Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:22 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 06 dec, 2010 15:41 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
De Ki-84 Hayate (wat een soort wind betekent) was de belangrijkste jager in het laatste jaar van de oorlog. Als het eerder beschikbaar was geweest dan was het een enorme obstakel voor de geallieerde jagers. Het was meer dan gelijkwaardig aan de moderne geallieerde jagers, de Hayate had een betere klimsnelheid en was wendbaarder. Het was ook sneller op bijna alle hoogtes. Kortom een geweldige jager. Maar net als bij de Ki-100 gold dat er te weinig van waren en er waren te weinig goed piloten nog over om weerstand te kunnen bieden. Tevens werd de Nakajimafabriek constant gebombardeerd door B-29's. Dus gingen die ondergronds. Na de oorlog werd het vliegtuig geanalyseerd en men kwam snel tot de conclusie dat dit de beste jager was van Japan in WO2.

Deze Hayate die ik maak is een jachtbommenwerper. Dat bleek dit supervliegtuig ook uitstekend te kunnen getuige de verrassingsaanval van 11 Hayates op 15 april '45 op het vliegveld van Okinawa. De Amerikanen waren zo overtuigd dat de Jappen dit nooit zouden kunnen dat alle vliegtuigen ongedekt stonden. Het resultaat was vernietigend en de Amerikanen hadden erg veel schade.

De doos die ik gebruik is van Hasegawa en wederom is het er één om te smullen! Prachtige details, dit is één van de beste dozen die ik van ze heb gemaakt.
Afbeelding

Afbeelding

Twee versies, ik ga voor die met de bliksem op de staart.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Prachtige details.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb dus al een start gemaakt en dit spul staat oa. klaar voor de primer.
Afbeelding

Afbeelding

Deze wil ik niet groen maar bruin maken. Het pitje is onder handen genomen en klaar. Ik heb lopen zoeken wat nu die goede kleur is maar bij de één is het groen en de ander een soort blauw.. Nou, hoppa een eigen gemixt kleurtje groen van cockpitgreen, skullwhite en donkergroen. Ook wat schaduwen erin aangebracht. Daarna de details geschilderd en een washje eroverheen gedaan. Tot slot een drybrush eroverheen van geel-groen. De foto's zijn een tikje wazig maar ik had de spiegelreflex niet bij de hand.

Totaalpakketje. De decal is net geplaatst met set en sol.
Afbeelding

Afbeelding

Chipjes aangebracht.
Afbeelding

Je ziet er amper nog maar wat van. Krappe bedoeling.
Afbeelding

Mooi groen is niet lelijk! Man, wat een wazige foto, ik had niet in de gaten dat ie focuste op de achterste klem.
Afbeelding

Afbeelding

Dit vliegtuig heeft hele mooie lijnen. De kit staat nu in de primer, ik heb nieuwe primer gehaald van Tamiya. Eens kijken of dat beter werkt dan de Actionprimer. Het cockpitje afplakken was weer een saai klusje waar ik nooit zin in heb dus schoot de bouw even niet op... :oops: Maar tijdens papadag gaan we weer lekker verder. Er zit een lijntje achterop de romp die weg geschuurd moet worden.
Afbeelding

Eelco


Laatst bijgewerkt door Eelcog op ma 13 dec, 2010 15:55 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 dec, 2010 22:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 01 mei, 2005 10:39 am
Berichten: 2205
Hallo Eelco,

Erg leuke kist! Die Hasegawa kits zijn inderdaad om te smullen, detailniveau is echt hoog! Je vordert al flink, maak er wat moois van :)

Gr,

Jurrie


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 dec, 2010 23:36 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Thanx Jurjen! :brouw:

Ben alweer een stukje verder. De Tamiyaprimer heb ik uit een busje gespoten en dat is soms lastig doseren. Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, het is goed spul. Gewoon een stuk beter dan die van de Action (duhu hoor ik sommigen al denken) dus klein spul dat niet afgetaped hoeft te worden lekker goedkoop en de grote delen dan Tamiya. Ik heb geen enkel stuk van de eerder gespoten laag meegetrokken. Dus een blijvertje.

De onderkant heb ik gespoten met een mixje van Tamiya grijs en duckegggreen van Vallejo. Zo kreeg ik dat vage grijs-groene kleurtje.
Afbeelding

Elke keer neem ik me weer voor om niet laks de preshade te spuiten omdat dit toch wel een mooie oefening airbrushbeheersing is. Maar al snel neemt de laksigheid het over - 't is toch maar een onderlaagje - en spuit ik er maar lustig op los.
Afbeelding

Na 3 laagjes had ik dit. Ik spoot met Vallejo lichtbruin.
Afbeelding

Even later.
Afbeelding

Afbeelding

Tot uiteindelijk dit resultaat. Met al wat postshading erop, deze heb ik gedaan door de basiskleur te mengen met een zandkleur en dan de vlakken inkleuren.
Afbeelding

Afbeelding

Uiteindelijk toch weer een spannend moment, maar jullie weten de uitkomst al. Het ging goed en de scheidingslijn is mooi.
Afbeelding

Straks in de glanslak en we zijn alweer een heel stuk verder!

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 dec, 2010 8:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 mei, 2010 16:15 pm
Berichten: 999
Woonplaats: Veenendaal
Ziet er al geweldig uit :brouw:

_________________
Pink Floyd for the win.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 dec, 2010 15:51 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Dankjewel Gerd Jan.
Het 2e Jappanertje is klaar. Dit vliegtuig vind ik toch wel de gaafste Jap van WO2. Een heel mooi en stoer vliegtuig. Om van het ene uiterste naar het andere te gaan, deze heeft geen chipping. Dat is ook weer een keer wat anders. Het is echt een prachtige kit om te maken! Het enige wat ik gedaan heb nog is details hier en daar wat gehighlight zodat die meer naar boven komen. Daarna in de matte lak om alle kleuren en lagen mooi samen te trekken. Tot slot hier en daar wat pigmenten aangebracht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Owari!

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 dec, 2010 16:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 jan, 2007 17:49 pm
Berichten: 152
Woonplaats: Hoogeveen
Hey Eelco!

Wederom een gaaf dingetje geworden zeg!
Ik vind de verwering ook erg mooi.
Het enige puntje wat ik persoonlijk iets minder vind is de kleur van de propellor ten opzichte van de rest van het model.
Maar dat is maar een klein dingetje een ook wel een kwestie van smaak denk ik, maar ik was zelf voor een bruinige tint gegaan.
Ook is hij een beetje schoon vergeleken bij de rest van het model.
Maar dat mag natuurlijk geen afbreuk doen aan het eindresultaat.

Nogmaals, erg geslaagd model :brouw:

Bennie (die zelf nauwelijks durft te beginnen aan het beviezerikken van zijn Zero :roll: )

_________________
Let all the fear inside you drown
Tear out the blade and lay it down
Save sorrow for the souls in doubt
Bleed every care out

Come to the Dark Side... We have cookies


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 dec, 2010 18:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Zo gaat lekker snel. En ziet er mooi uit!

Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 dec, 2010 20:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Kijk, das inderdaad een rappert en wel in 1/48. Ik vind het een plaatje geworden al zou de prop nog een beurtje kunnen krijgen. Die is nog wat nieuw. Maar dat mag geen noemenswaardig commentaar genoemd worden. Ik vind hem echt heel erg leuk en mooie kleuren ook. :brouw:

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 dec, 2010 13:52 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Grappige Jappen die je daar neer hebt neergezet!

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement