Zoals beloofd in het
topic uit het groepsproject "Speedbuilt US planes but not US service 1 mei - 1 juli" ga ik verder met de andere twee Curtiss P-40N Kittyhawks,
eentje van Hasegawa en een van Academy.
Mijn keuze is gevallen op de volgende ML-KNIL schema's:
De Hasegawa P-40 wordt de Olive Drab "Snafu" met vlaggen met witte randen en de Academy wordt een na-oorlogse bare-metalkist, de J-329 met rozetten.
De vorderingen tot nu toe:
Eerst maar de toekomstige "Snafu" voorzien van een centreline bomrek, gescratcht uit strip, sprue en jawel boterhamzakjesbundelstripijzerdraad:
Daarna ben ik verdergegaan met de J-329. Deze was uitgerust met drie bomrekken, werk aan de winkel dus:
Na de bomrekken is het landingsgestel voorzien van koperdraad remleidingen en eigen productie resinwielen:
Op de foto die ik van dit toestel heb, zijn echter dichte velgen te zien i.p.v. spaakvelgen.
Omdat deze wielen nu al muurvast op het model zaten heb ik het maar zo gelaten.
Op de romp nog wat detail aangebracht (o.a. nieuwe antennemast) en de uitlaat voorzien van openingen.
Vervolgens het cockpitje afgemaakt en de drie cockpitkapdelen met KristalKleer bevestigd en behandeld met P+:
Om hechtingsproblemen op het aluminium te voorkomen breng ik van te voren de kleuren aan zoals het blauw op de inlaat en het anti-glare Olive Drab op de neus.
Dit is ook eenvoudiger af te plakken omdat mijn verfspuit vrij grof werkt en ik anders zowat het hele model moet in gaan pakken.
Volgende stappen zijn het spuiten van de "Snafu" en het afplakken van de canopy en het aanbrengen van een primerlaagje op de Academykit.
Daar verwacht ik nog wel wat ongerechtigheden mee te vinden voordat ik 'm aluminium ga spuiten.
Groeten,
Paul