Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 12:03 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 31 maart, 2010 12:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 feb, 2010 15:40 pm
Berichten: 1140
Aahhh. Je hebt het vrij "droog"aangebracht dus. Da's precies het tegenovergestelde van mijn eerste poging. Daar moest ik maar wat mee gaan rommelen. Bedankt. (wacht eens, ik zie opeens dat je meest voertuigen bouwt. Is dat dat poeder wat jullie veel gebruiken voor weatheringseffecten? Geeft ook op een prop vliegtuig en mooi natuurlijk effect dan.

Vraagje. Heb jij de verf voor de camou eigenlijk iets verdund. Het lijkt er op sommige plekken wat dik op te liggen.

_________________
Wouldn't it be great if there was a war....and nobody came......!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 maart, 2010 12:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 15 nov, 2008 21:36 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Meerssen
eelcog een airbrush schaf ik niet aan.
Ik bouw op 1/72 en met een airbrush verven vind ik toch de modellen wat te klein voor.
En ik brouw in de woonkamer aan de tafel dus mijn vriendin zal het niet op prijs stellen ivm. dampen en geluiden.
Ik denk dat ik het met een fijn kwastje of sponsje dmv dippen wel goed krijg we zullen zien wat het brengt toch.
cliffsucces, het is even oefenen maar uiteindelijk lukt het jou ook.
Die verf heb ik niet verdunt. Ik denk dat als ik de wash en het wheateren gedaan heb je hier niets meer van ziet.

_________________
Groetuh Lukepe
NEW-NEW-NEW
Mijn werk op website---> Scale 72 Updated 06-11-2015!!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 maart, 2010 12:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 feb, 2010 15:40 pm
Berichten: 1140
[quote="lukepe] Cliff succes, het is even oefenen maar uiteindelijk lukt het jou ook.
Die verf heb ik niet verdunt. Ik denk dat als ik de wash en het wheateren gedaan heb je hier niets meer van ziet.[/quote]

Vast. En anders oefen ik gewoon langer door.

Uiteraard heeft ieder zijn eigen manier van werken, die hij/zij het prettigst vind...maar je zou toch misschien eens aan verdunnen kunnen denken. Ik heb gemerkt dat die enamel nogal eens vrij stroperig in de potjes zit. En je krijgt dan niet echt een mooi glad resultaat. Na wat tips hier op de fora gekregen te hebben, ben ik het gaan verdunnen. (niet veel, genoeg om een lekker lopend verfje te krijgen...en ik moet zeggen. het effect vind ik veel mooier. (en het werkt lekkerder.
Hoef je het niet eens te camoufleren met weathering en wash :D

_________________
Wouldn't it be great if there was a war....and nobody came......!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 maart, 2010 12:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2055
Woonplaats: Gemert
Aparte camo voor een 109 (ben niet zo'n kenner op dat vlak), maar voor kwast/tamponeerwerk heel aardig aangebracht. Ik snap echter niet waarom je eerst een sludgewash hebt aangebracht op het kale model. Als vorm van pre-shading lijkt mij dit zinloos als je nog gaat kwasten, omdat na de kwastbeurt alle pre-shading is verdwenen.
Schaal 1/72 te klein voor een airbrush? :shock: Ik bouw zelf alleen maar 1/72 en gebruik gewoon de spuit hoor. Naald 0,2mm of nog liever 0,15mm gaat best. Als je dan nog watergedragen verf en een stille compressor gebruikt, dan heeft jouw vriendin ook geen last.
Zoals Eelcog al opmerkte zal een laag P+ of blanke vernis de overgangen nog verzachten. Bovendien kan je dan de decals mooier aanbrengen. Voordat je dit doet misschien eerst nog met een cocktailprikker met wat bruine verf het gaatje links bij de cockpit aantippen zodat dit dichtloopt.

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 maart, 2010 20:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 15 nov, 2008 21:36 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Meerssen
Cliff--->Klopt dat die enamelverf soms stroperig wordt ik doe er dan een beetje wasbezine bij ff shacken en dan kan het er weer tegen aan. Of is wasbenzine soms niet goed kan ik beter iets anders gebruiken.
Plasticprutser Peter--->De sludgewash op de spitfire is om te kijken hoe het eindresultaat zou worden maar inderdaad ik kan dat beter naar de verfbeurt doen dan komt het beter tot zijn recht.
Wat betreft die gaten bij de cockpit die zal ik zeker dicht maken.
Ik zag aan de voorkant ook nog een opening en ook moet ik nog een lijntje bijkleuren bovenop.
Airbrush verlopig nog niet.
Ik ga eens wat brouwen nu tot snel.

_________________
Groetuh Lukepe
NEW-NEW-NEW
Mijn werk op website---> Scale 72 Updated 06-11-2015!!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 apr, 2010 12:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 15 nov, 2008 21:36 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Meerssen
jaja de messerschmitt is klaar na een extra verf laagje een wash en de decals te hebben geplaatst ben ik tevreden op het behaalde resultaat.
Alleen 1 min puntje is dat ik de decals erg vind glimmen :(
Iemand een idee hoe ik daaar vanaf kan?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Groetuh Lukepe
NEW-NEW-NEW
Mijn werk op website---> Scale 72 Updated 06-11-2015!!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 apr, 2010 12:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 feb, 2010 15:40 pm
Berichten: 1140
Zo te zien is dat "silvering' Komt omdat er lucht zit onder je decals. da's een bij effect van matte verf.
Je voorkomt het door je vliegtuig eerst in een glanslak te zetten, dan de decals te plaatsen, en daarna weer mat aflakken.

Of de silvering nogweg te halen is laat ik graag aan mensen met meer ervaring

cliff

linkje met tips: viewtopic.php?f=77&t=9985

_________________
Wouldn't it be great if there was a war....and nobody came......!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 apr, 2010 17:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 15 nov, 2008 21:36 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Meerssen
thanx voor de info cliff.
Ondanks dat ik decal softner gebruik wist ik niet dat de decals zo op die matte verf zouden reageren.
Aangezien ik geen airbrush heb welke vernis kan ik dan gebruiken (Tamiya, Revell) ik doe dit namelijk nooit.
Ik hoop dat iemand anders nog een tip heeft voor dit ''silvering'' weg te krijgen.

_________________
Groetuh Lukepe
NEW-NEW-NEW
Mijn werk op website---> Scale 72 Updated 06-11-2015!!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 apr, 2010 17:41 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Een laagje Parket+ aanbrengen voor je decals gaat plakkeren verricht een hoop wonderen! :wink:
En het is gewoon bij de buurtsuper te halen!


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 apr, 2010 22:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 15 nov, 2008 21:36 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Meerssen
juggernaut oke maar waar moet ik dan kijken bij de poetsmiddelen of zo en dan gewoon bij de jumbo ik ken parket+ nm. niet.

Ik heb trouwens de messerschmitt opgehangen in mijn vitrinekast achtervolgend door de spitfire.
Ik zal hier snel een foto van plaatsen.

_________________
Groetuh Lukepe
NEW-NEW-NEW
Mijn werk op website---> Scale 72 Updated 06-11-2015!!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jantje1964 en 52 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement