Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 10:29 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 109 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 15 nov, 2009 19:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Wat weten we van dit, voor meesten, lelijke vliegtuig.
Ik denk niet veel. Velen kennen m niet eens denk ik. Ik kende dit ding zelf ook niet. Maar toen ik de kit in de winkel zag staan wist ik gelijk.. Die wil ik maken en ik hoop dat ik daar wat moois van kan maken.
De Westland Wyvern (spreek uit Wijvurn) is een single seated carrier based fighter aldus wikipedia.
De wyvern deed z'n eerste test als de W34 in december 1946. Na enkele aanpassingen in motoren, propellors, zelfs 1 tweepersoons uitvoering, heeft men uiteindelijk 96 versies gemaakt van die waar ik nu mee bezig ga. de S MK4.

De westland wyvern heeft nog voor het eggie mee gedaan tijdens de suez-crisis van okt. 1956 tot maart 1957. Het is dus een vliegtuig met oorlogservaring.

leuke wetenswaardigheden aan dit toestel is dat men in de britse marine niet echt blij waren. Regelmatig kwam het voor dat vliegtuigen uit de lucht donderden na lanceren vanaf het dek. De hoge G-krachten zorgden nog wel eens voor brandstof tekort in de motor.
Verder is er een verhaal dat luit. McFarlane geschiedenis schreef door onder water z'n schietstoel te gebruiken en dit voorval te overleven.

Allemaal prima.. De doos die ik in huis heb.

Trumpeter 1:48 is de basis. sowieso al een prima uitgangspunt. De details (moeilijk op foto weer te geven) zijn top. Gegraveerde paneellijnen, klinknagels. Geen flash. een miniscuul stukje pe voor de pit...
Dat vond ik niet genoeg, gelukkig kon men in een winkel vlakbij schiphol nog helpen aan een setje van BigEd. Dat wil zeggen, PE voor nagenoeg het hele vliegtuig. Cockpit, exterior, wheelbays, folding wings etc.

Plaatjes:
Om te beginnen hoop ik dat mn Wyvern er straks zo bij komt te staan:
Afbeelding
(bron airliners.net)

De doos zoals ik die aangeschaft heb:
Afbeelding

Big Ed extra's
Afbeelding

inhoud: 4 zakjes. 3 met een aantal platen pe (voor en achterzijde) en 1 zakje met masking tape voor het glaswerk
Afbeelding

en dan de inhoud van de doos:
Afbeelding

Uiteraard ben ik al een beetje begonnen. De stoel is het begin. Nog geen foto's. Jullie weten hoe zo'n stoel er uit ziet.. Resultaat hiervan komt.

Tot zover.

Tips, trucs maar vooral foto's zijn welkom


Arjen

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Laatst bijgewerkt door darka op za 26 dec, 2009 21:47 pm, in totaal 5 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Wyvern
BerichtGeplaatst: zo 15 nov, 2009 19:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 mei, 2009 13:41 pm
Berichten: 1200
Woonplaats: Almelo
Hey Arjan

Succes met deze lelijke groote Britse vogel ,maar ik vind hem toch ook wel heel apart en stoer .

Gerald :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 nov, 2009 19:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Leuke kist! Voor sommigen een ugly-duck, maar ik vind dit toch echt wat hebben... :D Ik ben zeker benieuwd naar het resultaat.

Mooie foto overigens; een zeldzame "early-production" versie met één van de laatste stukjes "echte techniek"; nl aangedreven door de fameuse Rolls Royce Eagle 22!!! :shock: (welke ik helaas nog niet in kitvorm heb gezien)

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 nov, 2009 19:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Biggles schreef:
........met één van de laatste stukjes "echte techniek"; nl aangedreven door de fameuse Rolls Royce Eagle 22!!!

Toevallig een voorliefde voor grote zuigermotoren?? :mrgreen:

@Darka; Gaaf toestel, mooi van lelijkheid (net zoals de Phantom,of zeg ik nu iets helemaal verkeerd? 8) ). Ook een imposante hoeveelheid aftermaket, ben benieuwd naar het eindresultaat. (zonder of met invasiestrepen?)

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 nov, 2009 19:53 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Deze stond al een poosje aangekondigd en nu is hij er! Ik vind hem niet lelijk maar de staart is wel erg groot.
Ga je hem wel met Suezstrepen maken?
Succes!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 nov, 2009 21:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 11 okt, 2009 18:21 pm
Berichten: 72
Woonplaats: Enschede
Jaaaaaa, prachtige kist.
Ik heb de Dynavector vacuform kit gemaakt van dit beest!!

Je hebt toch wel gezien dat op de foto de kist een andere motor heeft dan de versie in de doos???

Volgens mij was de foto van een vroege (prototype-achtige) versie.

Blijft een machtig ding.

Ik ga'm volgen.

_________________
Cheers,

Dennis Loep


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 nov, 2009 22:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Yo lui,

die eerste foto is waarschijnlijk niet echt het model zoals ik m ga maken. De uitlaten kloppen inderdaad niet. Volgens mij zit hier nog geen turboprop in. Dat was me al opgevallen, maar t ging er meer even om dat ik m ga bouwen met folded wings.

@ Shake.. Ik snap precies wat je bedoelt met die phantom, ik heb dat met meerdere vliegtuigen. De Mohawk, de a-10, de fairy gannet, en zo nog wel een paar..

@ Eelco en Shake...

Absoluut met suez-strepen (geel met zwart) maar of dat decals worden???

Ben een beetje huiverig voor decals aan het worden. Dus eerst proefplakken. Gelukkig is het zover nog lange niet, nog lange niet... :lol:

Laat ik gelijk maar even een goed foto'tje bijplaatsen (zwart wit helaas, Airliners heeft niet zoveel....


Afbeelding

Schaamteloos geleend van Airliners :D


Arjen

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 nov, 2009 22:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Dat je de verschillen had gezien, daar ging ik ook al wel vanuit. Ik was eerlijk gezegd blij verrast om een foto van een Wyvern met Rolls Royce zuigermotor te zien, wist niet eens dat er nog eentje in het echt bestond. Vandaar de opmerking.

Het dubbele vleugel systeem wordt zo te zien ook nog een hele uitdaging; ambitieus!



PS Er blijkt dus wel eens TF. Mk.1 versie in kitvorm te zijn van CMR resin...

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 nov, 2009 22:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2005 11:10 am
Berichten: 2685
Woonplaats: Stiens
Niet mijn straatje maar lekker appart ding Arjen. Opgeklapte vleugels... ik ben er niet kapot van maar dat is persoonlijke smaak. Zoals traditioneel, ik ga u volgen :wink:

Ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 nov, 2009 23:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
't is een Gaaf beest dit!

Je hebt een mooie voorraad extra goodies erbij, dus het moet helemaal goed gaan komen denk ik!

ik ga hem zeker volgen!

Ooit, wil ik de 1/72 versie bouwen, in een britse airwing serie (net als de CVW-5 waar ik nu mee bezig ben)

Succes! ennuh, gewoon voor glanslak gaan he straks! dit beest wil je niet in een verdom hoekje hebben staan!

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 109 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement