb er al veel weggelaten.
enige tips zijn altijd welkom, voor in het vervolg.

_________________
momenteel mee bezig: Honda S2000 1:24ste (bouwdoos Tamiya + ets sets); AH-64 Apache longbow 1/32ste (Revell);Sherman M4A1 1/72 (Revell); P51 Mustang 1/72 (Revell)

Afgewerkte projecten: B29 Super Fortress 1:72ste (bouwdoos Academy)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 maart, 2012 19:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1602
Woonplaats: Puttershoek
Hier denk ik het volgende van: Misschien ligt het aan mij maar volgens mij heb je niet de juiste kleuren gebruikt voor de camo, beetje te groen als ik goed kijk. Hier denk ik ook dat je de naad over de romp wel weg had mogen halen.. Voor de rest best een leuk model! Nu de decals nog en het lijkt al beter!

mvg erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 maart, 2012 22:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 26 dec, 2011 10:28 am
Berichten: 480
Coole heli! Leuk dat je 'm aan het bouwen bent!
Maaruh, wat voor 'n variant wordt het nou? Een Belgische Pave Low of een What-if camouflage-schema?

Hoe lang heb je erover gebouwd?

Gr,
Daan

_________________
Op het werktafeltje:1/72 HH-60G Block 152
Klaar: 1/72 Mi-17 CIA / Maverick Aviation | 1/72 CIA SOG Afghanistan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 maart, 2012 23:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Dat is inderdaad een coole heli, wat... een VETTE BAK !!

Je schreef dat je de camo van de doos wilde toepassen. In dat geval is de groene kleur dus niet juist. Eerder lichtbruin en wat donkerder bruin. Over die naad bovenop de cockpit (het voorste deel van de motoromhulling) laat ik mij niet uit. Dat kan ook zo maar een naad tussen 2 panelen zijn waarbij je de beide helften weg kan klappen ten behoeve van onderhoud.

Afbeelding
Voor wat betreft dit onderdeel. Het is gewoon een intrekbaar deel om te voorkomen dat de staart te hard op de grond komt bij een ongecontroleerde landing. Hoort de demper (het verticale deel bij jouw model) niet iets naar voren te zitten, waardoor het iets schuiner komt te staan? En ik zou het geheel voorzien van eenzelfde kleur als de rest van de heli, uitgezonderd het 'zuiger'deel. Dat mag wel zilver of chrome-zilver.
Afbeelding

Je bouwt wel lekker die heli weg hoor. Zo heb je niks en zo staat er zo maar een leuke kist in je kast. Ook ik vroeg mij af hoeveel tijd je er al in hebt zitten.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 maart, 2012 12:04 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Als het ondertussen nog niet gecorrigeerd is, zie ik bij de rechter luchtinlaat voor de gasturbine nog een ongeschilderd deel. Bij het afplakken, zelfs al is er bij dit model achteraf voor gekozen om de tape expres wat losser te zetten, moet je de randen overal goed aandrukken, er mogen geen rimpels lopen want daar kruipt de verf meteen onder; bij de glazen kan dit voor problemen zorgen. Zie deze foto:

Afbeelding

Toen je de zachte overgang ging spuiten, had je best ook even licht de rechte verfranden van de groene laag afgeschuurd, nu zijn die doorheen je nieuwe groene laag te zien. Misschien kan dit nog gebeuren als je ondertussen de glans er niet opgezet hebt.

Waarom heb je het windshield pas geplaatst na het spuiten van de gele basiskleur? Nu zie je op de laatste foto's duidelijk dat dit een apart kitonderdeel is, wat niet hoefde als je dit meteen verlijmd en desnoods geplamuurd en gerescribet had. Je ziet ook aan de verfrandjes waar je de tape, die niet over de raamstijlen afgesneden is, achteraf bijgeborsteld hebt. Het kan helpen als je de tape na het aanbrengen even met een marker over de raamstijlen aftekent, hem er afhaalt en hetgene dat teveel is, wegsnijdt. Dan kan je hem terugkleven en pas hij perfect.

Ik vind het desondanks een mooie heli geworden, ik heb er ook zo eentje gebouwd maar toen kon ik nog niet airbrushen...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 maart, 2012 19:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 maart, 2012 20:41 pm
Berichten: 51
Woonplaats: Mechelen
bedankt voor de extra tips, helaas heb ik hem al verder afgewerkt, de groene kleur had inderdaad wat lichter gemogen.
maar eigenlijk heb ik het nog niet zo slecht gedaan voor een kleurenblinde.

ja die poot achteraan de staart had ik eigenlijk wel gedacht dat hij diende om de landing te verzachte achteraan. Die foto was ik aan het zoeken voor details, maar nergens gevonden.

ja ik weet ook niet meer waarom ik die andere onderdelen later erop gezet heb, kvond het zelf ook stom eigenlijk.

de tijd die ik er aan besteed heb, ongeveer 3 zondagen in de maand dus ik denk dat ik in Januari eraan begonnen ben als ik me niet vergis. of zelfs de laatste 2 weken van december vorig jaar daar heb ik enkele dage na elkaar eraan gewerkt, dus ik denk een 9 tal dagen met alle uren opgeteld als ik correct ben, kzal het nog is juist nazien, kheb zo ergens bij de opname van de foto's ergens de juiste data.

Ik wist wel dat ik het hier moest posten zo kan ik me al veel verbeteren.

het is in ieder geval wel de bedoeling een amerikaanse gebouwd te hebben.

Ben al wel super blij met jullie reacties.

_________________
momenteel mee bezig: Honda S2000 1:24ste (bouwdoos Tamiya + ets sets); AH-64 Apache longbow 1/32ste (Revell);Sherman M4A1 1/72 (Revell); P51 Mustang 1/72 (Revell)

Afgewerkte projecten: B29 Super Fortress 1:72ste (bouwdoos Academy)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 maart, 2012 22:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
mampie schreef:
bedankt voor de extra tips, helaas heb ik hem al verder afgewerkt, de groene kleur had inderdaad wat lichter gemogen.
maar eigenlijk heb ik het nog niet zo slecht gedaan voor een kleurenblinde.


Dan neem ik je niks kwalijk. Succes verder...

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 maart, 2012 8:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 26 dec, 2011 10:28 am
Berichten: 480
Zo, petje af voor de snelheid waarmee je dit model in elkaar hebt gezet! Als ik zo snel heli's kon afkrijgen... :) Heb je eindfoto's?

Gr, Daan

_________________
Op het werktafeltje:1/72 HH-60G Block 152
Klaar: 1/72 Mi-17 CIA / Maverick Aviation | 1/72 CIA SOG Afghanistan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 maart, 2012 17:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 dec, 2011 23:07 pm
Berichten: 111
Citaat:
Hier heb ik nog gekozen om alles met de hand te schilderen zoals je kan zien.


Dit is inderdaad te zien, maar is niet nodig. Als je de verf een beetje verdunt en meerdere laagjes aanbrengt zal het resultaat een stuk strakker zijn.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 maart, 2012 19:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 maart, 2012 20:41 pm
Berichten: 51
Woonplaats: Mechelen
@ Rene: dat is niks hoor, ik had nog altijd mijn vriendin even te hulp kunnen vragen natuurlijk. ben natuurlijk ook nog beetje koppig.

@Junkers111: dat is alvast een tip die ik zeker ga gebruiken voor de volgende keer, maar meestal probeer ik alles te airbrushen.

_________________
momenteel mee bezig: Honda S2000 1:24ste (bouwdoos Tamiya + ets sets); AH-64 Apache longbow 1/32ste (Revell);Sherman M4A1 1/72 (Revell); P51 Mustang 1/72 (Revell)

Afgewerkte projecten: B29 Super Fortress 1:72ste (bouwdoos Academy)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement