Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 06 jun, 2021 20:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Geen haast hebben zegt ie. :lol: :lol: :lol: Zou ik met een kit waaraan ik zowat twaalf jaar geleden ben begonnen haast hebben? Bovendien, Sjaak weet wat er hier allemaal op de plank ligt dus dat was geen enkel probleem geweest.

Dank voor het aanbod heren, maar ik red het wel denk ik. De neuswielpoot van de Airfix kit is gered van de ondergang en ligt nagenoeg zonder schade veilig in een hoekje bij te komen. :mrgreen: Van de hoofdwielen heb ik er nu twee minder, maar ik zit nog niet zonder. Dus met de juiste componenten bij elkaar gemixt kan ik een nieuwe set gieten en dat dan maar twee keer doen. Het instrumentenpaneel van de ESCi kit is verloren en dat is jammer maar nu de frustratie een beetje gezakt is realiseer ik mij dat je daar toch verdomd weinig van terug ziet als je de romp eenmaal hebt gesloten en het glaswerk erin hebt gezet. Daar maak ik zelf te mijner tijd :wink: wel een nieuw exemplaar voor..

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jun, 2021 12:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Chapeau voor je doorzettingsvermogen.
Persoonlijk vind ik de F-27 één van de mooiste Fokkers ooit gebouwd.
Het gaat vast goed komen met die verloren onderdeeltjes.

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 jun, 2021 22:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
En voordat we kunnen constateren dat we opnieuw tien jaar verder zijn zonder dat er iets is gepresteerd maar rap wat plakkerts op de romp en vleugels gezet. Het inmiddels ter ziele gegane Flevodecals had destijds een decalset met toestellen van het 334 squadron (met ik meen te herinneren de Beaver, Dakota en Troopship) ontworpen en in de markt gezet. Daarin opgenomen diverse Troopship mogelijkheden gebaseerd op zowel Airfix als ESCi. Zoals met zoveel modelbouwspul had ik die niet direct gekocht onder het mom van 'da komt nog wel 'ne keer' met als gevolg dat ik riant achter het net viste. Bummer!!! Toevallig had ik een aantal jaar geleden op de ESM - bij Coen nota bene - een afgeprijsde Airfix Fokker Friendhip kit gekocht met een grote sticker op de doos die vermeldde 'EXCLUSIEVE NL SPECIAL! 3 Koninklijke Luchtmacht varianten mogelijk! Kennelijk waren de uitroeptekens ook in de aanbieding. :wink:

Afijn, in die doos zit dus een velleke plakkerts voor mijn Troopship, want de meeste decals zijn nu niet direct ontworpen voor de ESCi dan Airfix kit. Die Nederlandse rozet past toch wel nietwaar? En inderdaad, die paste prima. Net zoals de andere plakkers. Ik ben wel de mist in gegaan met de walkways. De begrenzing had waarschijnlijk door moeten lopen tot de vleugeluiteinden (en zo had ik ze ook in eerste instantie aangebracht). Door een wat vaag instructievel de boel nog snel losgeweekt en naar binnen verplaatst......en toen hield ik twee streepjes over (die dus over de rug van het toestel aangebracht hadden moeten worden). Als jullie het niet verder vertellen doe ik het ook niet. :roll:

De '3 Koninklijke Luchtmacht varianten' waren de C-1, C-2 en C-3 in verschillende jasjes gestoken en om een of andere reden wilde ik die niet maken: die hadden geen grote vrachtdeur en geen 'para deuren'. Derhalve de 'C-5' decals van de ESCi sheet genomen en omdat ik toch al met dat velletje bezig was ook de opschriften van de para deuren hiervan gebruikt. Nadeeltje is dat registratie op de neuswieldeuren niet meer in het budget van ESCi zat dus die moet ik zelf maken of 'bij elkaar sprokkelen'.

Omdat ik het niet helemaal vertrouwde, gelet op de leeftijd van dit spul, alvast maar een laagje Microscale liquid decal film erop gesmeerd. Dat had ik - denk ik - beter niet kunnen doen, of ik had meer geduld moeten betrachten om de prut goed uit te laten harden: bij het aanbrengen de decals en vervolgens wegdrukken van alle vocht en lucht onder de decals begon die Microscale wat te vervellen. Ben er verder maar van af gebleven, maar uiteindelijk zijn er wel wat kleine luchtbellen achtergebleven, kleine smerige etterbakken! :roll:

Nu heb ik geen goede referentiefoto's van de Troopship en die 1:1 uitvoering naast de glasbak op Soesterberg is overgespoten dus die vertrouw ik niet helemaal. Toch heb ik zo her en der wat 'onderhoudssymbolen' gezien en zo her en der aangebracht; vooral onder de vleugels (wat bij elkaar gesprokkeld uit de spare box en wat ik ooit zelf heb gemaakt en over gehouden).

Dit alles heeft aan de bovenkant grotendeels een 'coat' Alclad II 312 Klear Cote Satin gekregen ter bescherming. Tijdens de spuiterij zag ik opeens op een motorgondel een decal die niet netjes strak zat (ook oude troep) en die moest nog wat set en sol over de kop krijgen. Daarnaast zag ik nog een beschadiging op een 'de-icing boot' die ik nog moet herstellen. Mwah. Die satijn laag is nog niet zo verkeerd. Ik wil hierna met nog wat kleurpoedertjes wat vervuiling aanbrengen en weet nog niet of ik daarna een matte laag aanbreng of nogmaals deze satijn tevoorschijn haal. Tijd zat om na te denken want zover zijn we nog lange niet. De satijnjas is nog wat 'sticky' en daarom laat ik deze knaap voorlopig even met rust.

Okay dan, hieronder de megapixels van mijn noeste arbeid uitgestort ter leeringh en de vermaeck....

photo 540056

photo 540057

photo 540058

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 jun, 2021 23:29 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Ziet er strak uit Peter!


D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 jul, 2021 11:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 11:40 am
Berichten: 315
Woonplaats: Berghem
Had deze ook gebruikt?
https://ipms.nl/artikelen/nedmil-luchtv ... fokker-f27

Bijna onderaan staan de verfvoorschriften en waar je de service markings moet plakken.


Je model ziet er prima uit!

_________________
Zijn er andere schalen dan 1/72?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jul, 2021 9:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Toen ik het verslag begon te lezen was het me nog niet opgevallen dat dit topic ooit in 2009 voor het eerst het licht zag :lol: :lol: .
Ze heeft de tand des tijds goed doorstaan. Mooi camopatroon....Ik vind het erg geslaagd.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 jul, 2021 0:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 mei, 2008 16:23 pm
Berichten: 329
Woonplaats: Oost-Vlaanderen
bof, ik heb ook recent een kit afgewerkt die al 10 jaar lag te wachten op verf :)

_________________
als ik iets makkelijk wil bouwen, neem ik een tankje :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 jul, 2021 10:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik heb een paar weken geleden een opknapper gekregen. Deze heb ik helemaal gestript en schoongemaakt. Heel veel onderdelen heb ik niet meer, aangezien ik alleen een stukje romp nodig had. Deze wil ik gebruiken voor een diorama (Andes crash 1973, bekend van de film Alive). Het neuswiel heb ik ook niet meer, maar dat was ook niet meer dan een klomp plastic met iets dat op een wiel leek. Ik scratch wel een nieuwe.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 jul, 2021 11:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2803
Woonplaats: Leiderdorp
Ziet er goed uit hoor met die camo en de decals. Overtuigend resultaat.
Moet toch een goed gevoel geven om zo’n kit na lange tijd toch te tackelen :brouw:

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 jul, 2021 13:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Kleurtjes zitten er strak op! :brouw:

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Luchtscout en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement