Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:20 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 16 okt, 2012 22:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 01 feb, 2012 18:00 pm
Berichten: 153
Oei, 1/72. Da's echt geen doen voor mij met die grote handen van mij :(

Jij ook veel succes verder.

/Arthur

_________________
Ik ben ook hier...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 okt, 2012 23:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 01 feb, 2012 18:00 pm
Berichten: 153
Bij deze weer een update.

Afbeelding

Hier de romp in elkaar geplakt. Officieel moet je de rotormast ook monteren maar de passing was zo slecht dat ik hem er uit heb gelaten en zelf een aanpassing ga doen om deze weer te monteren. Sowieso niet handig om zo'n teer onderdeel nu al te monteren voor het airbrushen en afplakken. Zo'n ding moet je eigenlijk als allerlaatste monteren.

Afbeelding

Hier de cockpit schuin van achteren.

Afbeelding

Hier een indruk van de passing van de "achtervleugels".

Afbeelding

Indruk van de bovenzijde. Motoren inmiddels gemonteerd.

Afbeelding

......en de onderzijde.

Afbeelding

Detail van een luik (die ook niet echt past...

Inmiddels heb ik de naden geplamuurd. Voor m'n gevoel heb ik nog nooit zoveel geplamuurd als bij deze kit. :(

Als laatste nog een detailopname van de rotormast waar met PE ontzettend veel werk in gaat zitten. Hier is 'ie nog laaanngggg niet af.

Afbeelding

Tot de volgende update.... Opbouwende kritieken zijn van harte welkom!

_________________
Ik ben ook hier...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 okt, 2012 13:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik blijf het nog steeds erg inventief, het rotor-systeem van Kamov. Het tere PE op je rotormast zal zeker bijdragen aan een mooie rotorkop. Gezien je naden hier en daar, zul je nog wel wat werk hebben. Nog zo'n dikke 2 maanden te gaan, dus moet te doen zijn.... toch?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 okt, 2012 14:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 01 feb, 2012 18:00 pm
Berichten: 153
Hi René,

Ja ik blijf schuren en er is eigenlijk geen één onderdeel die je zonder plamuur kunt monteren.

Mijn doel is om hem zo'n beetje eind november af te hebben. Ik verheug me alvast op het spuitwerk.

grtz

Arthur

_________________
Ik ben ook hier...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 okt, 2012 12:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 01 feb, 2012 18:00 pm
Berichten: 153
Ik bleef me maar ergeren over die slechte meegeleverde uitlaten van dit model. Deze kloppen echt van geen kanten met de werkelijkheid. Het blijft jammer dat sommige fabrikanten er zich zo makkelijk van afmaken.

Gelukkig kon ik bij de luchtvaarthobbyshop nog het laatste resin kitje scoren :D

Afbeelding

Het doosje. (okay, weinig spannend :D )

Afbeelding

De inhoud. Het betreft dus alleen de uitlaten (met de "flapjes" naar buiten en luchthappertjes) en de mooie ophangpunten voor onder de vleugels.)

Afbeelding

Detailfoto. Links het meegeleverde onderdeel van de kit, recht de resin vervanger. Een heel verschil hè?

Afbeelding

En nog een detailfoto vanuit een andere hoek..

Inmiddels heb ik de meeste onderdelen al losgemaakt van hun basis.

Binnenkort volgt er meer.

_________________
Ik ben ook hier...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 okt, 2012 19:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Leuke aanvulling op de kit. Ik ben benieuwd of alles mooi gaat passen. Goed dry-fitten.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 okt, 2012 19:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 01 feb, 2012 18:00 pm
Berichten: 153
De ophangpunten heb ik inmiddels onder de vleugels zitten. De pasvorm viel me niet tegen.

Ga me langzaam maar zeker geestelijk voorbereiden op het spuitwerk. :|

_________________
Ik ben ook hier...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 okt, 2012 19:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Maar dan zie je wel enorme progressie ineens. Net als het aanbrengen van de decals. Meestal een heel werk, maar het knapt er vaak flink van op.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 okt, 2012 19:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 01 feb, 2012 18:00 pm
Berichten: 153
Da's helemaal waar René. Een week of 3 geleden moest ik me nog opladen om aan dit model te werken maar nu hij z'n vorm een beetje begint te krijgen vind ik het erg leuk en moet ik mezelf inhouden om er geen nachtwerk van te maken. Ik zit me nu in te lezen op de site van Mig Productions betreffende chipping

_________________
Ik ben ook hier...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 nov, 2012 15:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 01 feb, 2012 18:00 pm
Berichten: 153
Tot mijn spijt moet ik afhaken met mijn model.

Ik had voor het airbrushen een vloeibare mask gebruikt die door Airbrushservices Almere wordt geleverd. Helaas heeft deze mask mijn onderliggende verf zwaar aangetast. Ook krijg ik deze mask nauwelijks meer verwijderd. Van alles geprobeerd maar het heeft het model ernstig beschadigd. Soms lukte het mij een stukje weg te trekken maar dan nam ik zelfs de primer mee! Dit ondanks dat ik het model goed had ontvet.... Het lijkt wel of deze mask in de verf is getrokken :(

Ook zijn er een aantal zaken waar ik me als beginner nog even aan voorbij had moeten gaan. Ik denk dat ik de lat veel te hoog heb gelegd voor mezelf. Verder werkte de passing van het model ook niet bepaald mee.

Desalniettemin heb ik ontzettend veel geleerd. :D Het was sowieso m'n eerste model waarbij ik een beetje heb leren airbrushen en waar ik wat heb kunnen experimenteren met shading, scriben (vind ik erg moeilijk) en PE.

Daar had ik dit (goedkope) model ook voor gekocht. Het was vooral een oefenmodel om m'n kennis van vroeger aan te vullen en wat nieuwe technieken te leren.

Zeer tegen mijn gewoonte in ben ik nu een "Sjaak Afhaak".

Gewapend met de kennis die ik met dit model heb opgedaan ga ik me eens orienteren op een ander model om het geleerde verder in de prakijk te brengen.

/Arthur

_________________
Ik ben ook hier...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement