Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 22:46 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 okt, 2009 17:43 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Een uurtje na mijn vorige update (onderaan pagina 2) wéér een update want ik heb alles eraf gehaald. Op een enkel foutje daar is het erg goed gelukt!!
Afbeelding

Op de romp kan ik zo verder aan de slag met de camouflage en de mottling.
Afbeelding

Dat komt helemaal goed!
Afbeelding

:D Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 okt, 2009 21:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 14 feb, 2008 18:20 pm
Berichten: 591
Woonplaats: Milsbeek
Hoi Eelco,

Heb toch een vraag cq opmerking. Het rood heb je er wel heel enthousiast tegenaangemikt, het lijkt erg dik op sommige plekken, als je meerdere dunne lagen doet zal de verf ook niet gaan kruipen onder de tape door.

Nu zouden de vliegtuigen aan het eind van de oorlog waarschijnlijk een schema hebben gehad van RLM 74 75 76 schema, zoiets als dit

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het groen bij jou is wel van heel erg lang leve de lente!!

Alos het mottlen gaat doen hou er rekening mee dat de lijnen van het camopatroon, en dus ook de kleuren, doorgezet worden.

Rick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 okt, 2009 22:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Ik ben het helemaal met Rick eens! Maar ondanks dat zit hij wel netjes in de verf danwel niet de goeie kleuren maar toch.

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 okt, 2009 22:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 30 jun, 2008 13:06 pm
Berichten: 622
voor red 1 is het 82 bright green, 83 dark grean en 81 bruin violet motteling . De zijkanten zijn 76 licht blauw

red 4 heeft een ander camo opzet.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 okt, 2009 22:54 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Het klopt inderdaad wat Snautzer zegt. Dit zijn wel de kleuren die aangegeven zijn volgens Tamiya. Kijk maar op pagina 1, het tweede plaatje. Lichtblauw, donkergroen en lichtgroen met de mottling die beide kleuren groenig moeten zijn. Volgens mij vielen de Duitsers ook terug op deze kleuren eind WOII. Zoals je ook ziet op dat plaatje zijn de andere vliegtuigen wel anders van kleur.

Daarmaast is het model nog niet klaar, er komen nog filters en washes overheen om de kleuren meer naar elkaar toe te trekken. Dat lentegroen wordt minder, dit is de basis. Het rood is een lastig kleurtje om te spuiten, eerst lijkt het roze (door de witte ondergrond) en dan spuit je wat meer. Wellicht dat het daardoor wat teveel is geworden. Eigenlijk valt het best mee.

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Fw-190D-9
BerichtGeplaatst: ma 26 okt, 2009 23:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 mei, 2009 13:41 pm
Berichten: 1200
Woonplaats: Almelo
hoi Eelcog .

Mooie kist ,en de kleuren gaat wel goed komen ,had het laatst zelf ook met 1 van mijn modellen en toch was het eind resultaat goed .

succes verder

gerald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 okt, 2009 0:11 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 30 jun, 2008 13:06 pm
Berichten: 622
onderkant met de strepen ziet er goed uit. Het felle groen zal denk ik , en zoals je al zei,met de washes een paar tinten in intensiteit naar beneden gaan.

Overigens de verschillen in camo kunnen komen omdat de sommige van deze d9 rebuilds waren van bestaande a8 frames

er zijn geen kleuren foto van deze kisten. en ja... luftwaffe schema's en discussie... dat gaat hand in hand

Ben benieuwd hoe je verder gaat.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 okt, 2009 0:27 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Eelcog schreef:

Het rood is een lastig kleurtje om te spuiten, eerst lijkt het roze (door de witte ondergrond) en dan spuit je wat meer. Wellicht dat het daardoor wat teveel is geworden. Eigenlijk valt het best mee.

Eelco


Ik heb daar wel een truckje voor probeer dat maar eens bij een oud stuk Wit styreen.
Plak je een aantal strepen af en dan pak je Geel dat spuit je er heel dun op zodat het bijna dekkend is.
Vervolgens spuit je laagje voor laagje het rood, je zult zien dat het een mooie diepe kleur rood word! (PS je hoeft ook niet te wachten tot het Geel droog is) Belangrijk is wel dat je de verf goed verdunt net als Melk.
En hele dunne lagen spuiten!!!!

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 28 okt, 2009 18:50 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
De mottling zit erop en ik heb de camo voorop een zachtere rand gegeven. Het vallejo werkt echt fijn, je kan snel even correcties maken.

Afbeelding

Ik zie nu dat ik aan de achterkant de rand nog wat moet verzachten.
Afbeelding

Hier zit ook nog een klein randje wat ik even moet bijwerken maar je kan wel goed zien dat rand minder scherp is gemaakt.
Afbeelding

Er komen ook nog decals overheen dus op sommige plekken is het niet erg dat het niet zo goed zit. Ik had even wat problemen met de donkere verf, die spatte heel erg. Dus verdunde ik de verf wat meer zodat ik makkelijker kon sproeien.
Afbeelding

De Dora staat nu te drogen van de P+ zodat ik een goede laag heb voor de decals. Dan komt er nog een laagje P+ wat even moet drogen voordat ik aan de slag ga met filters en washes.

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 28 okt, 2009 19:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2009 15:03 pm
Berichten: 555
Woonplaats: Keulen
Het groen knalt wel maar misschien zijn het ook de foto's. Plus filters en washes zullen het gehele ook wel naar elkaar toe trekken. Wel een aparte kist zo met die rode onderkant :D Mooi gedaan ben benieuwd naar de rest!

Misschien kan dit nog eens van pas komen. Kwam het tegen op de Vallejo site en het bevat voor tabellen voor allerlei landen, vliegtuigen (wo2 en modern) en voertuigen.
http://www.vallejo.nl/downloads/vallejomodelair.pdf

_________________
Bezig met 1:48 Hasegawa | P-51D/K Mustang 'Pacific Aces'


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], dick koppenol, Trajanus en 36 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement