Een kleine update. De spandraden van de voorste romp pylon zijn aangebracht.
Daarna inbouwen in de vleugel assemblage mal van Aeroclub. Eerst de vleugel beschermen tegen de scherpe randjes van de mal met tape. Uit de maatschets in de Windsock Datafile volgt een afstand tussen beide vleugels (aan de wortel) van 24,5 mm, en ligt de bovenvleugel 6,5 mm voor de ondervleugel. Omdat de V-stelling van de bovenvleugel groter is, is te verwachten dat er zo'n 1,5 tot 2 mm meer afstand aan de tip zit. Die afmetingen heb ik genomen als startwaarde.
Dan blijkt de bovenvleugel net los van de romp pylons te liggen. Die zijn dus aan de lange kant. Verder trial-and-error instellen. Als ie goed zit, stevig vastzetten.
Een eerste check op de lengte van de vleugelstijlen met een metaaldraadje wees uit, dat het meegeleverde stroomlijnprofiel slechts voldoende is voor vijf stijlen. Zelfs als je je houdt aan de door Pegasus in de kit aangegeven lengte, is er maar genoeg voor krap zeven in plaats van acht. Maar dan krijg je er zeker de romp pylons niet tussen. Gelukkig had ik nog wat 2,2 mm stroomlijn profiel in de voorraad doos, dat komt dus wel goed.
Tot zover.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.