Weer een paar uurtjes besteed aan vissnoer rijgen. Alle spandraden tussen de vleugels zitten er nu op (20 stuks). Met de aileron kabels wacht ik tot het laatst, want dan moeten de rolroeren en decals er eerst op, en die zijn erg kwetsbaar dus dat doe ik liever later.
De losse draadjes moeten naar het landingsgestel, dat hierna aan de beurt is. De spandraad van het midden van de romp naar de tweede vleugel van boven loopt iets tegen de vleugelachterand van de een na onderste vleugel aan. Dat heb ik maar zo laten zitten.
Toen alles goed droog was de lijntjes afgesneden en de plekken waar ze uit de vleugel komen glad geschuurd.
Bij het aanbrengen van de spandraden is het essentieel de gaatjes op de lijst te nummeren, want in sommige gaatjes moeten wel drie draden, en die moeten tegelijkertijd aangebracht en gelijmd worden. Ik vond het verspannen van dit model lastig (en dan heb ik het onderstel nog niet eens gedaan). Dat komt voornamelijk doordat een aantal spandraden door de vleugel heen lopen (de plek daarvan is moeilijk van te voren exact te voorspellen/bepalen, en toch moete je eerst de gaatjes boren, want later kan je er niet meer bij) en doordat tussen de vleugels maar een enkele stijl zit, wat het model erg teer maakt.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/Nu bezig met de 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 en de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V.