Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 8:19 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 315 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 32  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 28 feb, 2022 13:46 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Om te zien of alles ook gaat werken als je met de kabels speelt, moet ik dus overal eerst maar eens wat touwtjes door heen halen en dan kom je er achter dat toch neit alles even goed zit, dus hoogstwaarschijnlijk moet ik toch weer wat slopen, nou ja das mij wel toevertrouwd.

photo 553968

Om nu ook het voetenroer te kunnen bedienen middels te kabels, moeten deze uiteraard wel gemonteer worden. Ik heb ze al eens laten zien, maar het bleek toch nog neit goed te zijn, dat had ik ook al aangegeven, dus van het weekend maar eens getracht alles weer los te solderen

Okee, stel je het volgende voor

Een aanrechtblad, met daarop een soldeerbout welke steund op zo'n : derde handje", een loepbril, een tangetje, klemtangetje, pincet, soldeerpasta en soldeer draad, soldeerplaatje en onderdeeltjes van net 2 cm groot. Dan een 2 meter lang persoon welke op een krukje zit met zijn lange benen zijwaarts vanwege de kastjes, die voorover met een loeplamp om zijn hoofd, tangetje en soldeerbout in de ene hand en een pincet in de andere hand waarmee hij ook de klemtang probeert te fixeren aan de soldeerplaat. Ja, hebben jullie dat?

Ha ha ha HATSJOE

Yep, vanuit het niets he?

En dit was dus het resultaat

photo 553969

Ik was er klaar mee, bij terugbuigen brak het uitaard, dus met een sierlijke boog het geheel in het alles verdwijnende zwarte gat gegooid.

Ik ben dus maar achter de laptop gaan zitten en ben gaan tekenen, tja, je heb een printer, dus waarom daar geen gebruik van maken, gelijk dan maar wat instellingen uitproberen, want grotere dingen lukken wel, kleine onderdeeltjes gaan nog wel eens fout. Ik heb dus het voetenroer maar getekend



En als we dat uitprinten, dan heb je zoiets, moet het nog even wat nawerken hoor

photo 553970


Ach, en als je dan toch aan het tekenen ben, ook maar evend e brandstofmeters, de navigatieverlichtingsknoppen en IFF detonatorknoppen tekenen

photo 553967

En zo kom je zondag dan ook weer door he?

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 maart, 2022 13:33 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Tja, veel met andere dingen bezig geweest, dus eigenlijk Mossie een beetje verwaarloosd. Heb wel de voetpedalen als bewegende constructie in elkaar gezet en die liggen te wachten tot ik ze monteer, eerst moeten er nog wel wat kabelstjes aan, wordt weer een feest

photo 554676

photo 554675

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 jun, 2022 7:31 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Het is een tijd stil geweest rond dit project, deels omdat ik met mijn nieuwe 3D printer bezig was, proberen terug te geraken in het figuurschilderen, nodige zaken aan mijn 1:1 motor, het effe niet weten hoe ik verder moet gaan omdat een aantal zaken mij niet bevallen. Kortom excuses zat. Maar..........................ik had al een figuurtje geprint, maar heb nu 2 andere gevonden die ik er bij wil plaatsen, althans dat wil ik nu, best mogelijk dat het later wat anders uitpakt

Het zijn 2 resin figuurtjes van piloot en navigator die prima bij de Mossie kunnen passen. Ik weet dat de figuren bij het 1/32 HK model mooi zijn, maar daar is slecht aan te komen, of ik moet het vliegtuig er bij kopen (nu is dat geen straf, maar beetje onnodig)

1 figuurtje is van Blackdog en ziet er op het oog erg mooi gegoten uit, ik laat later nog wel wat betere foto's zien, het tweede figuurtje is van Aerobonus, wat blijkbaar een andere benaming is voor Aires figures. Nou ja, ook deze serie heeft hele mooie piloten figuren die absoluut de moeite waard zijn, zeker als je deze vergelijkt met de gemiddelde bijgeleverd plastic ding in bouwkits
Het Blachdog figuurtje

photo 559671

en de Aerobonus/Aires
photo 559672

Beide zijn uit, dan wel instappende figuren, dus daar moet ik even creatief mee omgaan, omdat je niet via de vleugel instapt bij de Mossie

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 jun, 2022 14:25 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Nou, effe in dit topic dan maar het verhaal of hoofdstuk "hoe beschilder ik een 1/32 figuur............niet"

Tja, deze schaal is voor mij nooit de favoeriet geweest en ben daar dus minder goed in dan de grotere schalen, daarbij speelt mee dat ik eigenlijk al een paar jaar niet echt meer wat egdaan heb aan figuurschilderen, niet dat je het compleet verleerd, tis net fietsen, alleen slinger ik momenteel wel erg veel.

Ik heb dus de figgies eerst maar eens vast geplakt, ik hou ze beide wel op het gietblokje, dat is wel even makkelijker emt hanteren

photo 560007

photo 560008

Nou zo op het oog ziet het er goed uit, de grijzige is wat gedetiallerder (Blackdog) dan de gele (Aires)


dus de primer er maar overheen gezet en de hoofdkleuren aangebracht

photo 560006

En daar de problemen, "Hoezo?"

Nou, kijk maar eens naar de neus en naar het glas in de bril, dat zijn toch leuke luchtbellen. Dus dat moest ik eerst proberen op te lossen met een klein drupje secondenlijm. Wat natuurlijk echt heel leuk is, zo'n figuurtje is net 54 mm lang, dus kan je nagaan hoe klein die neus is. Nou ja, gevuld en we zien wel

"Ik zie nog maar 1 piloot"

Ja klopt, dat was dus het andere probleem, ik wist het wel, maar tijdens het bestellen er nooit meer aangedacht, ook omdat ik juist 2 mannekes wilde hebben met het Irving jack (het leren jack), ik vind dat persoonlijk net even wat mooier staan dan het blauwe uniform alleen

Maar wat is dan het probleem? Nou simpel, de piloot heeft wel een seatchute, dus een parachute waar hij op zit, de stoel is daarvoor ook ingericht, maar de navigator zat ten eerste op een simpel kussentje naast de piloot en was, met name op de bombertype, ook nog eens druk bezig om op zijn buik door een bommenrichttoetsel te kijken en in die verrekte kleine ruimte was dan zo'n parachute niet echt handig, dus die lag dan naast hem of aan de wand, op aan de achterzijde van het dashboard opgeborgen, wel zodanig dat hij hem wel snel zou kunnen omdoen. De piloot moest zich eerst uit zijn stoel frutten, dan de chute om en dan springen.
Maar goed, ik kan dus niet twee figuren hebben met een aangegespe chute, ik moest dus op zoek naar een ander, er zijn er wel hoor, maar dan of in het blauwe uniform, of met hond en jack over de schouder, ik wilde dus just 1 die klaar stond om in te stappen, en die heb ik wel gevonden bij Elan13, beetje dezelfde leeftijd dus 2 veteranen.

Maar goed, verder dus met de kwast.
Het was dus nu een kwestie van highlights en shaduws en inlijnen, maar op zo'n klein figuur kan ik dat niet doen zoals ik dat gewend ben, ik denk dat ik meer op een washbasis moet gaan werken en daarna drybrushen, wat voor mij eigenlijk heel tegen natuurlijk lijkt

photo 560009

photo 560010

Jullie kunnen mijn gevoel wel een beetje raden toen ik die laatste foto zag, daarvoor werk je eigenlijk in het klein en dan lijkt het wel wat , maar wat een puinhoop. Dus nog wat meer met washes en drybrushen gaan spelen
Nou ja, ik ben pas halverwege, ik krijg dat nog wel goed...................

photo 560012

photo 560011

Ziet er minder slecht uit, wel die stomme neus waar dus blijkbaar weer een stukje lijm verdwenen is, nou okee, dan, een laatste wash om het af te maken..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
photo 560013

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 jun, 2022 22:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Ow jeej, net toen ik dacht: dit is echt 100 x mooier dan ik zou kunnen;
Ovenreiniger :shock:

Maargoed, altijd goed kritisch op je eigen werk te blijven natuurlijk, komt vast goed!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 jun, 2022 6:05 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Deef, jij zou hem ook laten badderen hoor, tuurlijk, macro maakt zaken wel groter en erger, mar ook met het blote oog leek het niet goed en kan je het beste overnieuw beginnen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 jul, 2022 8:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Hopelijk gaat de tweede poging meer naar je zin. Het blijft altijd jammer als je opnieuw moet beginnen maar ik snap het wel. Je moet wel tevreden zijn met je werk. Succes

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 jul, 2022 8:57 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ik ben dus weer overnieuw begonnen, heb beide schoongemaakt in de remolie, let wel op. gebruik alleen de DOT4 en niet de DOT5.1 die laatste is net vette siliconezooi, maar ja, ik had dus nog over van de remwissel op mijn motor, je kan het ook heel slecht mengen wkamik achter, de 5.1 gaat lekker drijven, dus ik moest de figuren iets vaker wassen dan ik wilde.
Maar goed,
Eerst maar even wat kleurtjes klaargelegd die ik denk nodig te hebben

photo 560792

En onder de muziek van de Rolling Stoens "Paint it black" en de oldie "I dreaming of a white Christmas" het ene figuurtje maar eens in de zwart/wit basis gezet. Bekende techniek, maar ik had hem nooit echt uitgeprobeerd. Helaas was mijn compressor een stille dood gestorven dus moest ik wel schilderen

OW even een waarschuwing voor de wat gevoeliger kijkers, de foto's zijn best macrogroot, dus ziet het er veel beroerder uit dan in het echt bij deze 54 mm hoge kereltjes

photo 560782

En brengen we dan een 1 op 1 verdunde verflaag aan, krijg je zoiets

photo 560783

Mwah, ik ben niet echt onder de indruk, misschien de volgende keer toch eens spuiten denk ik

Gelukkig heb ik deze niet nodig, maar is wel een goede oefening, toch?

De andere gewoon ingekleurd, ach waarom ook niet

photo 560784

photo 560785

Moet zegen dat ik hier al even bezig was met de highlights zo her en der.

je ziet dan van die figuren met die hele mooie overgangen van donker naar licht en je kijkt dan die YT filmpjes en dan lijkt het zo verrekte gemakkelijk, maar niets is minder waar, zelfs voor iemand die toch al heel wat figuren en bustes heeft geschilderd blijft het op deze schaal er moeilijk is mijn ervaring

Nou ja, stug doorgaan met allerlei sterk verdunde verflaagjes, het wetpalet begint er gezellig uit te zien

photo 560794

Het voordeel is dat je op zo'n wetpalet prima kan mixen zonder dat het gelijk opdroogt, wel wacht ik soms te lang met vervangen van het papier en krijg je toch wat vervuiling van deeltjes toch wat uitgeharde verf, daar meot ik op gaan letten want dat kan je dag aardig verpesten.

en dan in een serie even de progressie van de figuurtjes

De piloot voor dit project

photo 560793

photo 560795

en kereltje 2

photo 560796

photo 560797

Ik moet zeker bij de piloot de broek gaan verbeteren en bij beide nog het egzicht gaan doen.

Maar, inmiddels wel de navigator gevonden in Engeland, jammer dat je over een figgie van 18 euro er nog effe 22 euro aan belasting, inklaringskosten en verzondkosten moet betalen, maar helaas zijn deze figuren niet ik Europa te vinden

photo 560787

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 jul, 2022 23:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Een van die poppetjes komt me bekend voor. Heb ik ook in mijn tempest gezet. Mooi gedetailleerd. Ik heb mij de afgelopen tijd ook door YT filmpjes laten inspireren. Vooral door Nightshift (Martin Kovac) en ja, daar lijkt het allemaal erg gemakkelijk. al lijken zijn tips wel te werken met het nodige geduld. En dat is je wel toevertrouwd. Zolang je niet hoeft te niesen. ;)

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 jul, 2022 7:34 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Dank je, tja, ik ben dus nog neit tevreden, zeker niet als ik deze figuren naast mijn andere neerzet, ik ben dus beter in de grotere schalen en ik zit te denken om toch maar wat meer tubetjes ABT501 aan te schaffen en met olieverf weer gaan te beginnen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 315 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 32  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement