Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbrouwers.nl chat Brouw Chat   Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 18 okt, 2019 13:52 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 09 sep, 2012 16:13 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 16031
Woonplaats: Hurdegaryp
Da's de 3e 'Halo' al waaraan 'fanatiek' gebouwd wordt. Goed bezig allemaal.

René

_________________
Bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 sep, 2012 21:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 868
Woonplaats: Putten
Mooi begin, inderdaad zie je weinig van de pit, enkel de voorstoelen als je goed kijkt. Een PE set voor pit is dus niet echt nuttig.
Prachtig die grote Begemot decalset, zitten hele mooie uitvoeringen tussen! Pb maar even als je referentiefoto zoekt van bepaald type. In het boek dat ik bij mijn Mil kocht staan veel kleurenfotos van de diverse uitvoeringen.
Gr. Jaap jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 sep, 2012 21:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2005 11:10 am
Berichten: 2685
Woonplaats: Stiens
Cockpit is prima zo. Ik heb dan die PE set gebruikt maar dat is bijna zonde van het geld als je dit dan ziet, dit is goed genoeg van wat je er straks nog van terug ziet.

Ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 sep, 2012 17:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2292
Woonplaats: Hurdegaryp
Tjonge, ik stond heel dicht bij het punt om de mi-26 samen met de dure decals in de doos te gooien om deze vervolgens in de grijze te mieteren, gelukkig heb ik dat niet gedaan (ik dacht aan het vooruitzicht van ESM) want ik heb 't plezier in de bouw van deze reuze heli weer terug gevonden naarmate ik verder harkte.

hier zijn de foto's, die zeggen genoeg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 sep, 2012 21:54 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 16031
Woonplaats: Hurdegaryp
Tsjong, wat is hier gebeurd? Daar zit al veel werk in en daar zal denk ik ook nog wel wat werk in zitten. Weggooien niet doen hoor, dan weet ik nog wel een liefhebber die hem altijd nog weg kan gooien :D

Respect voor je volhardendheid.

René

_________________
Bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 sep, 2012 22:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 maart, 2010 22:32 pm
Berichten: 261
Wat een wittigheid allemaal... keertje poetsen en het zal al opknappen toch?

Vanwaar de tegenzin / -slag? Je hebt niet heel lang geleden toch ook al een keer een mooi resultaat neergezet met deze (maar dan van Zvezda meen ik?) kit?
Nieuwe verrassingen?
Weg gooien is eeuwig zonde ja.... Maar zal allemaal goed komen volgens mij... Zit al mooi werk in... :brouw:

Ben benieuwd naar het vervolg....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 sep, 2012 22:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2292
Woonplaats: Hurdegaryp
de vorige kit was van Zvezda, die viel gewoon in elkaar, de kit van revell is aan alle kanten kromgetrokken, ik weet ook niet hoe dat kan omdat het dezelfde mallen zijn. In mijn geval houden de laadkleppen, de hele romp nu recht.

De passing aan de voorkant van de heli is gelukkig wel perfect! dat schept hoop!

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 sep, 2012 22:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2292
Woonplaats: Hurdegaryp
Milt79 schreef:
Wat een wittigheid allemaal... keertje poetsen en het zal al opknappen toch?

Vanwaar de tegenzin / -slag? Je hebt niet heel lang geleden toch ook al een keer een mooi resultaat neergezet met deze (maar dan van Zvezda meen ik?) kit?
Nieuwe verrassingen?
Weg gooien is eeuwig zonde ja.... Maar zal allemaal goed komen volgens mij... Zit al mooi werk in... :brouw:

Ben benieuwd naar het vervolg....


dat de hele romp scheef is zoals je op een van de foto's kunt zien, maar als ik de laadklep er stevig op plak moet dat de romp recht houden, en dat is ook zo gebeurd.

De verassing was dat de bouwdoos van zvezda super recht en goed passend was, terwijl de bouwdelen van revell (zelfde mal) helemaal kromgetrokken zijn.

Weg gooien en vergeten kan soms heel zuiverend werken. maar jammer is het natuurlijk wel.

vervolg komt binnenkort, jammergenoeg kunnen de laadkleppen nu niet open.

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 sep, 2012 22:55 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5503
Woonplaats: Flevoland
Jelle,

Het is bij Revell redelijk standaard om tijdens de fabricage de onderdelen iets eerder uit de mallen te drukken zodat de doorvoersnelheid omhoog kan en er dus per uur meer modellen gegoten kunnen worden waardoor de stuksprijs weer omlaag gaat. Doordat de onderdelen dus iets eerder uitgedrukt worden is het plastic iets zachter ( kortere afkoelperiode ) en worden die relatief 'zachte' onderdelenbomen ( sprue's ) direct de zak in gefrot zodat de sprue's sneller kromtrekken en voila.....kromme onderdelen :mrgreen: . Tja, wij willen graag weinig betalen voor die kits en dan is dit een gevolg hiervan.....ook gelijk een reden waarom sommige Japanse dozen zo aan de prijs zijn. De Revelldozen met zijflappen zijn daar ook een gevolg van want gemakkelijker te produceren en dus goedkoper........van mij hoeft het niet.
Succes met de restauratie van je Mi26.

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 sep, 2012 22:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2005 11:10 am
Berichten: 2685
Woonplaats: Stiens
Zo, daar heb je flink werk van gehad maar een Mi-26 is inmiddels wel te herkennen. Ik zie grote hoeveelheden plamuur zitten waar ik me sterk afvraag of het zo drastisch had gemoeten. Ik ben, aan de foto's te zien, tegen dezelfde issues gelopen. Op de bovenzijde was een lipje onder de vlakke delen voldoende geweest om de boel mooi vlak te krijgen. Die twee opstaande randjes heb je weggehaald zie ik op het staartdeel, ga je daar nieuwe randen opzetten? Ook de air intakes, ga je dat nog mooi sluitend krijgen allemaal nu je die inzetstukjes al geplaatst/gelijmd hebt?

Zijn de panellines bij jouw kit ook soms zo vaag op sommige delen van de romp?

Ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement