Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 13:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 03 jan, 2011 1:38 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 jan, 2007 17:49 pm
Berichten: 152
Woonplaats: Hoogeveen
Ziet er zeker leuk uit zo!
Die truc met het potlood kende ik nog niet.
Dat moet ik ook maar eens gaan doen, aangezien drybrushen bij mij ook vaak net iets te veel van het goede is :roll:

De groeten :brouw:

_________________
Let all the fear inside you drown
Tear out the blade and lay it down
Save sorrow for the souls in doubt
Bleed every care out

Come to the Dark Side... We have cookies


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 jan, 2011 17:40 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Intussen is de Gekko zodanig ver gevorderd dat de romp bijna dicht kan, maar voordat we dat gaan doen laten we natuurlijk eerst wat foto's zien van de diverse panelen. Deze panelen hebben in principe allemaal dezelfde behandelingen gekregen:
Als eerst kregen de panelen hun basiskleur(en), toen dat droog was ben ik de diverse knopjes, schakelaars en hendels van een kleurtje voorzien. De volgende stap is een wash over de knopjes ed. om er wat meer diepte te creëren en als laatste breng ik met een cocktailprikker subtiele chipjes aan om het dagelijkse 'wear 'n tear' te simuleren.
En dan nu de plaatjes bij de praatjes:
Basiskleuren:
Afbeelding

Details inkleuren:
Afbeelding

De wash:
Afbeelding

En een paar plaatjes van een voltooid paneel:
Afbeelding
Afbeelding

En dan nu met de cockpit erbij:
Afbeelding
Afbeelding
In de neus zien jullie aan elke kant 3 flessen, dit zijn de zuurstofflessen.
Deze flessen zijn met XF-16 'Flat Aluminimum' gespoten, waarna de 'riempjes' met X-18 'Semi Gloss Black' zijn gekwast.
De 'halzen' zijn geverfd met X-31 'Titanium Gold' om de boel wat te breken, en ik vind het er wel leuk uitzien, zo.

En als laatste een dryfit van de romp met alle componenten van het interieur (cockpitvloer, Type 1 radiocompass, Type 96 transmitter/receiver en het frame met de 3 type 99 20mm kanonnen).
Afbeelding
Afbeelding

Dit is het voor nu, het volgende punt op de agenda is de vleugels en de romp naadloos in elkaar gooien.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 jan, 2011 17:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 jun, 2009 22:43 pm
Berichten: 682
Woonplaats: Hier (tenminste, vaak wel)
Lookin' Good! ik heb geen verstand van deze dingen :oops: maar ik had belooft dat ik ging posten dus bij deze :D nee, het ziet er echt goed uit hoor, je bent lekker bezig :D

_________________
Project: 1969 Oldsmobile W-30 4-4-2

Stichting Pa


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 jan, 2011 12:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1609
Woonplaats: Puttershoek
Zozo dat ziet er goed uit! Aparte kleur ook in de cokpit! Ik heb altijd het idee dat die Japanse kit merken altijd net wat meer werk maken van Japanse vliegtuigen dan van andere landen. Maargoed ga zo door zou ik zeggen!

erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 jan, 2011 13:19 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Bedankt voor de complimenten jongens! :brouw:

Knetterik schreef:
Ik heb altijd het idee dat die Japanse kit merken altijd net wat meer werk maken van Japanse vliegtuigen dan van andere landen. Maargoed ga zo door zou ik zeggen!

Dat vermoeden heb ik ook, deze kit kostte me 45,- terwijl de Mosquito van Tamiya in de zelfde schaal me 'slechts' 25,- Euro kostte... :roll:
Ik heb het eerder gezegd: rare jongens die Japanners... :roll:

En nu een kleine mondelinge update:
Gisteravond wilde ik de cowlings voor de motoren zwart spuiten, en ik dacht "als ik nou eerst de cowlflaps op de cowlings vastlijm, kan ik de hele handel in één keer zwart spuiten."
Dus zo gezegd zo gedaan, en toen de verf droog was wilde ik de motoren in de cowlings stoppen om te kijken hoe dat smoelde.
Wat ik vergeten was echter was dat de cowlflaps de motoren op op hun plek hielden, dus de volgorde van montage is cowling-motor-cowlflaps en niet cowling-cowlflaps-motor wat ik dus had gedaan....
Dat wordt dus slopen... :roll:
Nu had ik begrepen dat als je een gelijmd onderdeel in de vriezer legt de lijmverbinding bros wordt en je die zo weer los kan maken, de cowlings liggen nu in de vriezer als ik weer thuis ben ga ik even kijken of het resultaat heeft geboekt.

Ik laat het weten! :brouw:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 jan, 2011 0:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 jul, 2009 11:49 am
Berichten: 1634
Woonplaats: Amersfoort
Normaal kijk ik hier nooit, maar omdat je het erover had in de chat was ik toch wel is benieuwd..
En ik moet zeggen, het ziet er SUPER uit! echt Fantastisch.. :brouw:
Ga vooral zo door en ik ga deze zeker vaker even bekijken!

Grtz,
AutoBrouwert :mrgreen:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 jan, 2011 17:33 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Allereerst wil ik iedereen die dit project volgt bedanken voor hun interesse! :brouw:

En nu heb ik weer een update voor jullie:
De cowlings zijn uit de vriezer en tot mijn verbazing kwamen de cowlflaps met minimale schade los:
Afbeelding
En nee, ik ben niet alvast de cowlings gaan chippen, de verf is hier en daar een beetje beschadigd, dat gaan we nog bijwerken met de verfsproeiert.
Al ziet het er wel realistisch uit... :cheesygrin:
Dus, toen de cowlflaps waren verwijderd konden de motoren erin, deze zijn aan de achterkant ook zwart gespoten, omdat je anders de kans loopt dat je tegen de grijze achterkant aan kijk, en dat was natuurlijk niet de bedoeling.
Afbeelding
Een paar druppels secondelijm was voldoende om ze vast te zetten.
En van voren ziet dat er zo uit:
Afbeelding
Ziet er toch aardig uit dacht ik zo! :ok:

Daarna was ik verder gegaan met de propellers, die volgens Tamiya deze kleur moesten krijgen:
Afbeelding
Afbeelding
Nu lijkt me dat veels te bruin, en dus heb ik er een paar druppels rood door gedaan, met dit als gevolg:
Afbeelding
Deze kleur lijkt mij een stuk realistischer.

Toen dat was gedaan ben ik nog eens gaan zoeken naar wat foto's van de Gekko.
Tijdens mijn zoektocht kwam ik deze site tegen waar ik de volgende foto's tegen kwam:
Afbeelding
Afbeelding
En zo zagen mijn wielbakken eruit:
Afbeelding
En de wieldeuren:
Afbeelding
Heel leuk en aardig en zo, maar erg ééntonig en saaaaaaaaaiiiii... :?
en dus pakken we de XF-16 'Flat Aluminum' erbij en gaan we stippen zetten:
Afbeelding
En de wielbakken een beetje opleuken:
Afbeelding
Dit heb ik ook op andere modellen van de Gekko gezien, dus ik heb het ook maar toegepast.
En intussen ligt de Gekko er zo bij:
Afbeelding
Dus, nu is het afplakken en dan kan ik het geel voor de vleugelneuzen spuiten.
Met wat geluk is deze deze maand af.

Ik ga gauw weer verder! :brouw:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 jan, 2011 19:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 apr, 2009 17:11 pm
Berichten: 1074
Woonplaats: Zelzate-België
Hey Danny,

Prachtig wat je hier laat zien man :shock:
Ik blijf met verbazing volgen.

Grtz.

Luc 8)

_________________
Op tafel: King Tiger 1/16
In de wachtrij: ?????


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 jan, 2011 1:24 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Dus, ik ging dit dus doen dus:
Ikke schreef:
Ik ga gauw weer verder! :brouw:


Dat heb ik dus ook gedaan, ik ben begonnen met afplakken, en de gele vleugelneuzen zijn ook gespoten.
Ik ben begonnen met het afplakken van het onderwaardse glaswerk, en om te voorkomen dat de binnenkant van de raamstijlen daarvan straks net zo groen zijn als de buitenkant heb ik eerst een laagje Aotake aangebracht gevolgd door een laagje 'Flat Aluminum', om te zorgen dat de raamstijlen er aan de binnenkant net zo uitzien als de rest van het interieur.
Afbeelding
Afbeelding
En wegens we hebben deze ook nog liggen:
Afbeelding
Hebben we maar gelijk een batch aangemaakt:
Afbeelding

Oh, en trouwens, kennen jullie dat?
Je weet dat je het één en ander onder de vleugels wilt hangen, en dus ook gaatjes moet boren in de vleugels.
Ik realiseerde me dat nadat ik de vleugels al lang en breed op elkaar had gelijmd....handig... :?
Nu heeft Tamiya mooi aangegeven waar de tanks moesten komen, dus heb ik behoorlijk accuraat gaatjes kunnen boren:
Afbeelding
En dit zijn de tanks die er komen te hangen:
Afbeelding
Er was ook een optie om bommen onder de vleugels te hangen, maar aangezien het een nachtjager moet worden leken brandstoftanks me logischer...
De kleur van de tanks is XF-12 'J.N. Grey', nu kon ik zo 1,2,3 geen exacte kleur vinden, maar omdat ik hier en daar tanks met (ongeveer) deze kleur onder diverse Japanse kisten heb zien hangen heb ik dit maar aangehouden in plaats van XF-10 'Flat Brown' wat Tamiya aangaf.

En toen waren we verder gegaan met het bedekken van de delen waar geen verf moest komen:
Afbeelding
En nu ruik ik jullie al denken "heeft 'ie nou de canope er al op gezet, zonder af te plakken?" :shock:
Ja, dat heb ik inderdaad! :P
Maar daar heb ik een goede reden voor, de canope die er definitief op komt is open, en nu kan ik de dichte mooi gebruiken om de boel te bedekken. 8)
Dus, vandaar...
En de kanonnen konden niet achter blijven, dus daat ook maar even een tentje overheen gevouwen:
Afbeelding

En toen zaten we natuurlijk hiermee:
Afbeelding
Die moesten ook dicht, en om dat te doen heb ik iets gebruikt wat al heel lang in de la ligt:
Afbeelding

Zo, dat was het afplakken/bedekken, het volgende was dus het spuiten van de gele strepen op de vleugelneuzen:
Afbeelding
Daar heeft Tamiya heel attent decals voor meegeleverd, maar ik wilde deze dus spuiten...
Dus maar een sapje gemixt van wat XF-3 'Flat Yellow' met wat drupjes XF-7 'Flat red', en zo ziet dat er op de Gekko uit:
Afbeelding
Nu zie ik alleen nog wel wat naadjes lopen over de vleugelneuzen, dat ga ik nog aanpakken en dan gaat er weer wat geel op. Als dat is gedaan kan volgens mij de basislaag van XF-11 'J.N. Green' erop.

Wel dat was het voor nu, ik ga slapen! :brouw:
Ik weet wat ik morgen kan gaan doen! 8)


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 jan, 2011 18:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Hi Danny,

Je bent goed bezig, mooi interieur en nette wielbakken. Helaas lijk je nu een beetje te veel haast te krijgen, want ik zie aan de buitenkant nog wel wat verbeterpunten. Zo geef je zelf al aan dat de vleugel voorrand nog wat aandacht nodig heeft, maar loop ook de romp nog even na. Op je foto zag ik nog wat lijmvlekken hier en daar, ik heb ze even aangetekend:

Afbeelding

Deze ga je na het spuiten zeker zien! Het zou na al je mooie werk aan het interieur zonde zijn deze kit aan de buitenkant niet de aandacht te geven die hij verdient.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement