Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 12:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 03 nov, 2013 22:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 26 dec, 2011 10:28 am
Berichten: 480
tsjopper bob schreef:
Lees maar bij de evenementen. Iets voor jou volgend jaar? Ik moet er wel om denken, als het nog groter wordt, hebben we ruimtelijk een probleem.

René

Ik lees zelfs dat jij een talentvol gastheer bent. Top georganiseerd hoor!

Ja, lijkt me gaaf volgend jaar. Ik ben wel gebonden aan voetbal, dus wie weet heb ik geen wedstrijd (zoals tijdens de ESM) en dan kom ik gewoon buurten hoor!

Daan

_________________
Op het werktafeltje:1/72 HH-60G Block 152
Klaar: 1/72 Mi-17 CIA / Maverick Aviation | 1/72 CIA SOG Afghanistan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 nov, 2013 16:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 26 dec, 2011 10:28 am
Berichten: 480
Goedemiddag! Ik zit niet stil, ik zit niet stil...want ik ben ondertussen lekker doorgegaan met het afronden.

De Mil is bijna af. Ik zoek nog naar geschikte draden die tussen de bovenzijde van de romp en staartroeren lopen.
Visdraad is een optie. Alleen dit moet ik nog halen.
Ik zat nog te denken aan naaigaren. Iemand andere ideeën?

Om t diorama compleet te maken heb ik een 4tal troepen gemaakt. Ze zijn een chirurgische samenstelling van Preiser, Caesar en Revell figuren. Ik heb ze met de nodige apparatuur ge-update dmv klei. De wapens zijn voorzien van allerlei add-on snufjes.
De uniformen heb ik in Multicam geschilderd. Dat was nog een pokke-klus, ik heb er 6 kleuren in de broek alleen voor gebruikt. :shock:
De hond is van airfix, die heeft echter een vestje gekregen. Inspiratie kwam na het zien van dit plaatje en dit plaatje. Daar moet je niet door gegrepen worden :lol:
Off topic: er is zelfs zo'n exemplaar bij de Bin Laden raid gebruikt (voor degenen die het boek of de film erover niet hebben gezien / gelezen).

Foto's: (excuus, ietwat wazig)
Afbeelding

En de overall picture (gezellig op zondagmiddag aan tafel aan t freubelen, vind de vrouw leuk :)
Afbeelding

Groet,
Daan

_________________
Op het werktafeltje:1/72 HH-60G Block 152
Klaar: 1/72 Mi-17 CIA / Maverick Aviation | 1/72 CIA SOG Afghanistan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 nov, 2013 21:25 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4450
Prachtig gedaan die figuren, het enigste wat ik misschien niet helemaal mooi vind is de kleur van de huid van de figuren. Die vind ik zelf namelijk iets te bleek, maar dat kan ook komen door de foto's. Want bij het 2e figuur van rechts vind ik het er wel beter uitzien. Een 2e punt vind ik de kleur van de hond, die lijkt op de foto bijna wel groen, of ben je nog niet helemaal klaar met het schilderen? Voor de draden tussen de romp en de achtervleugels zou ik visdraad gebruiken, Eventueel zou stratched sprue ook een optie zijn, alleen is het vrij moeilijk om zo'n uitgerekt stukje sprue overal even dik te krijgen weet ik uit ervaring. Succes,


Dj. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 nov, 2013 22:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Naaigaren niet doen !!! Dat is veel te ruw. Mijn optie is ook visdraad. Stuur maar even een pb-tje met je adres, dan stuur ik je wel wat toe. Volgens mij heb ik 50 meter op rol, kan best een metertje missen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 nov, 2013 22:05 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11857
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ik denk dat Daan de foto beter opnieuw maakt, hij is te groen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 nov, 2013 8:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 26 dec, 2011 10:28 am
Berichten: 480
mr.vdh schreef:
Prachtig gedaan die figuren, het enigste wat ik misschien niet helemaal mooi vind is de kleur van de huid van de figuren. Die vind ik zelf namelijk iets te bleek, maar dat kan ook komen door de foto's. Want bij het 2e figuur van rechts vind ik het er wel beter uitzien. Een 2e punt vind ik de kleur van de hond, die lijkt op de foto bijna wel groen, of ben je nog niet helemaal klaar met het schilderen? Voor de draden tussen de romp en de achtervleugels zou ik visdraad gebruiken, Eventueel zou stratched sprue ook een optie zijn, alleen is het vrij moeilijk om zo'n uitgerekt stukje sprue overal even dik te krijgen weet ik uit ervaring. Succes,
Dj. :brouw:

StevenVD schreef:
Ik denk dat Daan de foto beter opnieuw maakt, hij is te groen.

Dank voor de reactie heren. Visdraad gaat 'm worden. René, je hebt een PB inbound.

Jep, mijn excuses. In mijn enthousiasme post ik een foto die matige (tl licht) kwaliteit heeft. Ik probeer een deze dagen mooie foto's te schieten, vervolgens staan ze dan online... :D

Fijne dag allemaal!

_________________
Op het werktafeltje:1/72 HH-60G Block 152
Klaar: 1/72 Mi-17 CIA / Maverick Aviation | 1/72 CIA SOG Afghanistan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 nov, 2013 22:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 26 dec, 2011 10:28 am
Berichten: 480
Juist, ff de tijd genomen goede foto's te nemen. Deze 'operators' waren in verband met de operationele veiligheid niet blij dat ik ze van zo dichtbij fotografeerde :lol:
Zo ingezoomd zien deze figuren er niet zo florisant uit vind ik. Maar dat zie je niet als ze op de ondergrond staan. Dus ik blijf er lekker van af en maak snel de MIL af.

Sinterklaas heeft ondertussen een bericht gestuurd dat vissendraad onderweg is vanuit Hurdegaryp 8) Dank u Sinterklaasje!

Enfin, de figuren.

De kerel met een M249 SAW die aan boord van de MIL gaat stappen:
Afbeelding

Meneer 2 dekt hem
Afbeelding

Afbeelding

Operator 3 is tevens de hondenbegeleider (die wordt nog 'verbonden' door een lijn met de hond)
Afbeelding

Afbeelding

Meneer 4 komt aangerend, hij wil niet achterblijven bij Osama en z'n vrienden:
Afbeelding

Afbeelding

Hond 1 kreeg ik slecht op de foto, die houden jullie tegoed.
Afbeelding

Groet,
Daan

_________________
Op het werktafeltje:1/72 HH-60G Block 152
Klaar: 1/72 Mi-17 CIA / Maverick Aviation | 1/72 CIA SOG Afghanistan


Laatst bijgewerkt door Daan85 op ma 18 nov, 2013 22:25 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 nov, 2013 22:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 08 feb, 2012 0:41 am
Berichten: 23
Ziet er zeer goed uit! Vooral de ondergrond vind ik nu al erg goed gelukt. Wat voor materialen heb je hiervoor gebruikt? En hoe heb je die verschillende tinten geel/bruin erop gekregen?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 nov, 2013 22:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 26 dec, 2011 10:28 am
Berichten: 480
Nexius schreef:
Ziet er zeer goed uit! Vooral de ondergrond vind ik nu al erg goed gelukt. Wat voor materialen heb je hiervoor gebruikt? En hoe heb je die verschillende tinten geel/bruin erop gekregen?

Dank dank :oops:

De ondergrond is van piepschuim. Vervolgens heb ik met papier-maché de grove rotsen gemaakt. Sommige rotsen zijn schors uit de tuin. En kleine kiezels dienen als kleine stenen. Vervolgens heb ik ze 'ingedekt' met nog een laag papier-maché om te voorkomen dat ze 'stenen' onrealistisch uitsteken.

Het schilderwerk (met waterverf) ging als volgt:
1) de ondergrond zwart
2) donkerbruin erop aangebracht, vooral in de gaten / kloven / laagste gedeeltes
3) lichtbruin, aangelengd met water, aangebracht
4) zandkleur aanbrengen
5) donkerbruin, 90% met water aangelengd, erop aangebracht. Wanneer het nog nat was heb ik op sommige gedeeltes het donkerbruin weggeveegd zodat er natuurlijk 'lichte' delen (voornamelijk de bovenste gedeeltes, gebleekt door contact met het vele zonlicht) ontstaan.

Tussen al deze stappen zit ten minste 24 uur droogtijd

Pigment aanbrengen:
6) oranje (met mate aanbrengen, anders wordt het lelijk)
7) donkerbruin
8 ) zandkleur
9) eventueel de te lichte gedeeltes natuurlijk donkerder maken met bruine kleur.
Op sommige gedeelte heb ik accenten aangebracht met pigment vermengd met water, dan wordt de tint donkerder.

Het is belangrijk dat je dit op gevoel doet. Ik heb tonnen foto's en video's van Afghanistan bekeken om een beeld te krijgen hoe de ondergrond eruit ziet. En als iets niet bevalt, kan je het bijwerken. Een ondergrond is erg vergevingsgezind. :D
Een andere belangrijke regel is dat je bepaald waar het tafereel zich afspeelt. Mijne speelt zich hoog in de bergen af, waar de fanatiekste Al-Qaida figuren rondhingen. Dat heeft uiteraard z'n invloed op de keuze van materialen / kleuren / pigmenten.

Ik hoop dat dit enigszins duidelijkheid geeft. Mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag.

Daan

_________________
Op het werktafeltje:1/72 HH-60G Block 152
Klaar: 1/72 Mi-17 CIA / Maverick Aviation | 1/72 CIA SOG Afghanistan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 nov, 2013 0:56 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 08 feb, 2012 0:41 am
Berichten: 23
Cool! Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Ik ben van plan om ook ooit nog een keer een diorama met een neergestort vliegtuig te maken, dus deze tips zijn wel handig.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement