Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 19:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 10 okt, 2013 7:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 26 dec, 2011 10:28 am
Berichten: 480
Met wat voor een kleur pigment Eelcog? Zwart, om de lijnen af te vlakken? Of een kleur waar ik het hele model mee doe om het een stoffig uiterlijk te geven?

Dank Roel, voor je tip. Ik heb dit gedaan met korrel 1000 en het ziet er al beter uit. Het residu is echter hardnekkig! Dus, hoe ga ik het laatste wegwerken is de vraag van de dag :?:

Zie de foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Iemand nog ideeën?

Bedankt alvast en fijne dag!

Daan

_________________
Op het werktafeltje:1/72 HH-60G Block 152
Klaar: 1/72 Mi-17 CIA / Maverick Aviation | 1/72 CIA SOG Afghanistan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 okt, 2013 8:07 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 jul, 2013 21:14 pm
Berichten: 118
Geaag gedaan hoor,

Hoe het duidelijke verfspoor verwijderd kan worden zonder de camo te verpesten weet ik niet precies, maar omdat deze chopper waarschijnlijk niet vaak wordt schoongemaakt is er wel een rookspoor, daarom zou ik kiezen om het duidelijke effect te verzwakken door een soort lichtere waas rondom te maken, aangezien je waarschijnlijk geen airbrush hebt moet je dit misschien doen door de verf te vermengen met kleurloze verf en daarna er in verschillende tinten opschilderd? Ik zou zeggen handel niet te snel maar wacht op een antwoord van een wat meer ervaren modelbouwer...

Gr.


Roel Wubben

_________________
Op het bureau: Italeri 1:72 Su-32/34 , Revell 1:48 Mosquito B Mk. IV.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 okt, 2013 10:11 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6032
Woonplaats: Zwolle
Ik zou echt niet meer gaan schuren maar aan de slag gaan met pigment. Zelf heb ik hiervoor een potje "smoke" van Mig maar je kan er ook wel wat anders voor gebruiken. Met een stompe oude kwast tamponneer ik het er zo overheen. Dan zie je de hardedge gecamoufleerd worden. Tamiya heeft van die verweringssetjes, als je die hebt dan zou je die ook kunnen gebruiken. Al je helemaal niets hebt dan kan je ook nog krijt pakken. Dat fijn maken en dat dan tamponneren op de plekken.
Kijk bij mijn net afgebouwde SM.82 bij de Italiaanse GB, op de grote uitlaat zat ook een hardedge stukje zwart van een wash die ik vergeten was te verwijderen. Die heb ik ook gewoon zo weg gekregen.
Het is echt eenvoudig.

Gr.
Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 okt, 2013 12:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Drybrushen met zwart kan ook nog.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 okt, 2013 14:58 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4454
Ik sluit me bij Eelco zijn idee aan, ik denk namelijk dat zijn methode het beste resultaat op zal leveren in dit geval.
Ik kan je zo bij zo het weatheren met pigmenten wel aanbevelen, aangezien je er bijvoorbeeld ook redelijk eenvoudig hele realistische stof effecten mee kan maken.
Succes,


Dj. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 25 okt, 2013 11:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 26 dec, 2011 10:28 am
Berichten: 480
Zo! Het zwart heb ik geprobeerd weg te werken dmv verf. Er komt toch nog pigment overheen, dus super-strak hoefde het schilderwerk niet te zijn.
Verder zijn de lier, ramen met kevlarplaten, M-134 ophangpunt en de wielen bevestigd. Het einde komt in zicht!

Afbeelding

De rotors zijn af. Ik heb wat kabeltjes aangebracht naast de gele scratched demper.

Afbeelding

Afbeelding

En de ondergrond is vrijwel af. Voor mij is het eerste keer dat ik zoiets maak en ik ben er flink tevreden over.
Afbeelding

Afbeelding

Wie weet tot morgen op de ESM!? Dan hoor ik graag wat je ervan vindt :D

Daan

_________________
Op het werktafeltje:1/72 HH-60G Block 152
Klaar: 1/72 Mi-17 CIA / Maverick Aviation | 1/72 CIA SOG Afghanistan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 okt, 2013 0:33 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4454
Het ziet er goed uit, dit belooft een mooi geheel te worden wanneer de heli op het dio komt te staan.
Ik ben benieuwd hoe de pigmenten zullen staan, succes.

Dj. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 okt, 2013 10:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
He Daan,

wat een leuk topic heb jij hier zeg! en jij durft ook voor je foute te tonen en adviezen ter harte te nemen en je durft te vragen, en daar wordt JIJ uiteindelijk alleen maar beter van! Veel mensen hier zijn zo stront eigenwijs dat ze zich eerder beledigd voelen met adviezen dan dat ze er lering uit trekken.

Ik vind dat je een hele mooie heli plus ondergrond neerzet. is het nog gelukt met het wegsnijden van de ruitenwisser? ik vond de Pe ruitenwisser een enorme verbetering op mijn MI.

met de uitlaat spoor gaat het wel goed komen denk ik, ik zou ook niet meer aan de zwarte verfplek komen. Vaak lost wat roet op in regen waarna het als een soort verf op bepaalde plekken blijft hangen. ben benieuwd wat je met de zwarte en donkerbruine pigment gaat doen, je kunt er een papje met water van maken waarna je het met een kwastje gaan opbrengen, dit laat je drogen, waarna je het meeste met een dikke haren kwast afhaalt, natuurlijk kun je het ook droog aanbrengen. het matte verf houd waarschijnlijk voldoende pigment vast om er een mooi wolkige roetspoor van te maken.

Ben benieuwd

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 okt, 2013 10:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
zat nog even naar je ondergrondje te kijken die kan nog wel wat stof en hier een daar een polletje gras gebruiken.

vind je ondergrondje zonder dat soort dingen ook al erg mooi hoor.

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 okt, 2013 11:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 26 dec, 2011 10:28 am
Berichten: 480
Jelle schreef:
zat nog even naar je ondergrondje te kijken die kan nog wel wat stof en hier een daar een polletje gras gebruiken.

vind je ondergrondje zonder dat soort dingen ook al erg mooi hoor.

Jelle


Thanks Jelle, zie PM.

Ik zat ook al te twijfelen over een polletje hier en daar. Dat gaat er dus zeker van komen :D

Groet, Daan

_________________
Op het werktafeltje:1/72 HH-60G Block 152
Klaar: 1/72 Mi-17 CIA / Maverick Aviation | 1/72 CIA SOG Afghanistan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement