Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 10:31 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 117 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 jan, 2010 22:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2009 20:57 pm
Berichten: 935
Woonplaats: nijverdal
en weer een leuke update
ik ben overigens nog niet afgeschrikt
bljf dit volgen :o

_________________
Revell

bezig met
-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 30 jan, 2010 14:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Plasticprutser Peter schreef:
Je moet trouwens jouw vriendin jouw kitjes laten kopen. Op een of andere manier peurt zij er meer korting uit :D.


Neeeehhhh! Want dan komt ze met nog veel meer van dit soort kitjes thuis, ze vindt o.a. de Felixstowe F2A van Roden ook erg mooi, en de Gotha G.V met 100 miljoen miljard oppervlakten met Lozenges...! :mrgreen:

Dank voor de aanmoedigingen, we hebben nu een vriendin+hond op bezoek dus kan tijdens het oppassen op de hond mooi nog ff brouwen hoop ik :)

Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 03 feb, 2010 21:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Mini-updateje, na aardig wat schuur-/plamuurwerk en veel passen en meten, zitten neus, motor en staart helemaal in elkaar en zijn geplamuurd en afgewerkt.
Een dry-fit leert dat zelfs de uitlaat nog langs de stijlen gaat passen, dus ik heb de cockpit afgestopt en her en er nog wat plekjes met houtlijm gevuld dat nu nog staat te drogen.

Afbeelding

Als alles droog is kan alle plamuur-/schuurstof eraf gewassen worden en kan ie in de primer! :) Jammer dat het daarvoor eerst ff wat warmer moet worden, want ik ben echt heel erg benieuwd!

Overigens, als je deze naast de Revell versie zet, zitten er toch aardig wat verschillen in, vooral de romp. De Roden romp is iets langer, breder en hoger. Vergeleken met foto's (nooit representatief!) lijkt de Roden romp wat beter, maar dat mag ook wel met 30 jaar verschil...

Groeten Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 08 feb, 2010 19:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
ik dacht, laat ik es kijken hoe het bij Jeroen gaat.
De rodendraak verliest het van jeroen. Ondanks de effort begint het toch een echt d-zeventje te worden.

Voor het spuiten, goed ontvetten dit plastic. Het is echt vreemd spul wat roden op de markt zet.
Ik geloof dat ik voorlopig ook nog niet met lozenge bezig ga. kan mij de uitdaging niet aangaan..

Succes, en wellicht ben je met Eemnes al een stuk verder, maar neem m mee zou ik zeggen. In progress is altijd leuk

Arjen

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 feb, 2010 20:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
thx! Inmiddels goed ontvet in de veel te koude schuur gepoogd te primeren, wat geen onverdeeld succes geworden is. Heeft 3 dagen geduurd voor de primer droog was en ikzelf weer doorgewarmd. Conclusie: 't is momenteel gewoon ff te koud voor de enamels in de schuur...

"t is allemaal net genoeg om de oneffenheden te spotten, dus ik kan weer ff schuren. Ik neem 'm wel even mee naar Eemnes!

Groeten Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 feb, 2010 21:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
jeroen_R90S schreef:
Heeft 3 dagen geduurd voor de primer droog was en ikzelf weer doorgewarmd. Conclusie: 't is momenteel gewoon ff te koud voor de enamels in de schuur...

Laat dat nou net de reden zijn dat ik een oude afzuigkap op de kop heb getikt en met een paar paar platen hout, die ik nog had liggen, een cabine inelkaar heb geflanst. Het leek wel alsof ik slushpuppie aan het maken was. Spuitcabine staat in de logeerkamer op de workmate en da's lekker spuiten op kamertemperatuur :D
Ik hoop dat je toch snel weer wat kan laten zien (hiero).

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 feb, 2010 21:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Heren, Heren,

Gewoon over stappen op aqua's :D niets aan het handje, lekker in de keuken onder de afzuigkap spuiten, met een oud laken als spuitcabine :) werkt ideaal, moet je vrouw/vriendin niet moeilijk gaan doen overigens

Ik ben benieuwd, ga hem de 27ste wel even bewonderen :wink:

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 feb, 2010 0:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Ik wilde deze inderdaad met Aqua's spuiten, maar na de ervaringen met de DH89 ben ik een beetje teruggekomen van Aqua op kaal plastic. Wil daar toch eerst een goed hechtende enamel primerlaag op hebben, helemaal op dat gekke Roden plastic!

Een spuitcabine wil ik inderdaad ook nog wel eens in elkaar frotten, maar dan blijft het evengoed in de schuur of buiten!
Ik brouw gewoon meer in de winter, zodat het voorjaar spuitklaar is! :mrgreen:

Groeten Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 maart, 2010 18:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Sja, die Acrylverf... leg ik met Humbrol een prachtige verflaag op de Ju188, wilde het met deze Fokker niet echt zo lukken. Ik laat het eerst ff allemaal drogen, kan ik er misschien later nog iets aan doen of niet?

Maar goed, plaatjes zeggen meer. Ik had op Internet een idee gezien om leuke schaduwwerking te krijgen op de ribben van de romp dat me wel grappig leek om te proberen. Dus, zo gezegd zo gedaan:

Eerst maar eens een mooie egale laag primer (Humbrol 1) gespoten en nog een klein beetjes op de neus bijgewerkt:
Afbeelding

Vervolgens een uurtje of 2 bezig geweest alle ribben af geplakt. (het stuk onder de cockpit heb ik niet gedaan, omdat daar nog Lozenge decals komen en dat dus geen zin heeft -net als de vleugels)
Afbeelding

Beetje losjes wat wit gemengd met zwart (Aqua) gespoten:
Afbeelding

Pulk, pulk...
Afbeelding

Vervolgens wit met wat aluminiumkleur gemengd (dat moest de Jastakleur zijn van het betreffende Jasta) en de achterromp gespoten. Hier ging het niet zo lekker, de verf ging druppelen (te dun), vervolgens wat verf erbij en toen spatte het weer, kortom, echt lekker ging het allemaal niet met die Aqua. Het zal wel aan mij liggen, want ik heb de modellen van Nielsdol live gezien en daar ligt een blafstrakke laklaag met Aqua op... Je ziet er ook niet zo veel meer van, trouwens, al komt dat ook door de foto. Ik kan het gewoon niet goed fotograferen, maar als je goed kijkt zie je het op het hoogteroer nog net zitten.
Denk dat dit nog wel wat aandacht belieft, want ik ben er niet echt tevreden over. De laklaag voelt ook erg korrelig aan. Ik laat alles eerst maar eens drogen en kijk dan morgen nog wel even wat ik er van vind! ;)
Afbeelding

Als ik het OK vind, is de volgende stap de rode banen en de grijs/groene neus.

Groeten, Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 maart, 2010 23:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
acryl spuiten is een kunst op zich. Ben zelf ook niet zo'n fan van Tamiyakleurtjes (stinkt)

Maar ik snap het idee achter jou afplakken niet helemaal. Was dat nodig?? Had dat niet gewoon met de kleur er op gekund en dan de 'strepen' op een post-shading achtige manier bij gewerkt kunnen worden??
Dat je het onder de pit niet doet begrijp ik..

Toch is het wel een erg gaaf kistje.


(momenteel bij mediamarkt in de schappen, een dvd-dubbelbox; Fly-boys en Baron von richthofen) Heb er 5 minuten mee in mn handen gestaan en vervolgens toch 15 uur "Warmachines of WWII" gekocht.

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 117 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement