Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 1:06 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: HAF F4E AUP Phantom 1/32
BerichtGeplaatst: vr 28 okt, 2011 13:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 feb, 2007 13:12 pm
Berichten: 464
Woonplaats: Klundert
Zo even een nieuwe topic maken voor een project die ik naast mijn Su-30MKM ga bouwen. Aangezien ik een groot bureau heb waar aan ik kan bouwen heb ik nog een gaatje over. Omdat sommige onderdelen van de Su-30 wel eens moeten drogen of uit frustratie even aan de kant moet worden gelegd heb ik deze doos maar eens van zolder af gehaald.
De Revell F4E Phantom van de Luftwaffe in de mooie schaal 1/32. Echter wil ik geen Duitse kist bouwen (niks persoonlijks), maar een wat afgeleefde bak. En dan kom je al gauw bij de Grieken uit. Ik weet niet wat ze doen met hun toestellen daar, maar ze zien er altijd smerig uit.

De Grieken hebben in de jaren '90 in Duitsland hun spoken laten upgraden onder de naam Peace Icarus 2000. De meeste 'spotters' en modelbouwers kennen deze kisten beter als de AUP. Avionics Update Program. Hierbij is de radar vervangen en nog een hele hoop. De voorste vlieger heeft een multifunctioneel display scherm gekregen en een nieuwe HUD. De achterste vlieger heeft twee van deze schermen gekregen. De Aim-7 Sparrow werd vervangen door de AAM-120 AMRAAM. Nou dat is het AUP verhaal in het kort.

De spulletjes die ik heb verzameld voor deze kit/-kist zijn:
Afbeelding
De doos van Revell. Setje van Eduard binnenkant en buitenkant. Een nieuwe cockpit van Legends. En een mooie set van Fligtpath om de F4 wat te verbouwen.
Decals
Afbeelding
Een setje van Isra voor alle standaard teksten op de kist en een mooi setje van Icarus voor de nodige Griekse elementen.
Afbeelding
En natuurlijk wat extra info. De twee bovenste boekjes zijn echt geweldig.

Nou dat was het dan voor nu. Tot de eerste bouw update.
Gr
Rogier

_________________
Aer mea arena est


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 okt, 2011 19:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 jun, 2011 16:40 pm
Berichten: 166
Woonplaats: Roosendaal
hey Rogier!

ziet er gaaf uit, vooral in 1/32 :D
persoonlijk vind ik de phantom een bijzonder mooi vliegtuig, zeker die van de Grieken.

succes met de bouw! :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 okt, 2011 22:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 23 sep, 2010 17:40 pm
Berichten: 465
Succes met deze beauty!

gr pieter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 okt, 2011 13:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Ook lekker horr

Op Arc worden op dit moment een flink aantal Phantoms gemaakt en ik zeg, beter goed afgekeken dan slecht bedacht. Veel succes met de bouw van dit beest en maak er wat moois van.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 okt, 2011 16:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Wow, dit kan bijna niet meer misslukken.. wat een mooi spul er bij.

Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 okt, 2011 16:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 aug, 2011 11:13 am
Berichten: 1828
Woonplaats: Delft
Veel succes met bouwen, maar vergeet je su-30 niet want die wordt ook erg mooi.
:brouw: :brouw: :brouw:

Gr,
Karel

_________________
Haastige spoed is zelden goed (dus ook voor je modellen)

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 okt, 2011 11:49 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8798
Woonplaats: Utrecht
Heerlijk, een Griek. Die dingen kan je lekker smerig maken, dus ik ben benieuwd naar wat je ermee doet :D

'k heb nog een boek liggen met wat extra info over het Peace Icarus programma, als je daar nog wat meer over wou weten kan ik het altijd proberen op te zoeken :)

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 dec, 2016 19:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 feb, 2007 13:12 pm
Berichten: 464
Woonplaats: Klundert
Omdat ik bij de Flanker iets verkeerd heb gedaan, moet ik even wachten op een nieuw onderdeeltje. Een oeps momentje. Hebben we dat niet allemaal wel eens?
Maar goed, om de tijd te doden........even de andere kit van de self of doom gehaald. Jawel die lag er ook nog.
Gelukkig met alle spullen nog compleet in het archief doosje. Dus......eens kijken wat we hadden.
photo 395640
De cockpit van Legends. Qua aankoop misschien toen der tijd een beetje overbodig. Hij geeft niet veel extra detail meer als de Revell pit. Oké er zitten wandpanelen bij, dat is dan het enige, en de stoelen zijn beter van detail. Dit gaan we in deze bouw iets aan passen.
photo 395639
Het front paneel waar de piloot naar loert gaan ik helemaal zelf bouwen. Dit is door de Grieken zodanig onder handen genomen, daar is geen setje voor te vinden.
photo 395638
photo 395637
Na veel passen en meten hebben we een opzetje.
photo 395641
Dit gaan we ook doen achterin. Bij de Legens set is het gat waar de voeten van de piloot in zou moeten erg ondiep. Omdat er geen piloten in komen valt dit te erg op dus dit gaan ik aan passen. Ik heb beide delen van elkaar los gezaagd en heb de achterste deel ontaand van zijn paneel en radar scoop. Deze word vervangen.
photo 395643
Voor sommige delen gebruik ik een oud setje van Avionix. Deze had ik ooit op een beurs voor een prikie gekocht. Daarvan ga ik ook de stoelen gebruiken.
Deze zijn qua detail weer veel beter dan de Legend set. De radar scoop word er afgeschuurd omdat de Grieken daar meters hebben geplaatst en voor het radar beeld ondermeer een MFD hebben geplaatst.
Tot zo ver.

_________________
Aer mea arena est


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 dec, 2016 0:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Leuk dat je deze ook weer oppakt Rogier, ik hoop wel dat je het hele pitje opnieuw in de kleur zet, want zo afgeleefd waren die Grieken toch ook weer niet :lol:

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 dec, 2016 13:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 26 maart, 2009 17:55 pm
Berichten: 1869
Woonplaats: Hilversum
Heerlijk, nog een grote Phantom!! Het is dat ik niet zo bedreven ben met airbrushen, want wat een gaaf schema hebben die Grieken. Ik zie dat je mooi spul hebt liggen om er een hele gave bak van te maken! Mijn interesse heb je sowieso :wink: Ik heb van de twee Phantoms op de static show van de RIAT dit jaar een aantal foto's geschoten, mocht je interesse hebben, laat maar weten!

_________________
Groeten, Lars
Op de bank:
F-4F Phantom II in 1/32


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement