Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 31 mei, 2012 0:45 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 23 sep, 2005 15:51 pm
Berichten: 987
Misschien dat onderstaande je nog meer in verwarring kan brengen ??

Afbeelding

Ergens anders op het grote net vond ik dit onderstaande overzichtje met FS-kleuren en Humbrol / Revell.
Of de kleuren /FS-nummers kloppen? Geen idee.

Light Grey Green FS 36583
Humbrol 95

Grey Green FS 34226
Humbrol 78 Revell 362

Pale Blue FS 35622
Humbrol 122 Revell 55 (80%) + Revell 5 (20%)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 mei, 2012 21:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 09 sep, 2011 21:15 pm
Berichten: 24
Woonplaats: Amersfoort
Asmodi schreef:
Misschien dat onderstaande je nog meer in verwarring kan brengen ??

Haha! Hoe meer van dit soort verwarring, hoe beter :brouw: !
Thnx voor weer meer info. Dit kleurenschema zie ik het meeste terug in foto's van NVA Hinds. Behalve dus net het plaatje van "mijn" 434. Mmmm, wat zal ik gaan doen?

Bij de weg: waar heb je die afbeelding en die andere kleuren op het internet gevonden? Misschien dat info bij de bron mij nog wel meer te vertellen heeft...
Bvd!

_________________
Johan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 sep, 2012 22:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 09 sep, 2011 21:15 pm
Berichten: 24
Woonplaats: Amersfoort
Long long time no update. Maar daar issie weer :lol:. Met dank aan tsjopper bob, die de progress in het zeiltje houdt.
Afgelopen dagen aan het puzzelen geweest met de cockpit, en de staart. Om met het zenuwcentrum te beginnen: ik mag een haalbaar en toonbaar geheel maken van Heller's stukjes plastic, ik heb een paar dingetjes van Hasegawa, en ik ben de blijde bezitter van Bileks gekleurd metalen onderdeeltjes. Wat wil ik waarvan gebruiken, wat maak ik evt. zelf? En o ja, hoe ziet het er ookal weer in het eggie uit? Kortom, ik maak het mezelf lekker moeilijk :?. Maar ja, dat krijg je ervan als je van een Heller toch een toonbaar exemplaar wil maken.

Zonder bewerking ziet de basis vd cockpit er zo uit:
Afbeelding

Na heel wat puzzelen, wegsnijden en schuren ligt Hasegawa's bodem er als volgt in:
Afbeelding

De stoeltjes: niet best, wat Heller levert. Te klein, en, volgens een foto, ook een te hoge rugleuning. Ik vindt trouwens allerlei varianten stoelen, met 1 overeenkomst: ze zitten niet lekker! (oké oké, ik heb ze alleen in gedachten een paar uur uitgeprobeerd :wink:). Ben zo eigenwijs geweest om de bankjes uit het laad-deel te gebruiken. Heller plaatst ze verkeerd, ik dacht eerst: daar kan ik vast van lenen. Twee bankjes dus iets minder dan gehalveerd, per saldo een grotere stoel, beter in verhouding voorin. Niet echt handig: ik heb ze toch alle 4 nodig. Nou ja, los ik later wel weer op.
(plaatje stoeltje voor en na volgt).

_________________
Johan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 sep, 2012 22:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 09 sep, 2011 21:15 pm
Berichten: 24
Woonplaats: Amersfoort
Dan de staart: he-le-maal content mee!
Uitdaging: gebruik de rotor van Hasegawa, want die is veul mooier, want beter kloppend met de echte, en scherper gedetailleerd - zoek de verschillen:
Afbeelding.

Edoch: gebruik ook het systeem van Heller, waarmee de rotor kan draaien... . Oeps, dat wordt klein; priegelklein!
Oplossing: boor een gaatje van 1mm (ja ja, we doen niet voor minder) in het staafje in het hart van de binnenkant vd rotor van Hasegawa. En een evengroots gaatje in Hellers staafje_met_dopje, wat van binnenuit de staart ongelijmd naar buiten wijst, en waarop de rotor komt. Secondenlijm daarna een stukje paperclip in het staafje, lang genoeg om aan het uiteinde weer in de rotor te passen.

Na boren ziet eea er zo uit:
Afbeelding

Daarna het staafje voorzichtig bijgeschuurd en geslepen; want door het het boren was de buitenkant niet helemaal glad meer. En da's wel zo handig, als je het toefjeskloppertje echt soepeltjes wilt hebben. Men late het priegelding binnenin de staart-uitsparing vallen, lijme de wederhelft er netjes tegenaan, slijpe de mis-fit-randjes er netjes af, en voila - hij is fijn. Mocht je denken: wel aardig, die 1/48... nada: 1/72 8) !
Afbeelding

_________________
Johan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 sep, 2012 23:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Leuke update.

Mag ik je nog op een uitdaging wijzen? Ik vind de rotoras van Hasa inderdaad mooier, maar de bladen van Heller vind ik dan weer wat beter. Komt wellicht door wat ribbeltjes aanwezig, die ik mis op de Hasa.

Succes met je 'Jigsaw'.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 sep, 2012 23:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 09 sep, 2011 21:15 pm
Berichten: 24
Woonplaats: Amersfoort
tsjopper bob schreef:
Mag ik je nog op een uitdaging wijzen? Ik vind de rotoras van Hasa inderdaad mooier, maar de bladen van Heller vind ik dan weer wat beter. Komt wellicht door wat ribbeltjes aanwezig, die ik mis op de Hasa.
René

Grappig - de ribbeltjes geven een gedetailleerder 'gevoel', maar zijn denk ik bedoeld als hulplijntjes voor de rood-wit-rood strepen. In het eggie zou het, lijkt mij, alleen maar extra luchtweerstand veroorzaken. Het was ff zoeken naar duidelijke foto's van een niet-draaiende staart-rotor, maar ik heb er twee gevonden:
Afbeelding

En deze:
Afbeelding

Veel, heel veel interessante pic's van allerlei Russisch oud speelgoed op deze site trouwens!

_________________
Johan


Laatst bijgewerkt door Johan_V op wo 19 sep, 2012 21:54 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 sep, 2012 12:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Heb je helemaal gelijk in. Gewoon zo laten dus. Blijkt maar weer, always check your references. En anders bouw je gewoon wat je leuk vind (staan).

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 sep, 2012 16:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 aug, 2011 11:13 am
Berichten: 1828
Woonplaats: Delft
ik zal je een ding zeggen: de neus past voor geen kilometer op de romp. er zit echt een Marianetrog tussen :mrgreen:
veel succes daarmee :brouw: :brouw:





Gr,
Karel

_________________
Haastige spoed is zelden goed (dus ook voor je modellen)

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 sep, 2012 21:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 09 sep, 2011 21:15 pm
Berichten: 24
Woonplaats: Amersfoort
karel1c schreef:
ik zal je een ding zeggen: de neus past voor geen kilometer op de romp. er zit echt een Marianetrog tussen :mrgreen:. Veel succes daarmee :brouw: :brouw:. Gr, Karel

Ha ha, Karel, het is wel duidelijk wat voor 'ontmoeting' je met dit model hebt gehad. Bij mijn exemplaar lijkt het wel mee te vallen, al is het geen perfect huwelijk. De neus zelf vooraan is niet best, maar bij afwezigheid van details zie ik alle kans om met prima fatsoen m'n plastic surgery ;) van plamuur en schuur te zullen tonen.
Of bedoel je dat rondje wat je onderop de neus mag plakken, en waar je dan het machinegeweer vóor mag zetten? Die heeft een bizar slechte fit bij mij, en gaat zeker vervangen worden door die van JapaHasa.
Fotootjes ervan komen nog wel :).

_________________
Johan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 sep, 2012 7:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 aug, 2011 11:13 am
Berichten: 1828
Woonplaats: Delft
o bij mij paste dat laatste juist wel :lol:



Gr,
Karel

_________________
Haastige spoed is zelden goed (dus ook voor je modellen)

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement