KitBoy schreef:
Toch,... als ik de vorm van de neus zo bezie en deze vergelijk met de foto's die ik heb van de "750" uit het CX boekje van de Nederlandse Vliegtuig encyclopdie, dan komt me de neus toch wel erg dun over en daardoor wellicht lijkt de spinner aan de grote / lompe kant. Tevens komt de oliekoeler me wat aan de grote kant over in verhouding.
Volgens de tekening is hoogte van de neus halverwege inderdaad een halve mm te klein, er hoort duidelijk een knik in te zitten. Het bovenaanzicht klopt. Het op maat maken is eigenlijk mis gegaan bij het schuren om een goede symmetrie te krijgen. Toch ziet hij er naast de Kestrel versie van de C.X duidelijk zwaarder uit (en daar staat ie in de vitrine gelukkig naast). Ik zal daar nog wel een foto van toevoegen.
De spinner van de Messerschmitt 109 was de enige die te vinden was met de juiste diameter, maar die is inderdaad aan de bolle kant. Heb hem wel afgevijld, maar dat valt niet mee met white metal, en op een gegeven moment moet je ophouden om er niet doorheen te gaan. De spinner van de Spifire die ik had zag er veel te iel uit en de diameter was ook te gering. De oliekoeler is wel exact aan de maat (ook volgens de foto's van de kale romp die ik heb; die staan niet in Hooftman's boekje).
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.