Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 17:43 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 18 okt, 2012 23:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Rafel hem niet af. De einddatum is 31 december. Je kunt hem ook 'in progress' meenemen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 okt, 2012 14:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
De tijdperk van plamuren schuren plamuren schuren afplakken is wat deze jongen betreft
voorbij. De randen van de luchtinlaten wil ik blinkend alu hebben, de raden van de rotorbladen
moeten wat matter, de bereik ik door de luchtinlaten dik in de alclad te zetten, en de randen van
de bladen een lichte spray te geven...
Afbeelding

de raampjes zaten er niet mooi in, deze heb ik er uitgedrukt, en worden vervangen door stukjes
dunne doorzichtig decal papier die ik zelf maak door action blanke lak over doorzichtig decal papier
te spuiten, de decal leg ik over het raampje waarna sol zijn werk doet door alles lekker strak te trekken
de licht inval maakt het raampje wat wazig, maar in het echt is het raampje wel mooi helder.

Afbeelding

Afbeelding

ingewikkelde decal over een moeilijke oppervlakte, dit gaat nooit in een keer goed bij mij
gaat met een likje verf hier en daar gaat het wel redelijk goed komen hoor.
Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 okt, 2012 14:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Oeps ik zie dat ik onder de naam van mijn zoon was ingelogd, ik ben ook niet gewend dat er nu nog iemand op modelbrouwers kijkt :mrgreen:
Ik laat het zo, verslag schrijven kost veel tijd.

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 okt, 2012 19:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Citeer - knippen - plakken - delete --> 1 minuutje werk.

Met de neus erboven op is elk naadje ineens een flinke naad. Heb je er al SOL overheen gesmeerd? Ik hoop voor je dat het bijwerken goed gaat.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 okt, 2012 22:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2005 11:10 am
Berichten: 2685
Woonplaats: Stiens
Achteraf is het altijd makkelijk praten maar had je dat blauw niet beter zelf kunnen spuiten? Dan had je dat gesodemieter met die decals ook niet gehad en qua afplakwerk is 't best te doen. Het is nu een beetje gevalletje jammer vindt ik zelf met die decals die scheef zitten en niet mooi aansluiten. Desalwelteplus een mooi schema.

Ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 okt, 2012 22:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 maart, 2010 22:32 pm
Berichten: 261
Mooi werk... Goeie tips dat af'plakken' met aluminium folie, dat scheelt een hoop tape... dat ik daar nooit aan gedacht heb... :) ook een mooi slimmigheidje met het vervangen van je raampjes... ik ben benieuwd wat er in het eggie van het 'vierkantje' overblijft...

Echt een mooi kleurenschema hoor, mooi gespoten ook het wit, blijft een moeilijke kleur vind ik... :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 okt, 2012 22:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Zo ziet het er nu uit, acceptabel vind ik. ik kan er mee leven vooral als ik er van een afstand naar kijk,
ondanks het kleurverschil in de decal en het verf.

Jelle

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 okt, 2012 22:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
het is inderdaad een gevalletje jammer dat wel, ik probeer hier en daar nog wat bij te 'schaven' en straks ga ik flink m'n best doen op de rotors.
Ik ben in ieder geval blij dat ik andere brouwers nog van tips heb kunnen voorzien.

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 okt, 2012 22:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2005 11:10 am
Berichten: 2685
Woonplaats: Stiens
Dat blauw heb je er aardig bij gekregen zo

Nog iets wat me opvalt: De zwarte vlakken horen iets meer naar achteren te lopen (voorbij dat bobbeltje) en een stuk hoger, bijna zo hoog als de exhaust zelf. Check your references!

Ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 nov, 2012 10:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Dat is een puntje Ronald, jammer genoeg zijn er nog wel wat puntjes te noemen, zoals de grijze band die van de inlaten t/m de staartboom lopen, deze lopen niet evenwijdig met de blauwe band. Het nummer op de boom is niet helemaal recht. Het alu op de rand van de inlaten laat af, de raampjes zijn 'mistig'. Als je goed kijkt is de romp kromgetrokken mijn grootste fout is nog wel dat ik mijn referenties niet goed gechecked heb dan had ik o.a. kunnen weten dat dat uitstulpsel aan beide zijden van de romp er niet hoort. pffff.. dit is typisch zo'n project die bij mij onder in de kast zou belanden. Maar om verschillende redenen heb ik nog steeds wel plezier in de bouw.

Ook is het mooi om lezen dat mensen ideeen opdoen van dit topic.

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: siepie en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement