Zo, waar waren we ook al weer gebleven... :-S
Allereerst heb ik me maar geconcentreerd op het interieur, omdat eerst de romp dicht moet, voordat ik de ondervleugels goed kan pasmaken.
Ik heb de dunner geschuurde voorkant opnieuw geverfd en ook verder gegaan met het schilderen van het interieur. Moet nu enkel nog instrumenten netjes schilderen.
Als eerste maar nog wat Lozenge op de vloer geplakt, want het blijkt dat je links/rechts daar nog iets van ziet naast de houten vloer. (waarvan ik vermoed dat die ook te smal is, trouwens)
De lozenge/stijlen heb ik van een verdunde laag Humbrol linnenkleur voorzien, omdat de kleuren wel erg fel waren. Bij de echte Fokker zit de bedrukking aan de buitenkant, en is het dus vanuit de binnenkant gezien, net alsof je je t-shirt verkeerd om aan hebt getrokken. Daarna het geheel van een glanslaag voorzien en een wash van zwarte en bruine plakkaatverf aangebracht. Ook heb ik de gordels geplaatst, deze zitten met ogen aan de achterwand vast en dit heb ik gemaakt door 4 gaatjes te boren (had ik beter voor het plaatsen van dat schot kunnen doen...) en met dun koperdraad door de gaatjes en de oogjes van de gordels te rijgen en het uieinde in elkaar te wikkelen en vast te lijmen met secondelijm. De heupgordels moeten nog aan de stoel gemaakt worden.
Toen dat gedaan was en de overtollige wash verwijderd was, heb ik eerst de onderkant van de romp uitgelijnd en gelijmd. De passing is, zeker in verhouding tot de rest, nog niet eens zo verkeerd, zij het met wat lichte dwang...
Vervolgens heb ik de bovenkant gelijmd en die moest wat in elkaar geduwd worden omdat er wat hoogteverschil zat; dat goed laten drogen en toen kon ik verder met de vleugels. Overigens zijn op bovenste foto de neus en het stuk tussen cockpit en motor nog dry-fit omdat het interieur er nog in moet.
Allereerst de staart gedaan. Omdat ik de hoogteroeren los gemaakt had maar dus geen scharnieren meer, heb ik met een fijne ijzerzaag keepjes gemaakt en daar stukjes 0,5mm plastic in gelijmd. Straks als dat droog is ook in het roer, en dan kan ik het er wat makkelijker op zetten. Uiteraard past ook de staart niet, de opening waar deze in de romp valt is te smal dus die ook uitgevijld. Dit moet ik ook nog doen voor het roer. (de rolroeren laat ik neutraal staan) Het extra stukkie wit aan de bovenkant kwam omdat ik te dicht bij de kant zat en het hoekje afbrak...
Daarna de ondervleugels... pfff, veel vijlen, en te smalle stukken vullen met stripjes. Frappant is trouwens dat het stuk dat de vleugel te smal is, exact dezelfde maat is als hetgeen ik moest toevoegen aan de 'vleugel' tussen de wielen. (iemand enig idee hoe dat ding in het Nederlands heet??)
Nu past het er allemaal vrij aardig tussen, met uitzondering van het gat dat overblijft aan de onderkant, waar dus nog een plaatje van 2mm tussen moet.
Op de voorgrond ligt ook nog de geplamuurde en geschuurde wielenvleugel.
Het begint in elk geval op een Fokker te lijken, nu!
Groeten Jeroen
Ps had ik al verteld dat de bovenvleugel als een wokkel uit de gietboompjes kwam en ik die ook nog recht moest buigen?