Correctie van romp breedte en bovenaanzicht.De romp is links en rechts opgedikt met 0.5 mm Evergreen polystyreen met een extra tweede laagje aan de rompvoorkant om een basis voor de goede ronding te krijgen. Hierdoor moeten later wel de uitsparingen voor de twee cilinderrijen, de paneelranden en de spleten boven de motor opnieuw gemaakt worden.
Daarna heb ik de romp ruw geschuurd. Het polystyreen te buigen door het lokaal te verhitten om een betere aansluiting op de oude romp te krijgen was geen succes. Dan maar wat meer putty gebruiken en meer schuren.
De romp na het aanbrengen van de eerste laag putty. De uitsparingen voor de cilinderrijen zijn al gemaakt. Die moeten overigens ook zelf op een strip 0.5 mm polystyreen geplakt worden om de juiste verhoudingen te handhaven. De opening van de tweede cockpit is vergroot om de Sharff ring er in te kunnen monteren.
De achterkant van de romp is afgesloten met een stukje 1 mm dik plastic en op maat gemaakt met het vergrote horizontale staartvlak.
Nadat de romp weer geschuurd is, heb ik hem voorzien van een laag grijze primer om beter de resterende onregelmatigheden te kunnen zien, de oneffenheden weggewerkt met grijze putty en nogmaals geschuurd.
De rompvorm lijkt nu goed te zijn; zij en bovenaanzicht vallen goed samen met de maatschets van de C.IV romp. Van het cockpit interieur is niet veel meer te zien, maar het lijkt voldoende vind ik.
Tot zover. Volgende stappen: Nieuwe paneellijnen graveren, zij radiatoren maken, staartvlakken en ondervleugel er aan plakken.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.