De pasvorm van de cilinder die in de romp komt is goed , eenmaal samen gebouwd wordt het wel donker binnen
Alle mogelijke ruimtes heb ik opgevuld met das klei en vastgezet met houtlijm .
Revell geeft aan dat er maar liefst 70 gram gebruikt moet worden .
De cilinder wordt vast gelijmt in de rechter romphelft , daarbij is het belangrijk dat de raampjes netjes
opgelijnt worden .
En hierna begon de elende , de hele cilinder is een paar mm te lang en te breed om ook de linker romphelft
netjes aan te laten sluiten op de rechter romphelft.
* De neuswielbak is te lang en te breed dus hier heb ik het bij moeten werken tot het wel paste .
* De middeconsole in de cockpit zit te ver naar voren zodat het niet past in de romp .
* Het instrumenten paneel van de cockpit moet meer afgeschuint worden zodat later het cockpitglas past .
* De cilinder is te groot op de plaats van de grote laaddeur aan de linkerkant
Om het enigzinds redelijk te krijgen zijn er dus nogal wat "aanpassingen" nodig , maar uiteindelijk kon dan toch
de romp gesloten worden .
Waarna weer een nieuw probleem opdook , de spleet achter de neuswielbak , als je dit dicht lijmt tijdens
het samenlijmen van de rompdelen past de bodemplaat die de onderkant van de romp vormt niet meer.
Dus niet lijmen maar eerst de bodemplaat erin lijmen .
Ondertussen ook maar de vleugels samen gebouwd welke uit 5 delen bestaat en zelfs een verstevigingsrib heeft .
Tijdens het dryfitten op de romp was ook hier een probleem .
De vleugel past namelijk niet tussen de uitsparing in de romp maar moet eerst dunner gemaakt worden en de
uitsparing groter gemaakt (wat ook weer het nodige plamuur werk opleverd )
En dan is er nog een probleem met de decals , ze laten namelijk niet los van het schutblad , zelfs niet
na meer dan een minuut weken in warm water .
Dit heb ik nog nooit meegemaakt en ik ben er nu hard aan het denken om het hele zaakie naar het ronde archief te verwijzen.
Mens erger je niet is er niks bij
Henny