Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 117 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 27 feb, 2011 17:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Nah, ik vind dit al erg genoeg, dan ga ik zeker niet met de hand schilderen! :mrgreen: ;)

Inmiddels nogmaals allerlei beschadigde Lozenge gerepareerd, nu zit er een redelijk dikke laag lak op, dus het is nu wel beet te pakken.
Afbeelding

Inmiddels heb ik dit naast m'n werkbank liggen:
Afbeelding
Wat inderdaad betekend dat ook de onderkant van de bovenvleugel van ribtapes voorzien is! :)

Afbeelding

Straks als alles goed droog is nog even goed in de lak, en dan kan de bovenkant. Ik heb inmiddels ook al gepoogd een kleurtje verf te mengen wat bij deze ribtapes in de buurt komt, dus ik kan de moeilijke hoeken dan met verf doen.

Groeten Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 jun, 2011 18:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Inmiddels weer iets verder, alle ribtapes en lak zitten erop. Ook een klusje gedaan waar ik wat huiverig voor was, het schilderen van de ribtapes langs de rolroeren en achterranden van de vleugels. Ik vond het op deze foto (vleugel is een dry-fit, maar de olieverf kan zo mooi zonder dat het ergens contact heeft drogen!) de randen nogwat dik, maar gelukkig duurt het erg lang voor olieverf droog is, dus nog even een vochtige penseel en een wattenstaafje erlangs en het ziet er nu wat beter uit. En er komt nog een wash in de rolroeren.

Zoals gezegd, de bovenvleugel is een dry-fit, en als de olieverf good droog is (kan wel een week duren!) kunnen de overige decals erop en begint het zowaar ergens op te lijken! :)

Afbeelding
Gr. Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 jun, 2011 19:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Het modelletje zo zien staan op het potje verf, tsjong wat klein. Knap werk hoor.

Heb vandaag Niels' Orion in real gezien bij een modelbouwbijeenkomst (IPMS en TWENOT) in Ureterp. Moest er even aan denken toen ik je onderschrift las.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 jun, 2011 19:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Ehm,.... is dat nou die lozenge die je van mij hebt gekocht? verder prima klusje, zit in een zelfde fase met mijn Hannover CLIV.

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 jun, 2011 13:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Thx René! En dan is deze, zeker vergeleken met een Fokker E.V/D.VIII of Dr.I zelfs nog aan de grote kant!

Nico, nee, dit zijn nog alle restantjes Techmod 4 kleuren lozenge waar ik precies nog net mee uit kwam....
Ik kon mezelf er niet toe zetten alles er weer af te strippen en opnieuw aan te brengen. De beschadigingen zijn gerepareerd, maar vooral bij de vleugeluiteinden zie je dat het (ondanks de verf) er wat onregelmatig eruit ziet. Dit komt door de brokkelende decals die ook totaal niet op Sol reageren waardoor ze hooguit gefrommeld om die rondingen heen vouwen. Met veel P+, prikken en snijden zitten ze er in elk geval überhaupt omheen gevouwen...
Behalve strippen is daar weinig meer aan te doen, gelukkig (???????) heb ik nog zo'n Fokker liggen waar ik die Almark decals van jou op wil proberen -al ga ik dan wel eerst even een proef-vleugeltje doen om te kijken hoe die dingen het doen. Qua kleur zien ze er een stuk donkerder (mooier vind ik zelf) uit, deze Techmod gaat zeker nog een donkere wash krijgen om het psychedelische effect wat te verminderen. Met deze kleuren was Von Greim vast zo verblind dat ie onmogelijk een tegenstander neer had kunnen schieten! :mrgreen:

Groeten Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 dec, 2013 22:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Inmiddels zijn we bijna 2,5 jaar verder en is deze in 2009 gestartte Fokker nog steeds niet afgerond. Omdat het nu weer december is wil ik dit kreng nu gewoon van de werkbank af hebben. Veel kleine foutjes en ellende, maar ik vind het prima en neem ze mee als leermomenten voor de volgende, want de uitdaging is nu natuurlijk wel om daar een beter resultaat mee te behalen! :)

Ondanks dat ik tegenwoordig meestal op Plakkers huis, vind ik het wel zo netjes om dit verslag nog netjes af te ronden alhier :)
Afbeelding
Spandraden heeft zo'n D.VII nauwelijks, maar wel externe controledraden om de roeren te bedienen. De enige spandraden zijn bij de vertikale staart en de wielen.

En een overzichtje:
Afbeelding
Ik wil dit ding voor het eind van dit jaar af hebben... nog wat kleine details (machinegeweren, wielen, etc) maken of verven, maar na al die draadjes trekken had ik niet zo'n vaste hand meer om dat nog te doen... ;)

Groeten Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 dec, 2013 22:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Zo, begonnen op 27 december 2009. Ga je hem afhebben op 27 december 2013? Dan heeft het exact 4 jaar geduurd. Kan me niet heugen dat hier veel voor geschuurd en/of ge-rescribded moest worden.

Maar goed, zo hebben we allemaal wel wat unfinished business op tafel liggen, ook ik met mijn S-11 ombouw naar S-12 (begonnen op 2 januari 2010). Blijkt dus dat je een snellere bouwer bent dan ik. Ik heb de romphelften nog niet eens gesloten.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 dec, 2013 2:11 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Toch hoop ik dat het niet je laatste verslag hier blijkt, ik kan zulke inspiratie goed gebruiken als ik over een tijd met m'n eigen WO1-toestelletje begin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 dec, 2013 21:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 aug, 2011 11:13 am
Berichten: 1828
Woonplaats: Delft
heeeeeee leuk ik ben deze een paar keer tegengekomen met zoeken naar roden kitjes, en toen zag ik al dat je gestopt was. maar het is zeker de moeite waard :brouw:

veel succes verder :brouw:


Gr,
Karel

_________________
Haastige spoed is zelden goed (dus ook voor je modellen)

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 dec, 2013 20:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Thx mannen! René, het is de bedoeling om dit ding nu gewoon af te krijgen om weer eens aan iets nieuws te beginnen. Het ding ligt er nu al zo lang en heeft de nodige foutjes her en der, maar ik wil hem toch afmaken om te kijken of ik er nog meer tegenkom als deze nog eens in de herkansing gaat. Ik vind het een mooie kist en wil hem met de ervaringen van deze graag nog eens maken. (zei hij optimistisch... :roll: )
Steven, welke kist wil jij gaan maken? Ben benieuwd! :)

Ik heb vandaag en gisteren nog veel kleine dingen gedaan, waarna de vleugel er eindelijk op kon, en vanmorgen alle andere stokken er nog tegenaan konden. Best nog wel een klusje al met al, want passen doet het maar matigjes. De voorste 3poot viel me nog alles mee, de achterste moest 1mm ingekort worden. Daarbij moet ik wel aanmerken dat ik, behalve de gaatjes voor de N-stijlen aan de vleugeluiteinden, alle gaten gedicht heb en dus de stokken gewoon waar ze passen heb laten uitkomen. Het kan dus zijn dat er hoeken/plekken niet helemaal kloppen...
Overigens heb ik het idee dat de vleugel best een 1 tot 1,5mm hoger mag liggen, want voor mijn gevoel ligt hij aan de lage kant. Voor de volgende :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Foto's zijn met flits genomen, dus b.v. de chipping op de neus is veel heftiger dan in het echt.

Nog te doen:
-controledraden rolroeren (romp-vleugel) vastmaken
-spandraden bij de wielen en controledraad bij linker rolroer afsnijden
-diverse secondelijm-vlekken bijwerken met verf/en of matte lak
-propellerlogo-decals erop en in de P+ schilderen en monteren
-wielen nog wat vies maken en mat spuiten (en monteren uiteraard...)
-instap-steun monteren en de half ronde handvatten aan het eind van de romp nog van een stukje draad buigen en monteren.

Groeten Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 117 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement