Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 11:57 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 23 jan, 2017 16:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 feb, 2007 13:12 pm
Berichten: 464
Woonplaats: Klundert
@Shujaa, Bedankt voor de info over de stoelen. Ik heb inderdaad de stoelen gebruikt uit een Avionix setje welke, achteraf voor een Navy kist waren bedoeld. Die ring laat ik zitten. Ik ga ver in mijn detail maar ben ook weer niet zo'n vent die op alles gaat letten, zoals op sommige fora wel het geval is. Uit het boekwerk even een foto genomen welke ik als voorbeeld een beetje heb gebruikt. Dit is een boekje waarin met name de Duitse en de Griekse kist in is afgebeeld.
photo 399285
@luchtscout, bedankt voor de link. Heb meteen mijn bureau achtergrond aangepast. Phantom at sunset :brouw:
@heico1980, heb een klein laagje aangebracht over de zijkanten. Misschien dat ik nog iets probeer over de kussen te doen maar weet het nog niet zeker.

De stoelen tot zover.
Met dun draad de ejectorhendels gemaakt. Was nog een hele klus om vier gelijk vormige ogen te krijgen. Maar na een poging of 40 is het me redelijk gelukt.
Verder een paar decals aangebracht met de nodige tekst en uitleg. Verder denk ik wel dat de stoelen verklaar zijn. Ik ben anders bang dat ik over de top ga en dat is zeker niet de bedoeling. Wat ik nog wel ga maken is een kabel/-band waarop een bekende RBF Tag is vast gemaakt. Maar daar moet ik nog even voor gaan zitten.
photo 399284
photo 399283
photo 399282
photo 399281
Tot zover de stoelen.
Nu zit ik wel met een ander puntje. Ik heb de cockpit in de kleur grijs gespoten zoals die 'schijnbaar' voor de Phantom gebruikt is.
FS36231 ofwel MR Hobby H117. Nu lijkt hij een tikki aan de donker kant. Maar daarover bij de volgende post meer.
De groeten en tot de volgende keer
Rogiér

_________________
Aer mea arena est


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 jan, 2017 17:51 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Mooi setje stoeltjes!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 jan, 2017 20:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Mooie plofstoelen Rogier. Ik vind ze er goed gedetailleerd uitzien. Als je het juiste nummer verf gebruikt hebt zal het toch wel goed zijn? Maar dat zien we de volgende keer wel.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 jan, 2017 23:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 mei, 2006 19:29 pm
Berichten: 1086
Woonplaats: Oudenbosch
Mooie stoelen geworden.

Voor het donkere van de pit kan misschien komen door de schaal. Als je het in 1/72 gebruikt zal het waarschijnlijk nog wat donkerder lijken dan bij jou nu het geval is.
Wat ik tegenwoordig doe is eerst de juiste kleur er bij pakken en dan proef spuiten en zo bepalen of ik er te vrede over ben of een tint lichter pak of wat wit erbij doen.

Succes verder.

Gr Ashwin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 jan, 2017 12:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Stoeltjes zien er goed uit Rogier en je bijgevoegde plaatje verklaart tevens je opvatting betreffende het zwarte zitvlak waar je het eerder over had. Ik zou me daar persoonlijk niet al te druk over maken omdat de realiteit mij in het verleden een bont scala aan "bekleding" heeft getoond...

Voor wat betreft het feit dat je USN-stoelen in deze rakker plaatst, hoef je je evenmin druk te maken. De F-4 is nu eenmaal "mijn vliegtuigske" en dan vallen dergelijk zaken mij immer direct op. Als jij je daar verder niet aan stoort is dat wat mij betreft echter prima !!! :brouw:

De kleur van de pit ziet er op de foto's goed uit. Vermoedelijk dat het een & ander pas tot z'n recht komt indien het model volledig is afgewerkt. Mocht het je echter niet bevallen, dan is uiteraard nu het moment om daar eventueel nog iets aan te doen...

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 jan, 2017 0:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 26 maart, 2009 17:55 pm
Berichten: 1869
Woonplaats: Hilversum
Mooie dieptewerking in je stoelen Rogier! Zou ik mogen vragen welke kleuren je hebt gebruikt voor het kussen van de rugleuning? Die vind ik er erg mooi uitspringen!

_________________
Groeten, Lars
Op de bank:
F-4F Phantom II in 1/32


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 jan, 2017 17:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 feb, 2007 13:12 pm
Berichten: 464
Woonplaats: Klundert
Luchtscout schreef:
Mooie dieptewerking in je stoelen Rogier! Zou ik mogen vragen welke kleuren je hebt gebruikt voor het kussen van de rugleuning? Die vind ik er erg mooi uitspringen!


Ik heb MR Hobby H404 gebruikt voor de rugleuning. De higlights met een drupje wit er door heen, en de donker kleur met een drupje donker bruin.

_________________
Aer mea arena est


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 jan, 2017 16:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 feb, 2007 13:12 pm
Berichten: 464
Woonplaats: Klundert
Vandaag de laatste hand gelegd aan de twee schietstoelen. De RBF tag geplaatst welke aan een band vast zit waarin meerdere veiligheidspinnen zijn verwerkt.
De veiligheidspinnen gemaakt van dun koperdraad. De band is van 0.5 mm tape. Op de plekken van de pinnen een klein drupje lijm gebruikt.
photo 399826
photo 399825
photo 399824
Op naar het volgende hoofdstuk, de stuurhut.
GR
Rogiér

_________________
Aer mea arena est


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 feb, 2017 18:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 feb, 2007 13:12 pm
Berichten: 464
Woonplaats: Klundert
Even een kleine update vanaf het werkblad.
De stoelen zijn klaar en veilig, en stof vrij opgeborgen. Tijd voor het tweede deel van deze bouw, de stuurhut.
Deze had ik al voorzien van een laagje primer voor resin spul. Het eerste laagje grijs wat ik gespoten had Mr Hobby H117 vond ik persoonlijk iets te donker. Op verschillende site's gekeken naar stuurhutjes van de F4 maar kon niet echt zeggen, klopt dit is de juiste kleur. Daarop besloten de pit te spuiten met een mengsel van wit en grijs. Deze kleur komt toch wel beter tot zijn recht.
photo 400187
photo 400186
Twee foto's uit het boek over de F4 AUP. Nu is het wel zo, dat het erg uitmaakt hoe de foto gemaakt is, qua licht inval en flits ect ect. Hiermee een beetje rekening houdend plus het schaal effect kwam ik bij het volgende uit.
photo 400189
En een klein detail plaatje van de toekomstige front paneel.
photo 400188
Zie hier de stuurhut puzzel.
Tweede puzzel deel is een klein beetje voorruit lopend op de wielkast.
De wielkast van Revell is redelijk ondiep. Vandaar dat ik aan de slag ga met de PE set van Flightpath. Een monster PE frame waarvan ik hoop dat het de moeite waar is.
Beide delen naast elkaar. De ene is kaal maar wel op diepte, de andere heeft iets aan leiding werk maar is te ondiep.
photo 400183
Er zit dus nog wel wat werk in zeg maar.
Alvast een beetje proefpassen.
photo 400184
photo 400182
Nou dat was het dan voor nu. Tot de volgende update.
Gr
Rogiér

_________________
Aer mea arena est


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 feb, 2017 22:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 22 mei, 2015 15:38 pm
Berichten: 863
wat en detail mooi man :brouw:

Groeten luuk

_________________
"Als het dit niet is, was het wel wat anders"

In de werkplaats:

1:72 Mitsubishi Ki-46 DINAH (LS)
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 84&t=53073


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement