Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 19:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: F4J Phantom Jolly Rogers
BerichtGeplaatst: di 17 jan, 2012 18:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 14 feb, 2008 18:20 pm
Berichten: 591
Woonplaats: Milsbeek
Yep, je ziet het goed, Rick gaat aan de jet!!

Vind de Phantom in al zijn lelijkheid absoluut de meest mooie straaljager ooit, samen met de F18 dan, en ik had voor mijn verjaardag de doos van Tamiya gevraagd en gekregen. Heb ondertussen het een en ander erbij verzameld en het wordt tijd dat ik het maar eens wereldkundig maak. Verwacht geen snelheidsrecord en wekelijkse update's, want ik heb grootse plannen. Wat heb ik ondertussen verzameld voor het grote avontuur.

Een overzicht

Afbeelding

Afbeelding

Zo moet ie uiteindelijk gaan worden, ga waarschijnlijk voor nummer 201

Afbeelding

Waag me aan de uitgebreide set ijzerwaren, weet nog niet precies hoeveel ik hiervan ga gebruiken.

Afbeelding

Twee nieuwe schietstoelen, de stoelen in de doos zijn niet echt dat je zegt van wauw en zo

Afbeelding

Een set nieuwe uitlaten van een meneer Joe Lortie, een voormalig F4 piloot die onderdelen van resin maakt, geloof me als ik zeg dat het absolute briljantjes zijn. Ik twijfel nog of ik de naadloze intakes ga kopen of maken, denk dat maken ook wel een uitdaging is.

Afbeelding

Dry Transfers van Hobbydecal, als je hier aan gewend raakt wil je nooit meer wat anders, behalve zelf airbrushen denk ik.

Afbeelding

De theorie, elk boutje en moertje staat erin.

http://s362974870.onlinehome.us/forums/ ... pic=224033

Ondanks het feit dat het een verkeerde versie is is de man die dit bouwt absoluut een geweldig bouwer en een van mijn favorieten. Bovendien een aardige kerel want bij vragen kun je hem mailen en antwoord krijg je ook nog. Ik zal hier ook aardig wat aan referenties vandaan halen.

Dat brengt me bij de volgende vraag, en ik denk dat hier wel wat verstokte Phantom fans uithangen. De F4J die ik ga maken is van VF-84 en vloog eind 1971 in Vietnam. Nu ben ik al aardig aan het googelen geweest maar ik ben erg op zoek naar foto's van NAVY Phantoms uit die periode in verband met het weatheren ( ja, je kan er maar niet vroeg genoeg aan denken toch? ) en om als referentie te gebruiken. Zeer gevraagd zijn foto's van de lading die deze Phantoms meedroegen onder de vleugel. Tot nu toe weinig succesvol in ieder geval. Dus aan jullie de vraag, foto's please?

Ben voorlopig nog erg druk met referenties vergaren maar verwacht over een maand wel te gaan starten. En ja Henny, deze is ook groot......

Rick.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 jan, 2012 20:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 27 maart, 2011 20:06 pm
Berichten: 751
Woonplaats: doesburg
Dit wordt weer machtig interessant om te volgen. Niet bepaald mijn type vliegtuig, maar je muziekkeus kan ik zeer wel waarderen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 jan, 2012 20:52 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Gaaf, sowieso vanwege de VF84, ben best Jolly Rogers liefhebber al ben ik dan van de F14 groep

Toeval wil dat ik mijn A10 whatif ook ofwel de Jolly Rogers ofwel de black spade, met een whatif kan je best wel effe een beetje creatief zijn toch?

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 jan, 2012 22:04 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Dat belooft wat moois te worden!
Ongelofelijk wat een berg aftermarket, die kit is inmiddels 2x zo duur geworden.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 jan, 2012 22:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 feb, 2007 15:59 pm
Berichten: 3111
Woonplaats: venlo
Citaat:
En ja Henny, deze is ook groot

Hoi Rick,
Ik ben niet zo van de jets ,maar als ik er 1 ga maken wordt het toch wel de phantom vanwege
jeugdsentiment (open dag op soesterberg in de 70er jaren ,32 TFS )
Ik kan zogauw even geen schaal ontdekken maar als ik de doos vergelijk met de Shamrock Special die
ik op foto 1 zie staan zal het wel 1/32 zijn .

Veel plezier met de bouw en alle goodies die erbij zitten.

Groet Henny

_________________
Modelbouwen is geen hobby, het is een verslaving


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 jan, 2012 23:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Deze 2 foto's verraden de schaal, 1:32.

Afbeelding

Afbeelding

Ook ik als heli-liefhebber heb een zwak voor zo'n vliegtuig, mooi hoor. Veel succes met de bouw.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 jan, 2012 23:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2054
Woonplaats: Gemert
Hmm, ja Chuck's 'kicked up a notch'. Als ik zo kon bouwen zoals hij bezig is dan wil ik ook wel een nr. 11 in mijn been jassen. :mrgreen:

Ik herinner mij dat Sid de Koning een tijd geleden in 1/48 de 'Showtime' F-4J van VF-96 heeft gebouwd. Misschien dat Sid jou aan wat refetenties kan/wil helpen. Weet niet of ie nog regelmatig op brouwers komt, maar een PB in zijn richting kan nooit kwaad dunkt mij.

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 jan, 2012 17:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 23 sep, 2010 17:40 pm
Berichten: 465
Hoi Rick,

Dat is nou een geweldig project zeg.
Mooie basis heb je daar om een geweldig spook neer te zetten!
mischien evt ook de rubbere wielen vervangen want die vind ik perzoonlijk wat minder van Tamiya,en ze plakken ook aan je ondergrond vast.
dat is tenminste pijn ervaring.
zelf kom ik ook binnenkort met twee jolly rogers een F4u in een crash dio(mede geinspireerd door jou p38)
en ik ben een F14 1/32
aan het voorbereiden.

Succes met deze.

Gr Pieter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 jan, 2012 17:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 dec, 2011 13:06 pm
Berichten: 3
De F4 staat ook in mijn top10 lijst. Wel mooi dat 1/32 spul alleen jammer dat het zo duur is en weinig keuze als je bijvoorbeeld wat goedkopers als Revell neemt.

Ben op dit moment ook een VF-84 F-14A aan het bouwen. Doos is van Italeri en een en al drama. Enerzijds past het allemaal niet zo goed maar dat is nog niet zo erg. Erger vind ik, en dat valt me bij meer F-14s op, dat de neus (fuselage) niet onder de goede hoek staat. Dus veel plamuren.

Succes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 maart, 2012 18:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 14 feb, 2008 18:20 pm
Berichten: 591
Woonplaats: Milsbeek
OK, de dingen gaan wat anders als dat ik in eerste instantie had gedacht, ik heb me een beetje laten meeslepen vrees ik. Ik ga er dus een paar meer maken, een RF4E van de Israelische luchtmacht en een F4E uit de Vietnam periode USAF. Verder wil ik alles door elkaar gaan gebruiken wat ik heb dus het wordt een ouderwetse kitbashing zullen we maar zeggen. Ben nu met alles tegelijk bezig, de camera's van de RF, de legend cockpit voor de 4E en de intakes voor de 4J.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het meeste werk tot nu toe zijn de intakes. Als je die uit de doos maakt zit daar wel een rare overgang in terwijl het in het echt een bijna gladde inlaat is. Dus heb wat onderdelen van de romp gezaagd en ga nu, naar het voorbeeld van een overleden vriend, de intakes correct doen, of bijna semi correct. Als ik maar lol heb. Jammer dat de winter, en dus het productiefste gedeelte van het jaar, bijna voorbij is dus het tempo zal naarmate de temperatuur omhoog gaat evenredig omlaag gaan.

Rick.


Laatst bijgewerkt door Rick Martens op zo 04 maart, 2012 22:15 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement