Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  

Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 jul, 2024 2:52 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 07 aug, 2023 20:30 pm 
Brouwer

Mooie voortgang Sjaak, maar had je niet net zo goed die sh kunnen bouwen met al die herverbouw werkzaamheden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 jun, 2024 13:12 pm 
Brouwer

Zo, na 1 jaar is deze eindelijk af. Op een geven moment liep ik helemaal vast met het spuitwerk. Lijkt een eenvoudig schema met 2 kleuren, maar door de rondingen is het toch lastig om dit goed te maskeren. Voeg daar ook nog bij dat de hechting van de verf op sommige plekken slecht was, iets waar ik zelden last van heb, en je hebt het recept voor een massieve bouw dip. Uiteindelijk vorige maand de draad weer opgepakt en de Sea Hawk afgemaakt.

Van de tussentijdse vorderingen alleen van het spuitwerk 2 foto's gemaakt, dus we kunnen vrijwel meteen door naar de eindfoto's.

markie schreef:
Mooie voortgang Sjaak, maar had je niet net zo goed die sh kunnen bouwen met al die herverbouw werkzaamheden.
@markie, een enigszins laat antwoord :mrgreen: , achteraf gezien misschien wel, maar daar was het al te laat voor.

Tussenstand bij het spuiten:

photo 600714

photo 600715

En de eindfoto's:

photo 600716

photo 600717

photo 600718

photo 600719

photo 600720

photo 600727

photo 600721

photo 600712

En in zijn natuurlijke habitat, het dek van Hr.Ms. Karel Doorman:

photo 600713

Op zich zijn er genoeg dingen aan deze kit die niet helemaal naar mijn zin zijn, maar voor nu is het belangrijkste dat ik weer bezig ben. Hopelijk gaat het tempo nu weer wat omhoog (dat kan niet moeilijk zijn... :wink: ).

Bedankt voor het kijken.

Gr. Sjaak

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 jun, 2024 15:03 pm 
Brouwer

Knap stukje werkt weer, het ''sky'' kleurtje springt er echt uit, is het dezelfde kleur als bij je Avenger en de S-58 ?
die komen wat zachter over, of ligt het aan de foto....???

Gerhard

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 jun, 2024 16:30 pm 
Brouwer

Mooi resultaat Sjaak.

De Sea Hawk is per definitie reeds een fraai verschijning al was het maar vanwege het feit dat het een "Carrier-Bird" is.
En dan te bedenken dat ons kleine kikkerlandje in het verleden eveneens een carrier heeft in haar vloot heeft gehad...!!!
The good old day's...

Gr. Ruud.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 jun, 2024 19:09 pm 
Brouwer

Wow :shock:

Prachtig... Schitterend exemplaar geworden, echt 'n pareltje.

Misschien nog wat foto's bij daglicht. Ik denk dat hij dan nog beter tot zijn recht komt. De sky in het echt lijkt overigens voor geen meter op de sky zoals we die op modellen spuiten. Volgens mij heeft Erwin van de Luchtvaarthobbyshop een stukje van een echt toestel staan, mocht je er eens langskomen.

In de vitrine en van gaan genieten :brouw:

Gr. Peter

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 jun, 2024 7:35 am 
Brouwer

Mooi clean eindresultaat is dat zeg. Flink wat improvisaties die zo mooi samen komen. Weer een waar je trots op mag zijn. :brouw:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 jun, 2024 15:11 pm 
Brouwer

Kiek es an, Sjaak heeft er al wéér één af. Dat bouwtempo is hier niet zo gek veel anders. :roll:

Het is een mooi gebakkie geworden! Het afplakwerk kan inderdaad een mojo killer zijn. Ik vond het Sky en (E)DSG spuiten wel meevallen. Jij hebt in ieder geval de rode banen bij de intakes van tevoren gespoten. Ik heb dat achteraf gedaan en dat was een plakfeest van jewelste. Ook die oranje flashes op snufferd van de kist en de tanks waren een plakfeest. De decal plakkerts die ik voor handen had pasten voor geen millimeter (1/72 weet je wel) en moesten ook met tape gemaskeerd worden en door mister R. Bruce oranje gemaakt worden. Hoeheddegaidagedaon?

Cheers, Peter

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 jun, 2024 17:47 pm 
Brouwer

SNAFU schreef:
Knap stukje werkt weer, het ''sky'' kleurtje springt er echt uit, is het dezelfde kleur als bij je Avenger en de S-58 ?
die komen wat zachter over, of ligt het aan de foto....???

Gerhard

Goed opgemerkt! Het was mij niet eens opgevallen, maar door je opmerking heb ik ze naast elkaar gelegd en er blijkt inderdaad een behoorlijk verschil te zijn. De Sea Hawk is veel groener dan de Avenger, ik heb ook de recente Sea Fury naast de Sea Hawk gehad en deze is net zo groen. Daarna ook de Barracuda en de Firefly vergeleken en die verschillen ook, de Barracuda is ook groener. De Barracuda is dus uit het (toen) nieuwe blikje gespoten. Ik doe dus 3 kits met 1 blikje :lol: . Blijkbaar zit er een vrij groot verschil tussen de batches van Xtracolor. Ik heb nog 1 nieuw blikje staan, ben benieuwd hoe die uitpakt.

photo 600805

@ Peter, over de oranje flashes wilde ik het eigenlijk niet eens meer hebben, dat was wel de grootste aanleiding voor de bouw dip denk ik :( . Ook ik was er al snel achter dat de decals niet gingen werken. Toen heb ik oranje vlakken gespoten, fotokopieën van het decal sheet gemaakt en deze als sjabloon gebruikt om masking tape uit te knippen. Dat is ook de reden dat ik maar één droptank met flashes heb, je weet, Sjaak en symmetrie is niet zo'n goede combinatie :mrgreen: . Ook de rode banen bij de inlaat kon ik over doen, inderdaad veel afplakwerk, de rode banen op de romp zijn wel decals , de kleur komt gelukkig redelijk overeen.

Verder iedereen bedankt voor de vriendelijke commentaren :brouw: .

Gr. Sjaak

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 jun, 2024 20:00 pm 
Brouwer

Zo op deze foto valt het wel weer wat mee het verschil.......
Ieder geval weer succes met het Harvard project.

Gerhard

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 jun, 2024 11:29 am 
Brouwer

Gaaf om deze uiteindelijk toch ineens afgemaakt te zien, staat er toch helemaal netjes en strak bij zo. Knap werk!

On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]