Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 13:01 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 18 jan, 2011 20:01 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Sjaak, ik kan niet anders zeggen dan dit:
Je hebt helemaal gelijk! Bij de 5 plekjes op de romp zie ook al wat plekken waar je aan kan zien dat er geschuurd is, maar daar gaan we nog met de schuurpen overheen! Evenals de plekjes op de romp/vleugel verbinding.
Thanks for the reminder! :brouw:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 jan, 2011 18:34 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
En we zijn weer wat verder, de naden bij de vleugelvoorranden, en de lijmvlekken die hier en daar zijn ontstaan zijn allemaal bewerkt, tevens heb ik de gele strepen op de props gespoten in plaats van dat ik de decals heb gebruikt.

En ik heb nog iets typisch meegemaakt... :|
Zoals jullie weten heb ik de gele strepen voor de vleugelneuzen gespoten, en ik heb de decals gebruikt als matrijs voor de tape, maar ik kon de stukken niet meer vinden voor de delen tussen romp en motoren...
Ik heb me de hele avond het lazarus gezocht, maar ik kon ze maar niet vinden...
Kom ik vanmorgen op werk, en wat zie ik op m'n mouw?
Precies..... :roll:

Enniehoe, ik ben best druk geweest, en dan vooral met het afplakken van de props, om dit te krijgen:
Afbeelding
Afbeelding

En dan nog een plaatje van de vleugelneuzen, na de schuurbeurt:
Afbeelding

En hier de locaties van de voormalige lijmplekken:
Afbeelding
Afbeelding
Met een laagje primer om de boel te controleren, en voor zover ik kan zien, ziet dat er goed uit! :brouw:

Wellicht heb ik er vanavond de eerste lagen XF-11 'J.N. Green' op zitten, en ik ben benieuwd hoe dat gaat staan! 8-)

Tot zover!

Meer, later! :brouw:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 jan, 2011 14:00 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Omdat de gele verf een beetje onder de tape was gelopen, moest dat nog even bijgewerkt worden, dat is intussen gedaan, en de prop/motoren combi ziet er nu zo uit:
Afbeelding
De cowlings krijgen nog een laagje zwart voor de kleine beschadigingen.

Omdat er met het geschuur en geprime van de flanken een aantal lijnen niet echt herkenbaar meer waren (zo ook de lijn tussen de romphelft en de 'rugplaat') heb ik met m'n zelfgemaakte scriber wat lijntjes ingekrast.
Voor:
Afbeelding
Na:
Afbeelding
M'n scriber is in principe niks meer dan een oud bewerkt scalpeltje:
Afbeelding
En ik moet zeggen, het werkt prima! :brouw:

And then it was time to get Lean 'n Green:
Afbeelding
Het groen komt niet echt mooi uit nu, maar als ik uit werk ben zal ik een nieuw plaatje schieten.

Dat was het voor......meer, later! 8-)


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 jan, 2011 13:35 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Ikke schreef:
Het groen komt niet echt mooi uit nu, maar als ik uit werk ben zal ik een nieuw plaatje schieten.

Wel, bij deze:
Afbeelding
Omdat alles nu groen is kan ik een mooi kleurtje mengen voor de rode stippen, het enige waar ik decals voor wil gebruiken zijn de kill markings en de code op de staart.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 jan, 2011 19:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 30 aug, 2010 15:29 pm
Berichten: 369
Woonplaats: veenendaal
Ziet er leuk en goed uit jugs. Mooie passende avatar heb je.!

Gr. Thomas

_________________
The only easy day, was yesterday
Eurofighter typhoon 1/48 (revell)
Bae Hawk t.1 Red arrows (1/32 revell)
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=32588


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 22 jan, 2011 18:26 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Bedankt, maar omdat de 'Rijzende Zon' voor sommige mensen net zoiets is als het Hakenkruis, en ik geen aanstoot wou geven heb ik mijn Avatar verwijderd.
In ieder geval bedankt voor je complimenten! :brouw:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 jan, 2011 13:59 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Het gaat vlot met de Gekko, ik heb gisteren de stippen gespoten, daarna de P+ over het hele toestel geblazen, en de 3 overige decals geplakt, en een looppad gemaakt voor de bemanning.
Omdat P+ van zichzelf net te dik is om lekker door de airbrush te gaan heb ik het verdund met m'n water/spiritus mengsel, wat tot mijn verbazing prima ging, omdat ik dacht dat spiritus wel zou reageren met P+...maar niet dus! :brouw:
Dus dat mengsel had ik in de airbrush gedaan en toen ik ging sproeien kwam daar een hele fijne nevel uit, dus geen grote druppels, en dat ging me toch een partij soepel! :brouw:
En daarna waren de 3 stickerts aan de beurt, welke er met minimale silvering op zijn gegaan, dus ook dat ging goed! :mrgreen:

En nu staat de Gekko er zo bij:
Afbeelding
Afbeelding
Deze Hinomaru lijkt wat grof rond de randen, dat was ook zo, maar dat is intussen opgelost.
Afbeelding

Het volgede punt op de agenda is de canope die er wél op komt, deze is gisteravond afgeplakt, en liggen er nu zo bij:
Afbeelding
Afbeelding
En mán wat plakt dat lekker af in vergelijking met die 1/144 resin canope's! :mrgreen:
Het eerste wat ik ga doen is met een wattenstaafje de Aotake, gevolgd door 'Flat Aluminum', aanbrengen, wat op de zelfde manier is als ik hier heb gedaan:
Afbeelding
Afbeelding
En daarna komt het J.N. Green er over.

Dat was het voor nu, maar meer volgt spoedig! :brouw:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jan, 2011 1:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 aug, 2010 21:54 pm
Berichten: 117
Woonplaats: Belgie, Gent
Juggernaut schreef:
Bedankt, maar omdat de 'Rijzende Zon' voor sommige mensen net zoiets is als het Hakenkruis, en ik geen aanstoot wou geven heb ik mijn Avatar verwijderd.


Meen je dat nou? ik vindt dat dat wel 2 heel aparte Categorieën zijn maar kom,
De rijzende zon wordt nog tot de dag vandaag nog gebruikt in de japanse marine :roll:

Maar over je Gekko,
Hij ziet er echt supergoed uit! Echt een japanees waardig :brouw:
Alleen, je ruitjes zijn zo SUPER afgeplakt! Hoe doe je dat in godsnaam zo goed?
Ik plak meestal gewoon elk ruitje af met plakband, en snij dan mooi de vorm met een breekmes, maar het ziet er een beetje naar uit dat jij dat helemaal zo niet doet, enige hints? :lol:

Grtz D.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jan, 2011 18:40 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Jouw manier en de mijne zijn precies hetzelfde, alleen gebruik ik geen breekmesjes maar een scalpeltje.
Als ik ramen af ga plakken pak ik altijd een nieuw ( :!: ) mesje, en hou ik het glaswerk tegen het licht van een lamp om de lijnen goed te kunnen zien.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jan, 2011 18:56 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Gisteren ben ik bezig geweest met het chippen van de Gekko, maa nu wil ik graag jullie mening:
Afbeelding
Ziet dit er een beetje realistisch uit?
Ik twijfel een beetje... :|
Alvast bedankt!


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement