Citaat:
Zoals Nico al schreef, het kan van alles zijn. Je kunt zelfs puur Dark earth gebruiken. Zoals Cruif al zei: elk voordeel heb z'n nadeel: je mag het zelf weten, maar je moet het ook zelf maar uitzoeken.
Dat is mooi. Gelukkig is modelbouwen soms ook nog lekker simpel.
Ik wist dat Nederland er een paar van had rondvliegen. Maar er zit een mooi decalvel bij dus het wordt een engelse kist.
Vandaag had ik lekker veel tijd om te brouwen. Dus ik pakte mijn net buitgemaakte acrylverfjes erbij en ging ermee aan de slag. O, zo benieuwd wat ik ervan zou gaan bakken met deze nieuwe verf.
Maar eerst..... Photo Etched!
Wat een verheerlijking om te beginnen met deze metalen delen. Een goed begin is het halve werk hoor je vaak... ik hoop dat dat in dit geval ook zo is!
Aan de binnenkant werden twee wieltjes gelijmd. Ik betwijfel of dit trimwieltjes zijn (had dit vliegtuig al trimvlakken?), kan iemand deze kwestie ontrafelen?
Het binnenkantje kreeg ook zijn kleurtje. Hier heb ik 'bone' voor gebruikt. Daarna ging er een washje van houtkleur over. Jep, ook hier heb ik acryl voor gebruikt. Demiwater fungeerde als verdunner. Eigenlijk ben ik er niet zo tevreden over. In de eerste instantie kreeg ik allemaal 'druppeltjes', na het toevoegen van een drupje dreft bij de wash was dit euvel opgelost. Maar alsnog droogde het niet echt mooi op, en de droogtijd is mij ook iets te lang. Of is het misschien aan te raden om een andere verdunner te gebruiken?
Daarna had het geheel nog een drybrush gehad van een lichtere tint. En de wieltjes zijn aluminiumkleurig geschilderd. Helaas heb ik hier geen foto van...
De pit (de stoel is nog dryfit):
En het instrumentenpaneel, met weer zo'n heerlijk PE-deeltje.
\
Daarna is de boel geschilderd en in elkaar gezet.
Het schilderen op zich vond ik wel lekker gaan. De verf trekt geen strepen, maar vaak was wel een tweede laag nodig om het dekkend te krijgen.
Vooral het aluminium vond ik erg dun, de onderliggende kleur had al snel de neiging om door te schijnen.
Ik had de cockpit ten slotte nog een laag matte lak gegeven. Hierbij viel mij ook op dat mijn enamel blanke lak een beter resultaat geeft dan zijn acryl-broertje (beide modelmaster). Maar misschien dat een extra laagje wonderen doet...
De motor, ook deze is verfraaid met PE.
Een laagje zwart, en daarna een drybrush met aluminium.
Lastig om op de foto te zetten... de foto is ook erg ingezoomd.
Draaien we de motor om, dan zien we een mooi asje. Als je het goed doet zal deze rotatiemotor echt kunnen ronddraaien. Het middelste onderdeel op de foto hieronder is dan het lagertje welke vastgelijmd wordt in de neus.
Ik vond het best lastig om in elkaar te zetten, omdat het toch wel een tikkie aan de kleine kant was.
Maar het is me gelukt.
De volgende stap is het verlijmen van de cockpit in de romp.
Robin