Dit weekend de moed opgevat om de resterende kabels voor richtings en hoogteroer aan te brengen. Ik zie er altijd toch wel tegenop; het is een ontzettend priegelwerk, en er gaat altijd wel wat mis. Eerst het richtings roer. Hier afgespannen en aan het drogen.
Daarna de vislijn door het gaatje in de witte band leiden, laten drogen en afsnijden. Vervolgens is het de beurt aan het hoogteroer. Hier zijn de bakboordkabels aan de roerhefboom bevestigd.
Afgespannen aan de uithouder bovenop ....
en onderop. Bovenop moest ik een stukje tape gebruiken om de kabel langs de uithouder te leiden, onderop een stukje plastic. Het bouwen van een model met uitgeslagen roeren compliceert het vastplakken van de besturingskabels toch best wel.
Hier de afgespannen bakboord kabel. Voor de vleugel zijn net nog de twee buisjes van de snelheidmeter te zien.
Na bakboord komt stuurboord. Het begin ....
Een van de kabels van het richtingsroer zat onvoldoende vast, en moest opnieuw gelijmd worden (de stukjes tape op de staart).
Afspannen van het rechter hoogteroer.
Alle kabels klaar.
Daarna wat beschadigingen en lijmdruppeltjes wegwerken. Dat laatste doe je met een scherp mes, vlakbij de dunne vislijntjes, dus ...
Spandraden weghalen, gaatje opnieuw boren, en nieuw visnoer er doorheen.
En laten drogen. Intussen ook beschadigingen aan de lak weggewerkt. Als dat goed droog is alle lijmplekjes nog even langslopen met zijdeglans vernis, de propeller en mitrailleur d'r op en de eindfoto's maken. Het model is met al dat spinrag bijna niet meer vast te pakken, dus het is tijd dat het af is.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.