Thx mannen! René, het is de bedoeling om dit ding nu gewoon af te krijgen om weer eens aan iets nieuws te beginnen. Het ding ligt er nu al zo lang en heeft de nodige foutjes her en der, maar ik wil hem toch afmaken om te kijken of ik er nog meer tegenkom als deze nog eens in de herkansing gaat. Ik vind het een mooie kist en wil hem met de ervaringen van deze graag nog eens maken. (zei hij optimistisch...
)
Steven, welke kist wil jij gaan maken? Ben benieuwd!
Ik heb vandaag en gisteren nog veel kleine dingen gedaan, waarna de vleugel er eindelijk op kon, en vanmorgen alle andere stokken er nog tegenaan konden. Best nog wel een klusje al met al, want passen doet het maar matigjes. De voorste 3poot viel me nog alles mee, de achterste moest 1mm ingekort worden. Daarbij moet ik wel aanmerken dat ik, behalve de gaatjes voor de N-stijlen aan de vleugeluiteinden, alle gaten gedicht heb en dus de stokken gewoon waar ze passen heb laten uitkomen. Het kan dus zijn dat er hoeken/plekken niet helemaal kloppen...
Overigens heb ik het idee dat de vleugel best een 1 tot 1,5mm hoger mag liggen, want voor mijn gevoel ligt hij aan de lage kant. Voor de volgende
Foto's zijn met flits genomen, dus b.v. de chipping op de neus is veel heftiger dan in het echt.
Nog te doen:
-controledraden rolroeren (romp-vleugel) vastmaken
-spandraden bij de wielen en controledraad bij linker rolroer afsnijden
-diverse secondelijm-vlekken bijwerken met verf/en of matte lak
-propellerlogo-decals erop en in de P+ schilderen en monteren
-wielen nog wat vies maken en mat spuiten (en monteren uiteraard...)
-instap-steun monteren en de half ronde handvatten aan het eind van de romp nog van een stukje draad buigen en monteren.
Groeten Jeroen