Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 15:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 28 aug, 2013 16:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 26 dec, 2011 10:28 am
Berichten: 480
Nogmaals bedankt voor de reactie Rene!

Een kleine update, het viel mij op dat de Hip een soort grijze boxen aan beide zijdes heeft naar voren en achteren wijzen. Dit zijn zogenaamde 'plume detectors' oftewel raketdetectie-systemen. Deze systemen hebben de Amerikanen bij alle speciale helikopters zoals de MH-60's van de Nightstalkers aangebracht.
Zie hier deze foto, let op de twee boxen boven de laadruimte:
Afbeelding

En dus heb ik deze ook gemaakt van styreen. Ze krijgen nog een wash. Zie hier het 'schone' resultaat:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De rotors krijgen nog een aantal lagen kleur, ze liggen te drogen aan de rotorkop.
Afbeelding

Daan

_________________
Op het werktafeltje:1/72 HH-60G Block 152
Klaar: 1/72 Mi-17 CIA / Maverick Aviation | 1/72 CIA SOG Afghanistan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 aug, 2013 23:33 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4454
Het ziet er goed uit Daan, het scratchwerk vind ik ook mooi geslaagd.
Het geeft deze heli wel echt iets aparts vind ik, al die gescratchte extra's zoals de sensoren en dergelijke.
Succes,

Dj. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 29 aug, 2013 0:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Daan85 schreef:
Een kleine update, het viel mij op dat de Hip een soort grijze boxen aan beide zijdes heeft naar voren en achteren wijzen. Dit zijn zogenaamde 'plume detectors' oftewel raketdetectie-systemen. Deze systemen hebben de Amerikanen bij alle speciale helikopters zoals de MH-60's van de Nightstalkers aangebracht.
Zie hier deze foto, let op de twee boxen boven de laadruimte:
Afbeelding


Ik denk eerder dat die bakken een chaff/flare-bak is. Als je goed kijkt zie je onder de uitlaad 2 sensoren zitten. Bij Apaches zijn 'dat' juist de radarwarnigrecievers. Wellicht ook nog op de neus en staart, maar als je goed kijkt, wijst de ene naar voren en de andere naar achteren. Grootste delen worden dus 'bewaakt'.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 aug, 2013 15:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 26 dec, 2011 10:28 am
Berichten: 480
tsjopper bob schreef:
Ik denk eerder dat die bakken een chaff/flare-bak is. Wellicht ook nog op de neus en staart, maar als je goed kijkt, wijst de ene naar voren en de andere naar achteren. Grootste delen worden dus 'bewaakt'.

Jep, heb je gelijk in. I stand corrected.

tsjopper bob schreef:
Als je goed kijkt zie je onder de uitlaad 2 sensoren zitten. Bij Apaches zijn 'dat' juist de radarwarnigrecievers.

Zou kunnen. Maar volgens mij is een daarvan het ophangpunt waaraan de armen voor de vleugels met bewapening aan worden bevestigd.

Kijk deze foto's maar:
Afbeelding

Afbeelding

Maar het zou kunnen dat zij, in tegenstelling tot de Apache's, uitgerust zijn met een enkele sensor onder de uitlaat. Want op de kevlarplaten op de neus zitten aan beide kanten er volgens mij twee (dus 4 in totaal).

Update:
Rene, je hebt denk ik gelijk. Het lijken beiden sensors. Hierbij een duidelijke foto van de ophangpunten:

Afbeelding

Daan

_________________
Op het werktafeltje:1/72 HH-60G Block 152
Klaar: 1/72 Mi-17 CIA / Maverick Aviation | 1/72 CIA SOG Afghanistan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 aug, 2013 16:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik heb nog even een grotere foto gevonden. Het zijn volgens mij helemaal geen sensoren welke onder de uitlaat zitten. Inderdaad eerder iets om wat aan te kunnen hangen, bijvoorbeeld een frame t.b.v. external weapons.

Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 sep, 2013 18:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 26 dec, 2011 10:28 am
Berichten: 480
Zo, zijn we weer. Het einde begint in zicht te komen.

De rotorbladen zitten vast aan de kop. De rotorkop heb ik vernieuwd met een scratch demper. Het geheel moet nog de nodige verf en verdere afwerking krijgen. Voor de foto zit het los bevestigd op de heli.

Een aantal kleine decals zijn erop gezet met set en sol. Er komen geen identificatiedecals op, aangezien het doel van deze kisten is om onbekend te blijven.
Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens de gunner gemaakt. Zijn armen en hoofd heb ik dmw ijzerdraad bevestigd voor meer stevigheid. Gewoon met een 1mm boortje en draadje bevestigen. Leuk priegelwerk!
Vervolgens geschilderd en is het glas in de parket was gezet voor een glanzend effect.
Afbeelding

Afbeelding

Nu is de GUA-17 aan de buurt om passend gemaakt te worden:
Afbeelding

Daan

_________________
Op het werktafeltje:1/72 HH-60G Block 152
Klaar: 1/72 Mi-17 CIA / Maverick Aviation | 1/72 CIA SOG Afghanistan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 sep, 2013 1:33 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Je moet zulke figuurtjes wel ontdoen van de gietnaden op armen en benen. Bij de foto van de figuur lijkt er iets mis te zijn met het hoofd, zijn mondmasker zit ongeveer waar ik zijn ogen verwacht bij een normale anatomie, dus misschien moet je de nek wat inkorten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 sep, 2013 1:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 feb, 2009 9:39 am
Berichten: 2125
Woonplaats: Heist o/d Berg
ben het eens met Steven wat betreft de gietnaden...over het maskerding zal ik mij onthouden want ik zie niet direct iets verkeerd

_________________
mama wipe the blood off of my face

http://www.myspace.com/goodsonsb
http://www.attich.be/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 sep, 2013 1:44 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Je kan het best vergelijken met een foto die een gelijke houding vertoont om het te zien.

Afbeelding

Maar misschien was het hoofd hier een dryfit, want op de volgende foto valt het minder op.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 sep, 2013 21:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 26 dec, 2011 10:28 am
Berichten: 480
StevenVD schreef:
Je moet zulke figuurtjes wel ontdoen van de gietnaden op armen en benen. Bij de foto van de figuur lijkt er iets mis te zijn met het hoofd, zijn mondmasker zit ongeveer waar ik zijn ogen verwacht bij een normale anatomie, dus misschien moet je de nek wat inkorten.


Mooi plaatje Steven, dank. Nu zie ik ook die verhouding. Het figuurtje is gewoon een aangepaste piloot van Hasegawa. Een van de weinige dingen die ik niet heb aangepast is het hoofd (afgezien van zijn mondslang).

Die naden, tja, heb je gelijk in. Je ziet ze niet als hij in de deuropening staat. Anders had ik geprobeerd ze weg te werken.

Daan

_________________
Op het werktafeltje:1/72 HH-60G Block 152
Klaar: 1/72 Mi-17 CIA / Maverick Aviation | 1/72 CIA SOG Afghanistan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 56 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement