Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 14:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 117 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 14 jul, 2010 22:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Heel mooi dat je verder kunt en aan de lozenges bent begonnen. Toch weer gelijk gehad. :D Ik neem aan dat je de struts nu onder de bovenvleugel lijmt en dan het geheel op de onderste plaatst (of weet je nog waar de pasgaten zitten?).


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 jul, 2010 13:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Inmiddels is de zin weer terug, en Lozenge plakken is iets wat je mooi in de tuin kunt doen!
Peter, de Lozenge is zo dun dat je de gaatjes makkelijk terug kunt vinden. Even doorprikken met een speld, druppie secondelijm erin en de steunen vallen zo op hun plek. Ik wacht nog even met de bovenvleugel omdat ik zeker wil weten dat alles wel goed past voor ik die ook helemaal beplakt heb, zie het niet zo zitten om in een volledige aftgewerkte bovenvleugel nog gaatjes te moeten boren/verplaatsen zoals me bij m'n E.V overkomen is. (iets met ezel... steen....)

Nog een vraag over ribtapes, ik zit die nu lekker in het zonnetje doormidden te snijden (die Techmod's lijken wel 1/48, veel te breed ondanks dat er echt 1/72 op het zakje staat). Ik weet dat ze aan de voorkant, achterkant en uiteraard boven-/onderkant ztten, maar zitten ze ook op de vleugeltips op de overgang tussen boven/onderdoek? Weet iemand dat?
Volgens de boeken gebruikte Albatros trouwens of Lozenge-strippen, of zalmroze, ik ga voor dat laatste, dan zie je er tenminste nog iets van terug. :)

Groeten en bedankt alvast! (ook voor de morele ondersteuning :mrgreen:) De volgende OAW versie gaat vast een stuk makkelijker straks, al hoop ik dat Eduard z'n 1/48 nog eens terugschaalt naar 1/72. ;)
Wel word ik steeds psychedelischer van die Techmod kleuren, misschien dat ik die met een donkere wash nog wat kan afzwakken...

Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 jul, 2010 13:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
jeroen_R90S schreef:
Nog een vraag over ribtapes, ik zit die nu lekker in het zonnetje doormidden te snijden (die Techmod's lijken wel 1/48, veel te breed ondanks dat er echt 1/72 op het zakje staat). Ik weet dat ze aan de voorkant, achterkant en uiteraard boven-/onderkant ztten, maar zitten ze ook op de vleugeltips op de overgang tussen boven/onderdoek? Weet iemand dat?


Misschien is dat hier te zien?

Groeten,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 jul, 2010 14:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Ribtapes gaan langs álle randen zowel boven- als onder vleugels en voor- en achterkant. Ook rondom de rolroeren. Dat vond ik in 1/48 al niet makkelijk, laat staan in 1/72.........

Succes! Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 jul, 2010 21:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Op de foto's waarnaar Paul linkte is, hoewel moeilijk te zien, wel duidelijk dat ze interdaad 'rondom' lopen. Aangezien de rolroeren niet los zijn hoop ik dat jullie het me vergeven als ik die even oversla! :mrgreen:

Wat denken jullie van onderstaande trouwens? Ik werd helemaal psychedelisch van de Techmod Lozenge-kleuren en heb vanmiddag eens wat zitten experimenteren op een oud kitje en wat restanten Lozenge.
Dit heb ik op dezelfde manier gemaakt als de vleugel van m'n E.V; vochtig maken met verdunner en dan met een penseeltje met wat verf daarin dry-brushen, maar dan zonder het dry gedeelte zeg maar.
Ik vind het zelf wel wat hebben, eigenlijk. Overspuiten met b.v. getinte vernis of Tamiya smoke vond ik zelf te egaal worden.

Dit is even gephotoshopped, of eigenlijk moet ik zeggen, GeGimpt, het freeware zusje van Photoshop. Ik heb het m'n testmodel op de vellen Lozenge gelegd en er toen een foto van gemaakt, en het bewerkte deel weer op het vel geplakt in Gimp zodat je het verschil kunt zien, zonder verdere voor- of nabewerking op de PC.
Afbeelding

Ik zit er aan te denken alle doek-oppervlakten zo te doen, dus ook de wittige staart, maar dan wel met een lichtere kleur omdat dit donkergrijs wel erg zwaar oogt dan!

Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 jul, 2010 21:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Ik vind de linker (bovenlozenge, als het goed is) mooi geslaagd. Zelf zou ik de rechter (onder) met een wat lichtere kleur doen, het word nu wel erg donker.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 jul, 2010 21:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Nou Jeroen, om eerlijk te zijn vind ik de smoezelige proefstukken er beter uit zien dan de frisse lozenges. Nu ben ik geen kenner van die motieven, maar ik vond ze al een beetje te fel. In het echt zullen die kisten ook niet regelmatig een sopje hebben gehad en door de vlieguren en weersomstandigheden aardig groezelig zijn geworden. Op die foto's die via Paul's linkje te zien zijn ziet het er ook niet zo fel uit (hoewel het verouderingsproces hierbij waarschijnlijk ook van invloed is). Ik zou dus, zoals je zelf al voorstelt, de hele rompbekleding op deze wijze verweren.

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 jul, 2010 20:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Thx heren; de oplettende kijkert zal misschien zijn opgevallen dat dit 5-kleuren Lozenge is en op mijn Fokker 4-kleurig aan 't plakken ben, al maakt dat voor het geheel niet uit... had per ongeluk het verkeerde zakje gepakt, gelukkig maar op dit testmodel en niet op de echte!

Voor de onderkant en/of het wit wil ik inderdaad wat lichter grijs o.i.d. gebruiken, misschien zelfs met een drupje of wat bruin erdoor. Hoewel de kist van Von Greim er op de ene foto die ik heb redelijk gebruikt uit ziet, was deze nog maar enkele weken oud op z'n hoogst dus een beetje subtiel mag wel denk ik?

Ik ga hier in elk geval nog even verder mee prutsen :)

Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 31 jul, 2010 17:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Maar voordat we verder kunnen gaan prutsen met Lozengeverwering moet dat spul er natuurlijk wel eerst op zitten! Afgelopen week af en toe eens een half uurtje voor gaan zitten, en zie hier...:

Afbeelding
Afbeelding

Nu wil ik dit eerst goed in de lak zetten, omdat deze decals ontzettend kwetsbaar zijn. En zoals je ziet moet ook het kruis nog een beetje bijgestipt worden (onderhand standaard met Roden decals...) Ik ben bang dat anders het geheel met het aanbrengen van de ribtapes beschadigd -er zit nu op de linkervleugel al een beschadiging waar ik nog één individuele Lozenge overheen moet aanbrengen. Voor de rest zit het er best strak op al zeg ik het zelf! :)

Een ander iets waar ik me nog aan zat te irriteren was de rode baan aan de linkerkant, op de foto die ik eerder postte van de Lozenge zie je dat daar de Lozenge te ver doorloopt. Da's nog een erfenis van het strippen waarbij deze decals bleven zitten. Nu heb ik n.a.v. een tip van Sidney de Koning ooit een al volledig afgewerkte flap van m'n A-4 Skyhawk gefixt door een stuk wit decalvel rood te spuiten en dat erop te plakken. Leek me voor dit ook geen slecht plan, en hoewel je iets dikteverschil ziet, valt het me nog allezins mee, beter als een scheef lopende rode baan waar je oog naar toe blijft trekken! (mijn oog dan)
Zie hier:
Afbeelding
Hier zie je ook de beschadigde Lozenge-plek trouwens.

Straks eerst alles eens goed lakken, en dan een werkje waar ik best wel tegenop zie, de rib-tapes!

Groeten Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 31 jul, 2010 17:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Veel plezier met de ribtapes :mrgreen: .

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 117 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement