Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:18 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 02 jun, 2012 8:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 maart, 2010 22:32 pm
Berichten: 261
Ah! Dat beloofd veel goeds en weinig frustratie...
Ik heb er al zin in, ik ga vandaag maar eens 'echt' beginnen hoop ik.... :)

Hij ziet er nu al indrukwekkend uit!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 jun, 2012 11:50 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 23 sep, 2005 15:51 pm
Berichten: 987
Inmiddels heb ik ook de cockpit en cargobay klaar. Ook de vervangen deur heb ik getracht na te bouwen... Helaas heb ik in de tussentijd geen mooie duidelijke foto's kunnen vinden van de AFA-42/100 camera die ze aan boord hadden, daarom blijft de cargobay leeg en gaan de andere deuren ook dicht. Ik heb wel een PE-setje voor dit toestel in huis gehaald, maar ik vond de details van HobbyBoss zo netjes dat het PE niet heb gebruikt en alles heb geschilderd.

Anyway, aangezien jullie toch de foto's willen zien ipv tekst :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de deur vervangen incl. kijkglas voor de camera.
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 jun, 2012 13:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 maart, 2010 22:32 pm
Berichten: 261
Dat ziet er toch ook gaaf uit hoor...
Ik hoop dat ik m'n pitje ook zo 'geleefd' kan maken... Ik heb nog wat drybrushing in washing te gaan, maar ik mag alleen maar hopen dat ie er zo mooi uit komt te zien..
Inderdaad erg mooie details in de pit van Hobby Boss... Het is dat ik de PE direct bij de kit besteld had destijds, en dat ik het zonde vond de PE niet te gebruiken, maar nodig was het zeker niet...

Heb je je al bezig gehouden met de canopy en die gietnaat daar boven op? Ik zie er een beetje tegenop, ik had wel een mooi artikel op internet gevonden hoe daarmee om te gaan, en het is ook vast al een aantal keren hier op het forum beschreven, maar ik ben bang dat ik hem onherstelbaar beschadig... Maar zo is het ook niet wat hè...

By the way, het linkje...
cockpit canopy scratch removal


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 jun, 2012 17:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
https://sites.google.com/site/stingrays ... 4k-hind-g2

http://combatace.com/topic/33204-work-o ... ge__st__40

naast de AFA-42 wordt soms ook de A87P camera gemonteerd blijkbaar

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 jun, 2012 18:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 23 sep, 2005 15:51 pm
Berichten: 987
De sites die Silenoz aangeeft had ik ook gevonden. En nog een paar meer met tekstueel best wel veel info en ook nog enkele vage foto's. Maar duidelijke foto's van de camera en hoe deze in de Hind is geplaatst krijg ik niet. Nu maakt het ook niets meer uit want de romp zit al dicht. Dus wat dat betreft is het einde verhaal :lol:


Milt79 schreef:
Heb je je al bezig gehouden met de canopy en die gietnaat daar boven op? Ik zie er een beetje tegenop, ik had wel een mooi artikel op internet gevonden hoe daarmee om te gaan, en het is ook vast al een aantal keren hier op het forum beschreven, maar ik ben bang dat ik hem onherstelbaar beschadig... Maar zo is het ook niet wat hè...
Bedankt voor je reactie. Zoals je misschien hebt gezien, mijn stick en collective zijn ingekort.
Wat betreft het raamwerk: die naad is naatje. Maar wees niet bang om deze er af te halen. Dit kan je doen in een paar eenvoudige stappen:

1. Schraap met een scherp mesje de naad van je model. Gewoon mes rechtop houden (dus niet snijden) en gewoon wegschrapen.
2. Pak een fijn schuurpapiertje en ga de kras die je nu veroorzaakt hebt zachtjes opschuren. Dit kan eventueel met water (en watervast schuurpapier). Let er op dat je geen diepe krassen maakt.
3. Pak polijstpapier of superfijn schuurpapier om de geschuurde plek nog fijner op te schuren. Als je er water op legt, kan je al weer door het glas kijken...
4. Poets daarna voorzichtig het glas op met een polijstmiddel: Polishing Pasta van Tamiya, commandant of tandpasta.
5. Dompel je glaswerk onder in Parket+ en laat het uitlekken op een tissue of stukje toilet/keuken papier. Hierna goed uitharden !

Het schrapen, schuren, polijsten en poetsen koste me iets van 1,5 uur. Daarna ondergedompeld in Parket+ en na een paar uur uitharden was onderstaande het resultaat. Ik ben er erg tevreden over.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 jun, 2012 21:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
M'n vis zou er jaloers van worden, dat is een glad stukje 'glaswerk' geworden hoor.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 jun, 2012 8:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 maart, 2010 22:32 pm
Berichten: 261
En hij voegt gelijk de daad bij zijn woorden...
Dat ziet er strak uit hoor, dat moet lukken! Ik zal eens een nieuw mesje installeren in m'n houdertje, en volgens mij heb ik van die schuursticks met aan de andere zijde polijstachtige toepassing...
Zorg weg genomen... :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 jun, 2012 15:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Mooi cockpit, jij maakt het pe setje overbodig! waar zijn de riemen van gemaakt? tape?

cockpit plastic ziet er blinkend uit!

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 jun, 2012 20:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 aug, 2011 11:13 am
Berichten: 1828
Woonplaats: Delft
erg netjes :brouw: :brouw:


Gr,
Karel

_________________
Haastige spoed is zelden goed (dus ook voor je modellen)

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 jun, 2012 12:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 23 sep, 2005 15:51 pm
Berichten: 987
Jelle schreef:
waar zijn de riemen van gemaakt? tape?
Ja, inderdaad.
Ik heb getracht een harnas te creëren door diverse stukjes tape toe te voegen aan de stoelen en deze daarna een kleurtje gegeven.
Als de canopy op de romp zit, geeft het een lekker gevuld geheel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement