Ik heb de Sharff ring van Aeroclub models (wat jammer toch dat die gestopt zijn) gepast op de romp van de F.K.10 om te kijken wat de wijziging voor de Phoenix Bradford zou betekenen.
De opening van de waarnemerscockpit moet dus aardig wat groter gemaakt worden en enig plamuurwerk om de ring met de romp te fairen is nodig. Dat klopt ook met de foto's. Niet onmogelijk, maar deze keer maar niet.
Wel de luchtpomp gescratcht.
Rechtsboven de luchtpomp (een fijner modelletje dat bij de F.K.8 van 0,7 en 1,0 mm plastic rod, 0,25 mm strip voor de propeller en 0,25 mm metaaldraad voor de leiding en as), daaonder het PE bracket waar de pomp op moet komen en in het midden de sensor van de snelheidsmeter (ook weer 0,25 mm strip en 0,25 mm metaaldraad), die aan de linker bovenvleugel komt. De 10 Eurocent kennen jullie. Ik heb ook dik twintig gaatjes in de romp geboord op de plaatsen waar spandraden en stuurkabels moeten komen.
Verder is het schilderen en wachten tot het droog is, beetje schuren, schilderen en weer wachten. Niet de meest spannende fase.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.