Tja, de trailing edges van MPM/Special hobby zijn inderdaad altijd aan de dikke kant. Bij de vleugels heb ik er bewust niets aan gedaan omdat ik problemen voorzag bij de maatvoering van de uitlaatpijpen. Bij de hoogteroeren heb ik wel wat geprobeerd, maar MPM heeft dat niet gemakkelijk gemaakt omdat beide helften helemaal massief zijn. Het resultaat was dan ook niet geweldig
.
Trailing edge van de vleugel;
De schietstoel heb ik vervangen door een Aeroclub exemplaar. Op zich is de stoel van MPM niet zo heel erg verkeerd, maar ze hebben ervoor gekozen de stoel zonder parachute en survivalpack te maken en dat staat in mijn ogen wat vreemd. Op de Aeroclub stoel moet ik nog wel even een ejection handle maken.
Geïnspireerd door onderstaande foto heb ik de cockpit in tweeën gezaagd en besloten er een startwagen bij te zetten. Komen die accessoires ook nog eens van pas....
(Bron: "Alle paarden van Apollo", Aart van Wijk, uitgeverij Eques Nubium)
Een nieuwe ontwikkeling bij MPM, de kit is zowaar voorzien van 2 paspennetjes in de romphelft.
Net als Paul was ik bang wat te weinig lood aan te brengen, ik heb nu dus een een model dat ook qua gewicht redelijk op schaal is
. Ik had als kantelpunt de plaats waar het landingsgestel gemonteerd zit. De wielen staan echter wat naar achter, waarschijnlijk had ik dus wat minder lood kunnen gebruiken.
Verder de gebruikelijke plamuursessie.
Nu nog de schietstoel en canopy monteren, een en ander rescriben, de bellytank eronder, een grondige wasbeurt en dan is het alweer tijd voor de spuitcabine.
@PPP; Ik ga gewoon de antieke DD plakkers gebruiken, meestal krijg ik ze wel getemd. Bovendien heb ik een hele verzameling van die oude zooi en ik vind het zonde alles weg te gooien. (Ik voldoe aan het beeld dat buitenlanders van ons Hollanders hebben
)
@Paul; Hoboken staat genoteerd op de kalender! Daar heb ik nu tenslotte ook weer tijd voor. Gaan we dit jaar de Vlaamse friettent wel vinden?
Gr. Sjaak