Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:25 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 09 mei, 2012 11:11 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Ok, goed bezig! Maar leg de lat niet meteen te hoog hè, anders loop je meteen vast. Gewoon lekker bouwen zoals jij dat fijn vindt en neem de opbouwende kritieken en eindcommentaar mee voor een nieuw project. Ik ben 6 jaar geleden opnieuw begonnen met bouwen en heb heel veel geleerd door de diverse internetfora. Het is een kwestie van oefenen, uitproberen en durven om fouten te maken. Zo leer je.

Succes!!

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 mei, 2012 16:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
wordt je niet al te boos als ik je vertel dat ik 'm spuuglelijk vind? en dan die naam 'Hokum' maar ja 't is wel een linke heli!

succes met de bouw.

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 mei, 2012 17:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Jelle schreef:
Wordt je niet al te boos als ik je vertel dat ik 'm spuuglelijk vind?


En daarom dus zeer geschikt voor deze groepsbouw !! :D :D

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 mei, 2012 19:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 01 feb, 2012 18:00 pm
Berichten: 153
Soms zijn dingen mooi door lelijkheid. :mrgreen:

/Arthur

_________________
Ik ben ook hier...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 jun, 2012 21:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 01 feb, 2012 18:00 pm
Berichten: 153
Eindelijk weer eens een update. Pfff, gaat aardig wat werk zitten in zo'n cockpitje :D


Eerst de boel maar eens goed gewassen met St. Marc:

Afbeelding


De eerste P.E. details aangebracht.....

Afbeelding


Hier ter voorbereiding een aantal details verwijderd als voorbereiding op het aanbrengen van de P.E. parts. Van die achterwand klopte echt geen hout....

Afbeelding

tot laters..../Arthur

_________________
Ik ben ook hier...


Laatst bijgewerkt door ArtMan op wo 06 jun, 2012 22:10 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 jun, 2012 21:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Cockpit gaat meestal inderdaad wel wat tijd inzitten.

Denk wel even om je lettergrootte. 'Normaal' is goed te lezen, niet alles hoeft extra groot.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 jun, 2012 22:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 01 feb, 2012 18:00 pm
Berichten: 153
Citaat:
Denk wel even om je lettergrootte. 'Normaal' is goed te lezen, niet alles hoeft extra groot.


Ja, de overgang van normaal naar groot is inderdaad erg groot.... Zal het ff aanpassen.

/Arthur

_________________
Ik ben ook hier...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 jun, 2012 17:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 01 feb, 2012 18:00 pm
Berichten: 153
Inmiddels een beginnetje gemaakt om de stoel een kleurtje te geven. Het grappige is dat deze in de ene walk-around een beige zitting heeft en in de andere een zwarte zitting. Zo ook met de cockpit, bij de ene heeft 'ie blauwe accenten en de andere is 'ie vrijwel helemaal zwart.

Verder in P.E. het voetenstuur en het frame van de headup display. Hier moeten ook nog raampjes in maar dat is zoooooo ontzettend klein dat het me nog niet gelukt is....

Afbeelding

_________________
Ik ben ook hier...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 okt, 2012 21:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 01 feb, 2012 18:00 pm
Berichten: 153
Zo, eindelijk weer eens tijd voor een paar updates. Ben de laatste tijd erg druk geweest met van alles en nog wat dus mijn geliefde hobby stond even op een zijspoor. :(

Deze avond ben ik eigenlijk wel een beetje teleurgesteld over de passing van eehhh de rotormast? De onderdelen pasten niet of waren te ruim en de mast zelf was zelfs krom. Jammer dat ik niet de beschikking heb over een mooi instrumentmakers raaibankje anders had ik hem opnieuw gedraaid uit een stukje messing.

Jammer hoor want het doet zo'n kit wel een stuk tekort..... :(

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Dan hier wat vorderingen van m'n cockpit. Veel P.E. werk waar ik toch wat moeite blijf houden met de grootte van de diverse onderdelen. Je zou bijna een microscoop aanschaffen..... Hierdoor heb ik niet alle onderdelen kunnen plakken/monteren.

Toch blijf ik redelijk tevreden over het resultaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De gelige gloed over het linker bedieningspaneel is veroorzaakt door de flitser.

Helaas moet ik concluderen dat het resultaat op de foto minder mooi is dan hier onder m'n neus in de werkelijkheid.

_________________
Ik ben ook hier...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 okt, 2012 22:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik geloof je graag. Op 1:48 is dit weer net iets imposanter dan een 1:72 uitvoering. Je vorderingen zien er goed uit.

Ik ben ook aan het puzzelen met mijn hoofdrotormast, alleen ik moet het op 1:72 doen, net weer wat meer gepriegel.

Succes verder.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement