Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 18:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 jan, 2009 22:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Tja, we zijn al een heel eind verder. Aangezien het erg klein is en je van de binnenkant nagenoeg niets ziet, heb ik me alleen geconcentreerd op de buitenkant. Het diorama is nagenoeg klaar, dit moet het worden:

Afbeelding
Let wel, aan de onderplaat heb ik niks gedaan, die eer krijgen andere mensen. Maar ziet er wel erg vet uit.

De achterwand waaraan de heli's bevestigd moeten worden is nog niet klaar, dus daar is het nog even op wachten.

Hierbij 2 foto's van de Apaches.
Afbeelding

Afbeelding
De rotorschijven zijn gemaakt van transparant plastic, licht opgeschuurd om een draaiend effect te krijgen. Heb het geprobeerd met zwarte en grijze merkstift, maar het zwarte was te scherp en het grijze was slecht te zien. Ook enkele tips betreffende iets met potoshop heb ik niet geprobeerd. Je moet dan een foto hebben recht van boven of onder en de heli zelf moet je dan zien weg te poetsen. Zelf ben ik zeer tevreden over het resultaat at ik nu heb toegepast, ga ik zeker nog eens doen.

Een detail van het 'toned down' roundel. Circa 1,5 mm groot !!! gemaakt van drie kleurtjes.
Afbeelding

En hierbij enkele foto's van de Chinook.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vooral op de dichtbij foto's komt de verf erg streperig over... Dat is ook zo, want ikverf met de kwast, al is het met het blote oog nagenoeg niet te zien.

Mijn werk zit er op. Ik heb iets gehoord dat het diorama geshowd wordt bij de open dag van de IPMS te Sneek op 31 januari. Zie de site van IPMS.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 jan, 2009 23:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2005 11:10 am
Berichten: 2685
Woonplaats: Stiens
Zo, lekker prutsen op die kleine schaal zeg. Mooi werk geleverd al vind ik de plastic schijven op de chinook persoonlijk niet fraai, daar zou ik zelf een paar "normale" wieken voor in plaats doen.

Ben benieuwd hoe een en ander eruit ziet, we gaan het zien in Sneek.

Ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 jan, 2009 23:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Dat van die rotorschijven zal wellicht altijd een discussiepunt blijven. Wat de een wel en niet mooi vind.. enzo. Geeft niet, we zijn gelukkig allemaal verschillend.

Het moet de indruk wekken dat de rotorbladen draaien. Zie je de tsjopperts in de lucht, met de bergen als achtergrond, gaat het wat meer leven. Ik ben tenminste tevreden over het eindresultaat. Al is het wel zo dat de rotatiesnelheid van de bladen bij de Chinook langzamer is dan bij de Apache, met het blote oog zie je de bladen van de Chinook wel ronddraaien, bij de Apache wat minder goed. Maak je een foto, dan zie je afhankelijk van de sluitertijd de rotorbladen scherp of wazig. Zie dit als een foto met lange sluitertijd. Het is een afweging geweest van enkele opties geweest, waarbij ik content was bij deze oplossing.

Maar i.d.d. ik hoop je het echte werk te mogen laten zien.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 jan, 2009 11:16 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
ziet er strak uit.
Die neus van de chinook is ook niets meer van terug te zien dat je daar een liter putty op hebt zitten.
Die apaches zijn vet.
maar uiteraard de hele dio is ubercool, zeker na de detailfoto's die ik gister zag.
ben benieuwd op 31-01

A

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 dec, 2009 1:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Heb deze maar eens even een flinke schop naar boven gegeven. Het jaar is bijna om, even some unfinished business afronden. Waar waren we gebleven?

Begin dit jaar (31 januari te Sneek) is het diorama door menig-een al bewonderd. Op 4 juni was de officiële overdracht te Doorn op de Marinierskazerne.
Afbeelding

Met 3 fanatieke bouwers (waaronder ik) zijn we in alle vroegte afgereisd. Het diorama is per defensiekoerier opgehaald en (gelukkig) op de juiste plaats van bestemming afgeleverd. Het duurde even voordat we de kazerne op mochten (dienstdoende portier wist uiteraard van niks), maar het is gelukt. Onder het genot van een bakje druppelden alle reunisten binnen. Tijdens deze OMLT-dag zou onder andere het diorama overhandigd en onthuld worden.

Het programma van de dag (niet alles was voor ons bedoeld hoor). Na de overhandiging kregen wij een rondleiding over de kazerne, met o.a. het bekijken van de nieuwe MB en een bezoekje aan de wapenkamer, waar we diverse wapens mochten bekijken, vasthouden, ruiken...
Afbeelding

De onthulling:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo te zien viel het geschenk in goede aarde:
Afbeelding

Afbeelding

De heli's in hun element (denk de stangetjes weg en het lijkt net echt):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Na een heerlijke 'blauwe hap' te hebben genuttigd, de afsluiter van de dag:
Afbeelding

Veel gezien, veel mooie reacties ontvangen. Diorama was erg realistisch. Defensie wil het diorama niet alleen laten zien (uiteindelijk moet het in het Mariniersmuseum komen, nu dus alleen te zien in Doorn), maar men wil het diorama ook gebruiken voor opleidingsdoeleinden. Is dat een compliment, of niet?

Vervolgens zijn we nog bij heer Summers in Eemnes geweest, waar we wat doosjes gescoord hebben (dat vervelende koopspook toch, hij flikt het elke keer maar weer).

Ik heb met veel plezier aan dit project (mee)gewerkt en was maar een klein radertje in het geheel. Heb het voor de waardering gedaan. Is beloont met een mooi boek en een erepenning van de Mariniers, die mooi ligt te glimmen in mijn vitrine.

Hopelijk vonden dit jullie leuk om even door te nemen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 dec, 2009 11:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Dit is zeker leuk om door te nemen. Noem het de kers op de taart. Wees er trots op en blijf ervan genieten.

Om even in marine taal te blijven:

BZ oftewel Bravo Zulu!

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 28 dec, 2009 14:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2009 20:57 pm
Berichten: 935
Woonplaats: nijverdal
leuk om te lezen

bravo!


Alex

_________________
Revell

bezig met
-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 28 dec, 2009 18:22 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Stoer man!

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 43 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement