Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 16:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 124 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 19 jan, 2017 9:16 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Erg, erg goed Danny. Netjes gespoten, glashelder cockpitraam, decals super netjes. Een persoonlijke noot, de algehele zwarte sporen over het model had voor mij iets minder gemogen, met name op de neus. Let wel, dit is een persoonlijke smaak en wellicht neem ik mijn woorden terug als ik het model in levende lijve kan bekijken.

Succes met de palmboompjes.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 jan, 2017 10:48 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 jul, 2013 12:48 pm
Berichten: 533
Citaat:
Zo doe je dat dus. Prachtig model geworden. En dat van die repray aan de vleugel is inderdaad niets te zien.
Ik zag dat je de gemorste brandstof/olie op de neus met de airbrush hebt gedaan. Ook heel subtiel. Zo zijn er altijd meer wegen die naar Rome leiden. Ik heb met de kwast wat stroompjes gesimuleerd op mijn FW-190.

Palmbomen dus. Ik ben benieuwd. (Kijk wel uit als Keith Richards langs komt want die klimt er zo in :lol: )


Dank je Klaas,

spijtig genoeg zie je het wel, als je het model in het licht houd. De plastiek was zo dusdanig aangetast dat ik heel wat schuurwerk heb moeten verrichten om het geheel aantoonbaar te maken. Nu het is de onderzijde, en op het eerste gezicht valt het best mee, maar als je echt goed kijkt is het zichtbaar.

Citaat:
Erg, erg goed Danny. Netjes gespoten, glashelder cockpitraam, decals super netjes. Een persoonlijke noot, de algehele zwarte sporen over het model had voor mij iets minder gemogen, met name op de neus. Let wel, dit is een persoonlijke smaak en wellicht neem ik mijn woorden terug als ik het model in levende lijve kan bekijken.

Succes met de palmboompjes.

Jeroen


Beste Jeroen,

bedankt voor de zeer opbouwende commentaar :brouw:

Op zich mocht het zelfs nog meer zijn, maar ik heb hier een gulden middenweg gekozen omdat ik niet wou dat het model te bombastisch zou overkomen. "Marines Dream" was een controversiële kist die vooral bestond uit onderdelen van andere Corsairs (zo word gezegd). De weinige foto's die er van te zien zijn laten een zwaar verweerde kist zien, wel in het achterhoofd dat het foto's zijn van na haar ongeval waarbij ze in een met water gevulde greppel op haar rug terecht kwam. Die vervuiling kan dus ook afkomstig zijn van het ongeval. Ik zie nu ook dat ik het gekleurde paneel vergeten te spuiten heb, op de witte balk van de ster op de vleugel. Ook zien jullie de nummer 576 op de wieldeuren vooraan staan. Om de één of andere reden waren deze nummers niet voorzien op het decal sheet van Barracuda, dus deze heb ik niet kunnen aanbrengen.

Ik zet hier even de foto's neer van de echte "Marines Dream" zodat jullie zich beter een beeld kunnen vormen. Het zijn de enige bestaande foto's van deze kist.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zeg het, misschien had ik nog meer verwering moeten aanbrengen, maar ik vond het zo al best ok, ik niet dat het model op den duur "te" overdone ging lijken.

MVG

Danny

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 jan, 2017 12:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 okt, 2014 10:50 am
Berichten: 426
DannyVM schreef:
een met water gevulde greppel op haar rug terecht kwam.

Ik wist niet dat men vliegtuigen ook met "haar" aansprak.
Weer een leermomentje in mij leven :brouw:

Het wordt misschien erg saai om te horen, maar ik heb volle bewondering en diepe respect voor mensen die dit kunnen maken.

Henri

_________________
I give up the fight, the deamen wins


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 jan, 2017 13:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 23 dec, 2013 15:49 pm
Berichten: 529
Wat een mooi model.
Gr Jan.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 jan, 2017 13:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 jul, 2013 12:48 pm
Berichten: 533
Citaat:
Ik wist niet dat men vliegtuigen ook met "haar" aansprak.
Weer een leermomentje in mij leven :brouw:

Het wordt misschien erg saai om te horen, maar ik heb volle bewondering en diepe respect voor mensen die dit kunnen maken.

Henri


Beste Henri,

bedankt om even te reageren in dit topic. :brouw:

"Haar"...."hem"..."het".....ik denk zomaar, dat het is zoals je het bekijkt nietwaar. Bij dit toestel denk ik dat de nadruk gelegd word op het feit dat de nose-art vrouwelijk was, vandaar de term "haar".... :lol: :lol:

Saai word dit nooit, het feit dat mensen dit mooi vinden, is voor mij echt wel een hart onder de riem. Niemand is perfect, en ik ook zeker niet, verre van, maar het doet goed om te weten dat je werk gewaardeerd word. :brouw: Dat laat niet staan natuurlijk, dat men geen kritiek mag geven, integendeel, kritiek naar mijn bescheiden mening kan, moet, mag gegeven worden, want op deze manier kan men de technieken bijschaven, niemand is tenslotte perfect zoals voorgaand al aangegeven.

Ik ga deze middag even shoppen om wat materiaal aangaande de palmbomen aan te schaffen, dus bij deze hou jullie klaar, want het project is nog in volle gang.

MVG

Danny

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 jan, 2017 20:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Om het in 1 woord samen te vatten, jaloersmakend. Alhoewel ik mijn kisten niet zo erg zal vervuilen heb ik groot respect voor mensen die dat wel doen en zeker ook kunnen. Respect

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 jan, 2017 13:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Nog een leuk weetje, na de crash werd blijkbaar het motorpaneel met de pin-up gered en geplaatst op een andere corsair, Ramblin Wreck genaamd ;-)

Afbeelding

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 jan, 2017 16:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 jul, 2013 12:48 pm
Berichten: 533
Citaat:
Nog een leuk weetje, na de crash werd blijkbaar het motorpaneel met de pin-up gered en geplaatst op een andere corsair, Ramblin Wreck genaamd ;-)


Inderdaad, klopt helemaal. Ik had trouwens ook de beschikking over deze decals. Nog een weetje, over de pin-up is er ook twijfel, want de ene bron vermeld een blanke pin-up terwijl een andere bron een donkere pin-up vermeld. Deze pin-ups waren allebei mee geleverd op het decal sheet, dus ik kon kiezen. De foto's laten echter een donkere pin-up zien, dus bij deze heb ik ook daarvoor gekozen.

MVG

Danny

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 jan, 2017 16:27 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Het is een mooie gebouwde kist geworden. En je spuitwerk is echt mooi maar ik houd totaal niet van die zwarte strepen om de panneellijnen te accentueren. Tevens zou ik de oliestrepen wat fijner gemaakt hebben met olieverf en een kwastje.

Groet,
Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 jan, 2017 21:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
DannyVM schreef:
Ik zou zeggen, ik hoop dat het naar jullie zin is :D

Understatement van het jaar (nu al) zou ik zeggen. Dit is misschien wel de beste brouw die ik tot nu toe gezien heb op dit forum. Qua onderwerp, maar ook qua bouwverslag en detaillering een 10. Persoonlijk kan een ik een boel vuil en zwarte strepen wel waarderen. Ik zou best kritisch willen zijn, maar kom alleen op het door u ook genoemde punt van de kleur aan de binnenkant van de cowling. En dan vind ik het roze leuker eerlijk gezegd...
Dit is zeker een award nominering waard. Die zal ik dan ook posten.

complimenten.
:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 124 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement